Jouw Favoriet Winter NAMM 2016!

Jouw Favoriet Winter NAMM 2016!

• Totaal aantal stemmers
    57
  • Enquete gesloten .

JohnDoe36

Gedeactiveerd account
ns-2016-floorplan-logo.png

Nu alles zo'n beetje bekend is vraag ik mij af wat voor jullie dit jaar de leukste producten producten zijn.

Je kunt als je wilt meerdere producten kiezen :)

Die nieuwe Manley bakken de Nu-mu en nog een. Schijnbaar ook nog eens zeer betaalbaar!

Verder had ik gehoopt dat SSL met een echte 4000 channelstrip zou komen, maar helaas.

Qua synths etc heb ik nog geen gamechangers voorbij zien komen. Maar ik zit ook niet zo in de synths....

Voor mij eindigt op Waldorf plaats één, nipt gevolgd door de OB-6

Ik vond het in elk geval leuk dat er weinig was gelekt dit jaar waardoor er nog echte verrassingen tussen zaten. Aardig gevarieerd productaanbod ook, voor ieder wat wils of je nu 500 of 5000 te besteden hebt.

Wat mij betreft gaat de prijs voor lef en ambitie naar Arturia voor hun Matrix Brute. Nu heeft Arturia niet de beste reputatie als het gaat om degelijkheid of klank, maar ik vond de MiniBrute zelf altijd wel een leuk ding en om dan nu met zo'n enorm vlaggenschip te komen is wel even een statement vind ik. Specs en uiterlijk zijn zeker indrukwekkend, nu afwachten of hij in de praktijk ook lekker klinkt en niet van ellende uit elkaar flikkert.

De OB-6 vond ik het meest verrassend qua klank. Erg mooie geluiden en ook te gek natuurlijk dat twee van die ouwe bokken samen hebben gewerkt om dit ding op de markt te krijgen. Ik ben alleen minder gecharmeerd van de prijs, ik vind het apparaat wel érg duur voor wat het doet en kan, zelfs al klinkt hij mooi.

De Yamaha Montage klinkt ook mooi, maar ik vind bij de Motif range het synth-gebeuren toch altijd een beetje ondergeschoven ten opzichte van performance en arrangeren waardoor je toch meestal een beetje in de presets blijft hangen omdat het zelf bouwen van geluiden niet bepaald intuitief of leuk is. Mij is nog niet helemaal duidelijk of de Montage daar nu veel verandering in gaat brengen; de FM engine zal hier wel aan bijdragen maar als weer alles in eindeloze menu's verstopt zit...

Dus dat is mijn top 3. Maar geen van deze hebben mij al genoeg overtuigd om een preorder te gaan plaatsen. De Matrix Brute moet zich nog bewijzen qua klank en degelijkheid, de OB-6 is mij veel te duur voor zo'n basic synth en de Montage moet eerst maar eens laten zien of er ook leven is na de Superknob.

De grote flop gaat naar Roland, die hadden werkelijk niets interessants dit jaar.

Erg goed nieuws voor iedereen die bang is voor quality issues van de Matrixbrute.

1: De Matrixbrute wordt volledig gebouwd ism een nieuwe leverancier
2: Volledig Alu/Staal en echt hout
3: E-ink gekozen omdat dit de houdbaarheidsduur vergroot

Daarbij zijn de 3 voice modi toch wel erg cool. Kan zelf niet wachten. Vetste synth in jaren.

1: Mono, 3 oscs, alles vrij te routen
2: Parafonic, 3 Voice chords. Elke voice heeft z'n eigen osc. Dit moet vet gaan klinken. per voice andere modulatie etc. En dan toch 3 note chords spelen. Een soort veel uitgebreidere 3 voice monopoly. Cool, cool, cool
3: Duo: OSC 3 is geliked aan de SEQ. OSC 1 & 2 funtioneren als mono Voice. Jammen over een bass sequence met een lead of andersom dus.

Het is gruwelijk vet!

Bax is mij voorgoed als klant kwijt iig. Of het nu fouten zijn of dat het expres gebeurt maakt mij geen hol uit.
Eerst de Minilogue op voorraad zeggen te hebben binnen een paar dagen wat niet zo was (5 weken)
En nu doodleuk zeggen dat je de Matrixbrute voor 1999,- kan bestellen en hem binnen 4 dagen hebt.
De MAtrixbrute is nog in de laatste fase van development man. Stel je voor dat je dat niet weet en hem nu al denkt te kopen daar. Het is geen ramp, maar wel storend. Dit moet juist in een webwinkel spot-on kloppen.
Mijn kopen gaan lekker via i4-Muzique. Goede service. Ook wel weer super dat i4 het weekend 2 Minilogues had binnengekregen waarvan er 1tje bij mij aan mn soundcard hangt nu. Ok sorry..back on topic..

Attachments

• Schermafbeelding 2016-01-25 om 13.35.31.jpg
    Schermafbeelding 2016-01-25 om 13.35.31.jpg
    31,7 KB · Bekeken: 77
Wat mij opgevallen is dat er over soft synth's niet meer gesproken wordt en een terugkeer is van de hardware,vooral voor het analoge type.
Aan digitale kant toch de Yamaha Montage synth in het oog gehouden,iets dat ik zeker ga uitproberen,om te zoeken naar klank kwaliteit en de mogelijkheid in hoeverre m'n de klank kan manupuleren zonder diep te duiken in menu's.De manual brengt al een beetje zekerheid.Hoop op een software-editor later.
Als ik moet kiezen nu,brengt me op dit ogenblik toch nog terug naar de Namm 2015(meer de musikmesse,Frankfurt),de Roland JD-XA.

Voor softsynths is de NAMM (of welke beurs dan ook) ook niet echt een podium natuurlijk, waarom zou je als softwarehuis een enorm dure stand huren, volzetten met computers en controllers om vervolgens iets te tonen dat je ook prima kunt doen met een gelikte Youtube trailer/overview, verzenden van gratis evaluatieversies naar de pers en een gratis demo voor je potentiële gebruikers. Zeker nu de DVD helemaal uit is en de markt hard naar 100% downloads gaat (waardoor ook inkopers en vertegenwoordigers van retail/tussenhandel geen interessante doelgroep meer zijn om te bereiken) hebben ze er weinig meer te zoeken. Hardware fabrikanten zijn daarentegen veel afhankelijker van de geringe momenten dat ze hun doelgroep daadwerkelijk in aanraking kunnen laten komen met hun product, dus is een beurs voor hen veel interessanter. Er zijn wel uitzonderingen, maar die kant gaat het wel steeds meer op volgens mij.

Voor softsynths is de NAMM (of welke beurs dan ook) ook niet echt een podium natuurlijk, waarom zou je als softwarehuis een enorm dure stand huren, volzetten met computers en controllers om vervolgens iets te tonen dat je ook prima kunt doen met een gelikte Youtube trailer/overview, verzenden van gratis evaluatieversies naar de pers en een gratis demo voor je potentiële gebruikers. Zeker nu de DVD helemaal uit is en de markt hard naar 100% downloads gaat (waardoor ook inkopers en vertegenwoordigers van retail/tussenhandel geen interessante doelgroep meer zijn om te bereiken) hebben ze er weinig meer te zoeken. Hardware fabrikanten zijn daarentegen veel afhankelijker van de geringe momenten dat ze hun doelgroep daadwerkelijk in aanraking kunnen laten komen met hun product, dus is een beurs voor hen veel interessanter. Er zijn wel uitzonderingen, maar die kant gaat het wel steeds meer op volgens mij.

En je werkt voor wie?:P
ik zoek niet naar nieuw,ik zoek naar produkten en dat is voor mij software!

Rob Papen staat gewoon dit jaar weer op de NAMM
http://www.synthanatomy.com/2016/01/namm-2016-news-rob-papen-announced.html

1 DSI ob6
2 Modal 008R

eervolle vermelding vanwege het eindelijk upgraden van het Motif gebeuren.

3 Yamaha Montage

En je werkt voor wie?:P
ik zoek niet naar nieuw,ik zoek naar produkten en dat is voor mij software!

Ik werk niet in de branche :) En ik gebruik zowel hardware als software, maar als er een nieuwe softsynth uitkomt zoek ik dat lekker zelf uit vanachter mijn computer, voor nieuwe hardware zal ik toch naar een dealer of beurs moeten om uit te proberen.

Ik zei ook 'er zijn uitzonderingen' ;-) Rob Papen staat ook altijd op Dancefair. Is natuurlijk goed voor de naamsbekendheid.

Maar om terug te komen op het oorspronkelijke punt, van de -althans voor mij- 3 grootste releases op softwaregebied van afgelopen jaar (zijnde Spectrasonics Omnisphere 2, U-he Hive en UVI Falcon) stond volgens mij alleen U-he op de Messe en is de rest 100% via internet gegaan.

Ik werk niet in de branche :) En ik gebruik zowel hardware als software, maar als er een nieuwe softsynth uitkomt zoek ik dat lekker zelf uit vanachter mijn computer, voor nieuwe hardware zal ik toch naar een dealer of beurs moeten om uit te proberen.

Ik zei ook 'er zijn uitzonderingen' ;-) Rob Papen staat ook altijd op Dancefair. Is natuurlijk goed voor de naamsbekendheid.

Maar om terug te komen op het oorspronkelijke punt, van de -althans voor mij- 3 grootste releases op softwaregebied van afgelopen jaar (zijnde Spectrasonics Omnisphere 2, U-he Hive en UVI Falcon) stond volgens mij alleen U-he op de Messe en is de rest 100% via internet gegaan.

Omnisphere Jnamm!.De U-he is voor mij gewoon niks waard.En al dat analoog gedoe nu.WAAROM??In godsnaam.Wat is daar toch zo geweldig aan?Ben kind aan huis geweest toen,40 jaar geleden,een hype voor de jeugd nu,net als de smartphone nu,als je er geen hebt is dat erger dan kanker hebben!
En een 008 r bestaat niet.

Laatst gewijzigd:
Voor ieder wat wils, goed toch? Ik heb door de aankondiging van de OB-6 de OP-X plugin aangeschaft en daar al drie dagen ontzettend veel lol mee :okdan:

Mooi om te zien dat er veel waardering is voor kwaliteit synths ipv enkel de goedkopere meuk. :)

Back