Is het einde van SoundCloud nabij?

Zou wel eens kunnen. Facebook zou in 2020 ook weg zijn denk ik. Maar dan wordt het toch weer verplaatst door iets anders. Kijk naar Myspace.

Ik zou het wel zonde vinden. Het is best een tof concept en het werkt redelijk, al heb ik het idee dat er veel meer in zit dan er nu mee wordt gedaan. Ik denk dan in de eerste instantie aan het stabieler maken van het systeem en het tegengaan van bots (vet irritant). Ook kunnen ze met het streamen van hele albums misschien nog wel wat verbeteren.

Verder zit iedereen natuurlijk te wachten en te hopen op het moment dat soundcloud implodeert. Iets waar ik zelf weinig mee heb. Dat iedereen ze bijvoorbeeld de schuld geeft van copyright gerelateerde verwijderingen is volgens mij iets waar ze weinig zelf aan kunnen doen.

Maar goed, tig alternatieven natuurlijk. Moet ik al mijn tracks die niemand luistert weer gaan overhevelen :erm:

Laatst gewijzigd:
Ik vind SoundCloud wel een zegen en heb al veel nieuwe muziek ontdekt die niet op Spotify staat. Via YouTube vind je ook best veel. Als er een alternatief komt prima, maar dan het liefste wel op 1 site. Overal wat is niet prettig.

Wat mij eerlijk gezegd nog het meest tegenstaat is dat ik straks WEER een nieuw account ergens moet gaan aanmaken.. ik word nu al gek van al die verschillende wachtwoorden en usernames die ik overal heb :/ buh.

Wat mij eerlijk gezegd nog het meest tegenstaat is dat ik straks WEER een nieuw account ergens moet gaan aanmaken.. ik word nu al gek van al die verschillende wachtwoorden en usernames die ik overal heb :/ buh.

Ja, precies! Ik heb ook de grootste moeite om al die wachtwoorden en accounts te onthouden. Dan komt er straks weer een nieuwe bij misschien.

Ik hoop niet dat Soundcloud wegvalt, heb daar veel plays en fans aan te danken!

Ik vind het altijd wel erg prettig als er 1 platform is en niet alles overal staat. Copyright is wel een ding en ik las dat ze onlangs een claim van een Engelse muzikantenclub hebben afgekocht. Daarna sloten ze een dikke deal met Universal Music en ze hebben kennelijk 175 miljoen maandelijkse gebruikers. Je zou zeggen dat dat rendabel te maken moet zijn,

Ik vind het altijd wel erg prettig als er 1 platform is en niet alles overal staat. Copyright is wel een ding en ik las dat ze onlangs een claim van een Engelse muzikantenclub hebben afgekocht. Daarna sloten ze een dikke deal met Universal Music en ze hebben kennelijk 175 miljoen maandelijkse gebruikers. Je zou zeggen dat dat rendabel te maken moet zijn,

Tja ze kunnen natuurlijk gewoon een shop front-end bouwen waarbij iedereen zijn tracks in FLAC / Wav kan verkopen aan mensen die geïnteresseerd zijn om een bepaalde track in hun set te draaien, danwel te redirecten naar een commerciële URL van bijvoorbeeld een met de artiest geaffilieerde web shop.

Je hebt nu tonnen mensen die alles ontdekken op SoundCloud en vervolgens op een andere plek geld gaan uitgeven. Dat is natuurlijk commercieel gezien een rare zaak. En om bepaalde labels of shops niet voor het hoofd te bieden of er voor te zorgen dat ze hun content blijven aanbieden moet er gewoon een mogelijkheid zijn voor een redirect naar een eigen shop bij een BUY-link.

Maar hoe veel mensen hebben al alles op SoundCloud staan, zitten niet bij een label en vinden het wel grappig om dingen te verkopen? Ze schrapen de long tail aankopen zo wel op. Als mijn plaatje 10 keer betaald gedownload wordt hebben ze ineens 5 euro aan omzet in plaats van 12 cent.

@Bikkel,

Interessante toelichting. Maar wat jij beschrijft doen Beatport en iTunes toch al? Als je 44 miljoen verlies draait neem ik aan dat ze ook wel nadenken over hoe het anders en beter moet.

Back