Het Einde!

inderdaad !!

Al die onzin,

nu kunnen we gewoon weer lekker over trance ouwehoeren en vooral veeeel trance posten !

;) :dubbel:

Re: Het Einde!

Origineel geplaatst door Yoozer
Okee, hier een poging om alle "met welke gear hebben ze dit gemaakt" draden in 1 keer ten einde te brengen :).

Raden maar :)

http://synerjee.shodown.net/img/whomadethis.mp3

Heel goed idee yoozer !!
Ik WEIGER ook altijd die mp3's te beluisteren. Het zal me 'n rotzorg wezen waarmee 'n bepaalde sound gemaakt is. Als er dan toch zonodig 'n sound nagemaakt moet worden (wat ik me met enige moeite toch wel kan voorstellen), dan ga maar fijn allemaal lekker puzzelen met uwen gier !!

mvg

Wat een ****. Als je niet eens meer vragen mag stellen..
Als je geen antwoord erop wilt geven, of als je je er groen en geel aan ergert, reageer je gewoon toch niet??

Hmmm, dan had ik dus geen antwoord op dit moeten geven...:bekdicht:

Origineel geplaatst door Bass
inderdaad !!

Al die onzin,

nu kunnen we gewoon weer lekker over trance ouwehoeren en vooral veeeel trance posten !

;) :dubbel:

Ja, maar luister nou eens... raad eens waarmee 't gemaakt is :)

Origineel geplaatst door gemmetje
Heel goed idee yoozer !!
Ik WEIGER ook altijd die mp3's te beluisteren. Het zal me 'n rotzorg wezen waarmee 'n bepaalde sound gemaakt is. Als er dan toch zonodig 'n sound nagemaakt moet worden (wat ik me met enige moeite toch wel kan voorstellen), dan ga maar fijn allemaal lekker puzzelen met uwen gier !!

mvg

Ja, maar hier is 't juist de bedoeling! Dit is geen beroemd stukje van deze of gene diejay, dit is een befaamd geluidje - maar het is met iets compleets anders gemaakt als je denkt!

Origineel geplaatst door Zoidsity
Wat een ****. Als je niet eens meer vragen mag stellen..

Zei ik dat dan? Verdorie, ik moet meer smileys toevoegen aan mijn startpost. Ik zeg niet dat het mag, maar ik zeg alleen dat mensen die normaal gewoon gelijk zo'n trancebak willen nooit zullen verwachten waar dit geluid uit komt.

Als je geen antwoord erop wilt geven, of als je je er groen en geel aan ergert, reageer je gewoon toch niet??

Heb ik niet in detail beschreven - zonder handleiding, zonder het ding zelf voor m'n neus te hebben - hoe je op een KS-rack een trancegeluid maakt precies zoals 't hoort? Ik erger me er niet direct groen en geel aan, maar dit is om aan te tonen dat je misschien geen Virus of Q of wat dan ook nodig hebt.

Hmmm, dan had ik dus geen antwoord op dit moeten geven...:bekdicht:

Maakt niks :D

ok dan, 3xosc van fruityloops

En ik vind de sound niet zo heel denderend hoor

Nog 2 keer raden en dan zeg ik 't :). Hints : Ik heb 'm gemaakt met m'n huidige apparatuur, heb niks geleend, en het is geen softwaresynth.

een of andere groovebox?

Origineel geplaatst door Yoozer
[B
.... maar het is met iets compleets anders gemaakt als je denkt!
D [/B]

Betekent dit eigenlijk dat we aan je gearlist niets hebben Yoozer? Haha...., dus moet ik meer denken aan de nieuwste koffizetters of gsm telefoons met USB misschien?

Origineel geplaatst door Blinx
Nord (micro) Modular?

Heel goed! Okee, genoeg geraden.

De Micromodular was 't inderdaad - maar die doet alleen maar het filter/gate-werk. Er zit een beetje reverb op van de 01v. In feite had ik bij een andere melodie net zogoed de slicer-functie van de EF-303 kunnen gebruiken (moet ik ook nog eens proberen).

De zaagtand komt uit....

*drum roll*

een KAWAI K1M!

Zo, dat hadden jullie niet verwacht, he? Dus, nu iedereen die wil klinken zoals Tiesto gewoon een Kawai K1m aansmeren, zijn ze daar ook weer blij mee :D. 4 oscillators, allemaal aan, en dan de eerste twee op waveform 26, de laatste twee op 28, eerste paar -15 en +15 gedetuned, tweede paar op -25 en +25 gedetuned.

Het geluid van een K1m is op z'n best Boards-of-Canada-achtig (qua strings bijvoorbeeld, lekker ruisend en 8-bit), en op z'n slechtst spuugt Fasttracker er nog op. Maar als je 't combineert heft 't elkaar niet zo op zoals bij de XP/JV serie het geval is (waar een dikke zaagtand krijgen iets lastiger is).

Origineel geplaatst door conso
Betekent dit eigenlijk dat we aan je gearlist niets hebben Yoozer?

Daarom heb ik 'm ook vervangen door een quootje :).

Haha...., dus moet ik meer denken aan de nieuwste koffizetters of gsm telefoons met USB misschien?

Dat niet... maar misschien is Da Goose wel eens in voor een experimentje met z'n Illy of zo :D.

Alles leuk en aardig, maar het geluid is toch helemaal niet zo gaaf? Je doet net of je de hele trance-wereld op z'n kop en/of voor gek zet, maar het geluid dat je hebt gemaakt is helemaal niet zo fantastisch. Puik werk voor zo'n Kawai misschien (hoewel ik hem nooit gehoord heb...), maar het is niet zo dat iedereen zich afvraagt waarom we nou altijd van die 'Trance-bakken'(tis een kut-term) hebben aangeschaft; die steken hier nl vaak met kop en schouders bovenuit.

En nee, ik ben niet een of andere Trance-verdediger o.i.d., maar ik heb niet de behoefte om, i.t.t. vele andere Trance de grond in te stampen op elke mogelijke manier en de brakste undergound muziek de hemel in te prijzen. O ja, ik draai in het dagelijks leven vooral Techno, maar ik maak vaak meer Trance-georienteerde dingen. Als je het wil weten...

Origineel geplaatst door Fokov
Alles leuk en aardig, maar het geluid is toch helemaal niet zo gaaf? Je doet net of je de hele trance-wereld op z'n kop en/of voor gek zet, maar het geluid dat je hebt gemaakt is helemaal niet zo fantastisch.

Inderdaad. Toch interessant dat er iedere dag weer mensen bijkomen die snappen dat je met heel veel synth bepaalde sounds wel kunt maken.

Dit is daar een voorbeeld van. Maar dikke detuned saw lead kun je uit heel veel analoogjes en va's halen.

Leuk voor de FAQ. "Wat is nou eigenlijk een synthesizer?"

Heel knap hoor. Maak gewoon zelf wat origineels joh, veel leuker. Zelf sounds bakken is gaaf. :peukie:

BTW de track die wordt nagespeeld is Cygnus X-The orange theme.

Wel een goede track !

Origineel geplaatst door Fokov
Alles leuk en aardig, maar het geluid is toch helemaal niet zo gaaf?

Is 't ook niet. Geef ik je helemaal gelijk in.

Je doet net of je de hele trance-wereld op z'n kop en/of voor gek zet, maar het geluid dat je hebt gemaakt is helemaal niet zo fantastisch.

Um.. doe ik dat? Nee, punt is het volgende ; kijk maar eens in de draden die vrijwel allemaal over een "ik wil een trance-synth hebben" gaan. Er wordt altijd (en in een groot aantal gevallen terecht) een virtueel analoogje aangeraden. Wat mijn punt is met dit stukje is dat dat uiteindelijk niet veel uitmaakt - die zaag halen we overal wel uit. Punt is dat niemand je gelooft als je zegt dat je dit ook met zo'n antieke ouwe rotte plasticsample-playback ding vol ruis kan doen, in combinatie met een externe filter. Kijk, het is zo makkelijk om die preset uit een Virus of een KS te halen of welke bak dan ook, maar 't zelf maken op iets waar je het niet van verwacht - da's heel wat anders!

Nu wil ik niet gaan opscheppen over hoe geweldig ik wel niet ben (after all, de superzaag is niet moeilijk), of hoe geweldig die K1m wel niet is, maar ik wil eens laten zien dat sounddesign uit jezelf komt, niet uit de zoveelste jojo die een goede preset heeft gemaakt.

Ik weet goed dat 'presets' niks meer betekenen - mensen weten meer over hun instrumenten, tegenwoordig, en als je een lijst van 1024 stuks om uit te kiezen hebt (by default) is de kans dat je iets gebruikt wat iemand anders gebruikt al wat kleiner, en heeft het woord 'preset' niks -meer- te betekenen dan "toevallige combinatie" in plaats van "vastgestelde geheugenplaats". Ik hoop dat ik me niet helemaal knullig verwoord.

Puik werk voor zo'n Kawai misschien (hoewel ik hem nooit gehoord heb...), maar het is niet zo dat iedereen zich afvraagt waarom we nou altijd van die 'Trance-bakken'(tis een kut-term) hebben aangeschaft; die steken hier nl vaak met kop en schouders bovenuit.

Nee, dat niet, maar 't was een beetje bedoeld als onsubtiele hint ;).

En nee, ik ben niet een of andere Trance-verdediger o.i.d., maar ik heb niet de behoefte om, i.t.t. vele andere Trance de grond in te stampen op elke mogelijke manier en de brakste undergound muziek de hemel in te prijzen.

Um.. dat doe ik ook niet.

O ja, ik draai in het dagelijks leven vooral Techno, maar ik maak vaak meer Trance-georienteerde dingen. Als je het wil weten...

Dan weet ik dat bij deze ;).

Back