The Namm show 2016

Vooropgesteld dat we het grote nieuws nu allemaal wel gehad hebben zijn Waldorf en Dave Smith/Oberheim wel de grote 'winnaars' van de NAMM voor mij.

Ik ben ook wel best tevreden van Make Noise. De O-coast lijkt me wel best uniek (west-coast monosynthje) en de Tempi zou wel in mijn modular kunnen belanden.

Is de officiele Korg parade al geweest? Nog niets van de Arp 2600 gezien.

Die arp 2600 en een poly moog zijn toch wel de grootste smaakmakers ja.

Al moet ik zeggen dat ik een beetje analogmoe begin tevworden. Er is een overaanbod! Straks heeft iedereen en zn schoonmoe een analoge synth en gaat de charme er vanaf

Straks heeft iedereen en zn schoonmoe een analoge synth en gaat de charme er vanaf

Hebben jullie daar serieus last van?
Ik bedoel het niet neerbuigend, maar spreekt de 'bijzonderheidsfactor' een rol in jullie aanschafbeleid?

Winnaars tot nu is lastig, zeker de 0-coast inderdaad, en de Minilogue uiteraard. Al was het enkel om de combinatie betaalbaar, analoog EN poly.

En Strymon oogt prachtig, maar geen eurorack hier.

Mijn 'winnaar' opmerking was enigszins kort door de toch al krappe bocht, maar dat zijn de dingen dier uitspringen voor mij.

Ik heb daarnaast genoeg ander moois gezien. Op Eurorack gebied gebeurt er veel en de Strymon en Modal modules vind ik voorbeelden van interessante ontwikkelingen.

Wat me bij de 0-coast zo aanspreekt is dat het de eerste tabletop semi modular is waarbij ik niet het gevoel heb dat ik modular wil maar niet durf. Zo'n Mother 32 bv zit van alles op wat je in een modular eigenlijk zelf wilt kiezen, ander filter, etc etc. De 0-coast is ondanks dat het een complete synth is toch erg uniek en laat de ruimte om zelf aan te vullen zonder te dubbelen. Je hebt veel minder het risico iets te kopen dat je in een ideale wereld toch anders had gedaan. En dat is toch uiteindelijk wat modular zo leuk maakt, die vrijheid.

Het beste nog steeds aan namm is dat die mannen als Tom Oberheim,Dave Smith,Dave Rossum er nog steeds zijn,niet weg te krijgen.

ik vind het zo jammer dat Bob Moog overleden is.

Hebben jullie daar serieus last van?
Ik bedoel het niet neerbuigend, maar spreekt de 'bijzonderheidsfactor' een rol in jullie aanschafbeleid?
Wel een beetje voor mij. Niet zozeer om anderen de loef af te steken, maar wel om onderscheidend te zijn

Die arp 2600 en een poly moog zijn toch wel de grootste smaakmakers ja.

Al moet ik zeggen dat ik een beetje analogmoe begin tevworden. Er is een overaanbod! Straks heeft iedereen en zn schoonmoe een analoge synth en gaat de charme er vanaf
Eerst die korg minilogue, die ob6. En dat terwijl dsp's en digitaal sound design steeds beter wordt. Er is inderdaad een overaanbod op dit moment.

Wel een beetje voor mij. Niet zozeer om anderen de loef af te steken, maar wel om onderscheidend te zijn

Bedankt voor je antwoord en openheid.

Ik heb daar zelf namelijk helemaal geen last van.
Nu maak ik muziek puur en alleen voor de lol en niet omdat ik daar mijn brood mee hoef te verdienen.
Daarnaast ben ik eigenlijk nooit bezig met onderscheidend zijn, maar vooral met iets proberen te maken dat ik mooi vind.
Overigens heb ik verder geen enkel waardeoordeel over mensen die dat wel belangrijk vinden.

Het groter wordende aanbod aan instrumenten vind ik dan ook wel prettig in die zin dat er steeds meer zaken komen die ik niet hoef aan te schaffen.
De keuze wat dan wel toe te voegen wordt daarentegen soms wel lastiger.

Ik mis eigenlijk Roland die met serieuze nieuwe updates / plugins komt voor het aira spul.. sowieso had ik op nog wel een leuke re-issue gehoopt van het een of ander..

Ja er waren hardnekkige geruchten dat er een
Nieuwe flagship met analog en va/wave aan zat te komen.
Blijkbaar laat dat nog even op zich wachten

Ik mis eigenlijk Roland die met serieuze nieuwe updates / plugins komt voor het aira spul.. sowieso had ik op nog wel een leuke re-issue gehoopt van het een of ander..

De Namm duurt nog 2 dagen,soms komen ze dan opeens met iets nieuw uit,nadat iedereen de eerste dag al hun waar tonen.Kurzweil deed dat vroeger,hebben ze de aandacht alleen voor zichzelf.Meestal komt Roland op de Musikmesse in Frankfurt met nieuwe dingen.

Ik mis eigenlijk Roland die met serieuze nieuwe updates / plugins komt voor het aira spul

Voor de Aira effect modules hebben ze anders een leuke update uitgebracht met zestien nieuwe submodules.

Voor de TR-8 hoopte ik op nog een expansie met 606/CR78 klanken.

Roland heeft sowieso de bal een beetje laten vallen deze NAMM, zit eigenlijk niks leuks bij. Misschien omdat de Boutiques nog zo kort geleden uitkwamen? Ik had zelf eigenlijk gehoopt op een vlaggenschip ACB synth of inderdaad wat nieuwe kits of iets dergelijks.

Back