Abox, een unieke softsynth

Naton.Rozenburg

Ouwe rot
Iedereen die graag wil spelen met de fundamenten van geluid, zou eens kunnen kijken naar abox (www.andyware.com). Het is een software synthesizer die extreem universeel is en je kan er prachtige fx uit halen als je wat geduld hebt (en 69 dollar wilt neertellen). Het laat je vrij om alles te doen wat je wilt.

De interface is erg mooi en heeft een 'technische' feeling. Erg slim bedacht. En het programma is zeer snel en maar ongeveer 200 kb (!..)

Het is niet echt geschikt voor de muzikant die onmiddellijk resultaat wil, maar voor iemand die bereid is wat dieper te gaan. Er zijn niet veel patches voor synthesizers, maar de 'jambots' zijn echt de moeite waard (die staan ergens anders op de site, ff zoeken).

>>nb. ergens is er al een lyrische thread over abox, maar de zoekmachine geeft geen hits als ik abox intyp.

Attachments

• abox_sample.jpg
    abox_sample.jpg
    25,1 KB · Bekeken: 125
Als je m koopt is het geen trail meer..en het werkt veel prettiger dan re**tor. De opbouw is volledig anders. Reaktor is een monster, een log zwaar ding in C++ geschreven, abox is licht en in masm geschreven. Je kunt zelfs VST supersnel gebruiken. Nadeel= te weinig patches en lange leercurve.. maar da's interessant.

ja

ja

Levenslang gratis updates.. hoera. Nee maar als je moet kiezen tussen MAX etc. of andere soft synths is de keus snel gemaakt. Ik heb nu maar 2 dingen nodig, abox en reaktor, en mn minidisk om de zeemeeuwen, mn gootsteen en de schootcomputer mee op te nemen.. ohoh nu verklap ik mn geheimen.8o)

wat ik makkelijker vind aan Abox ten opzichte van reaktor is dat je maar 1 werkblad hebt en verder is de ENV overzichtelijker en hoef je er geen knoppen aan te hangen omdat je punten in het grafiek kunt slepen...

ik had hem net ff gelooid en moet zeggen dat het nog steeds wel erg easy'n'smooth werkt ondanks dat het er minder 'flashy' uitziet (maar dat maakt mij iig geen zak uit) :)

maar gefeli Nate! :mega:

Dit vind ik ook een hele interessante plugin, lekker betaalbaar ook..toppie gewoon !

Dat klopt, een hele interessante plug-in vind ik het. :)

Vooral dat alles op een scherm, mijn gedachte achter software die ik heb ontworpen is ook altijd geweest, alles binnen een scherm. Dat is zeer goed voor de gebruikers- vriendelijkheid!

word ik weer gedwongen een post te maken;

word ik weer gedwongen een post te maken;

Het programma zit vol slimmigheidjes die andere soft synths niet hebben. En je kan ook modules in modules maken, net zoals in R3 of 4.Maar het is wel erg ingewikkeld, nog veel moeilijker te leren dan Reaktor.:L
Maar k begin wel in Halleluja toestand te geraken; de mogelijkheden op computer gebied worden nu echt schrikbarend groot: over 50 jaar kunnen we wellicht zelf planeten ontwerpen en sterren genereren.

maar met genereren bedoel ik intelligente levensvormen die ze maken- weet jij daar dan wat van af 6 ? gheh.:confused:

Okee.. het is geen plugin,maar interessant is het wel. Maar dat wisten jullie al.. dus wat zou het..8o)

Je moet ook eens kijken naar Cycling Max MSP, beetje vreemd maar erg lekker!!!!!!!!!!!

Attachments

• msp1.gif
    msp1.gif
    6,3 KB · Bekeken: 107
Back