Chorus maken met Delay + LFO

Talames

Stamgast
Ik zet het hier maar omdat ik denk dat er hier wel wat mensen zijn die een Delay en een LFO hebben en die al eens linken.

Nu is mijn vraag lukt het tot een Chorus effect te komen met een analoge of digitale delay pedaal (Minifooger of Boss DD7) door expressie te reguleren met CV van een LFO? Iemand hier ervaring mee?

Ik heb geen Eurorack maar wel een Doepfer Dark Energy wiens output ik dus zou willen steken in de jack voor de expressiepedaal.

Geen pedaal gekocht nog niet, gewoon maar is horen omdat ik twijfel tussen delay en chorus en als dit echt makkelijk gaat is de beslissing natuurlijk vlug gemaakt.

Als een delay voldoende bereik heeft dan is het mogelijk.
Ik gebruik bv m'n Monarch EEM3000 delay regelmatig als chorus.

Slap-Back Delay: 20-80mS delay, no feedback.
Tunnel Echo/Resonator: 2-10mS, feedback as high as possible without going unstable.
Tempo Delay: 60/bpm gives you the delay time of 1 bar in seconds. Divide this delay time by four to give you the delay time per quarter note.
Echo: 100-300mS with feedback. The higher the feedback level, the more repeat echoes.
Vibrato: 3-10mS, dry signal off, modulation rate 3-8Hz, depth set by ear.
Phasing: 3-10mS, mix control 50/50, modulation rate 3-8Hz, depth set by ear. Try Feedback Invert if you have it.
Flanging: 5-50mS, mix control 50/50, modulation rate 3-8Hz, depth set by ear. Increase feedback to make effect more dramatic. Try Feedback Invert if you have it.
Chorus: 30-100mS, mix control 50/50, modulation 3-8Hz, depth set by ear. Little or no feedback. Increasing feedback creates a rotary speaker effect.

http://www.soundonsound.com/sos/1995_articles/apr95/digitaldelays.html

Wat wordt er bedoeld met feedback invert bij phasing? Ik zit nog te kijken naar een vactrol phaser, maar misschien tof om dat te simuleren met een delay als lfo.

Back