Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Voor softsynths is de NAMM (of welke beurs dan ook) ook niet echt een podium natuurlijk, waarom zou je als softwarehuis een enorm dure stand huren, volzetten met computers en controllers om vervolgens iets te tonen dat je ook prima kunt doen met een gelikte Youtube trailer/overview, verzenden van gratis evaluatieversies naar de pers en een gratis demo voor je potentiële gebruikers. Zeker nu de DVD helemaal uit is en de markt hard naar 100% downloads gaat (waardoor ook inkopers en vertegenwoordigers van retail/tussenhandel geen interessante doelgroep meer zijn om te bereiken) hebben ze er weinig meer te zoeken. Hardware fabrikanten zijn daarentegen veel afhankelijker van de geringe momenten dat ze hun doelgroep daadwerkelijk in aanraking kunnen laten komen met hun product, dus is een beurs voor hen veel interessanter. Er zijn wel uitzonderingen, maar die kant gaat het wel steeds meer op volgens mij.

Wat mij opgevallen is dat er over soft synth's niet meer gesproken wordt en een terugkeer is van de hardware,vooral voor het analoge type.
Voor softsynths is de NAMM (of welke beurs dan ook) ook niet echt een podium natuurlijk, waarom zou je als softwarehuis een enorm dure stand huren, volzetten met computers en controllers om vervolgens iets te tonen dat je ook prima kunt doen met een gelikte Youtube trailer/overview, verzenden van gratis evaluatieversies naar de pers en een gratis demo voor je potentiële gebruikers. Zeker nu de DVD helemaal uit is en de markt hard naar 100% downloads gaat (waardoor ook inkopers en vertegenwoordigers van retail/tussenhandel geen interessante doelgroep meer zijn om te bereiken) hebben ze er weinig meer te zoeken. Hardware fabrikanten zijn daarentegen veel afhankelijker van de geringe momenten dat ze hun doelgroep daadwerkelijk in aanraking kunnen laten komen met hun product, dus is een beurs voor hen veel interessanter. Er zijn wel uitzonderingen, maar die kant gaat het wel steeds meer op volgens mij.
En je werkt voor wie?
ik zoek niet naar nieuw,ik zoek naar produkten en dat is voor mij software!
En ik gebruik zowel hardware als software, maar als er een nieuwe softsynth uitkomt zoek ik dat lekker zelf uit vanachter mijn computer, voor nieuwe hardware zal ik toch naar een dealer of beurs moeten om uit te proberen.Rob Papen staat gewoon dit jaar weer op de NAMM
http://www.synthanatomy.com/2016/01/namm-2016-news-rob-papen-announced.html
Ik werk niet in de brancheEn ik gebruik zowel hardware als software, maar als er een nieuwe softsynth uitkomt zoek ik dat lekker zelf uit vanachter mijn computer, voor nieuwe hardware zal ik toch naar een dealer of beurs moeten om uit te proberen.
Ik zei ook 'er zijn uitzonderingen' ;-) Rob Papen staat ook altijd op Dancefair. Is natuurlijk goed voor de naamsbekendheid.
Maar om terug te komen op het oorspronkelijke punt, van de -althans voor mij- 3 grootste releases op softwaregebied van afgelopen jaar (zijnde Spectrasonics Omnisphere 2, U-he Hive en UVI Falcon) stond volgens mij alleen U-he op de Messe en is de rest 100% via internet gegaan.