909 en 808 starten niet gelijk.

verschil zonder bsp

En als je de shuffle en flam op 1 zet loopt ie dan al beter,

De 808 krijg ik met Logic, Studio one, Ableton, traktor en machine strak mee maar met de 909 heb ik ook altijd problemen hij begint telkens te laat.

ik heb nooit problemen gehad met (nou ja in begin wel eens 12 jaar terug) meestal loopt het erg goed. Met ableton heb ik idd dat ik analoge spullen 12 millisec vooruit start. om ze met samples gelijk te krijgen. Maar zo is het gewoon niet op te nemen.

Attachments

• 909mididync808.jpg
    909mididync808.jpg
    19,7 KB · Bekeken: 170
  • 909mididyncsplitter808.mp3
    93,9 KB · Bekeken: 192
Laatst gewijzigd:
808 als master

Attachments

• verschil master 808  dinsync.jpg
    verschil master 808 dinsync.jpg
    19,1 KB · Bekeken: 163
Wacht effe.

Gewoon alleen de 808 din sync master en dan 909 din sync op slave is wel strak toch?

Ik gebruik een mc202 als din sync master en ik gebruik gewone din sync splitters. Dus gewoon passief.

Wat ik denk is dat je bsp clock gewoon niet Helemaal strak is. Is ook logisch. Niet dedicated cpu's doen dingen serieel ipv parallel = vertraging. Volgens mij is dit gewoon din sync jitter.

Heb je de laatste firmware van bsp? Niet dat ik denk dat het uitmaakt. Maar ik las daar iets over.

Verder kan de bsp ook werken met een clock in dacht ik. Evt kan je de triggers uit de 808 daarvoor gebruiken. Dedicated hardware is altijd strakker tov niet dedicated cpu's. En dan je 909 gewoon din sync slaven aan je 808.

Wacht effe.

Gewoon alleen de 808 din sync master en dan 909 din sync op slave is wel strak toch?

Ik gebruik een mc202 als din sync master en ik gebruik gewone din sync splitters. Dus gewoon passief.

Wat ik denk is dat je bsp clock gewoon niet Helemaal strak is. Is ook logisch. Niet dedicated cpu's doen dingen serieel ipv parallel = vertraging. Volgens mij is dit gewoon din sync jitter.

Heb je de laatste firmware van bsp? Niet dat ik denk dat het uitmaakt. Maar ik las daar iets over.

Verder kan de bsp ook werken met een clock in dacht ik. Evt kan je de triggers uit de 808 daarvoor gebruiken. Dedicated hardware is altijd strakker tov niet dedicated cpu's. En dan je 909 gewoon din sync slaven aan je 808.

k heb de laatste update van arthura. normaal is alles best wel strak maar met een bsp is het echt 40 45 millisec delay. met een 808

om het plaatje compleet te maken andere smaak.

master bsp dinc out naar 909 tegelijk met trigger out naar drx1 (bovenste plaatje)

Attachments

• Pdrx trigger out en dinc909 start .jpg
    Pdrx trigger out en dinc909 start .jpg
    19,2 KB · Bekeken: 164
  • bspdinsync909triggerPdrx1.mp3
    93,4 KB · Bekeken: 183
Wat spreekt je dan zo aan in de sequencer van de 909?

Nu master 909 naar bsp dinc out naar 808 . dit is ook nog best strak. zie plaatje (808 is boven)

het zit dus in de bsp om de 808 op gang te helpen als de bsp als master fungeert . ;{

Attachments

• 909masterbspdincnaar 808.jpg
    909masterbspdincnaar 808.jpg
    19,5 KB · Bekeken: 165
Wat spreekt je dan zo aan in de sequencer van de 909?

is dat niet een discusie voor in de "is een 909 vervangbaar draad"

is dat niet een discusie voor in de "is een 909 vervangbaar draad"

[gebogen hoofd-modus]
mijn nederige excusses...
[/gebogen hoofd-modus]

zo is het Monotron .. en jammer nee, het trekt niet bij.

onderste is een 909 en de bovenste is de 808. de 909 heeft v4 . en zonder de bsp is er bijna geen verschil wanneer ik start vanaf de 909 vanuit midi naar dync en een 1 naar 6 splitter.

wow ok, daar is dus iets grondig fout

dus even de setup visualiseren

BSP => DINSYNC SPLITTER => 808 en 909

En de 909 komt dus laat in deze setup?

Klinkt als een duidelijke bug in de dinsync implementatie van de beatstep, melden en hopelijk fixen ze het.. Zoniet.. hang er een degelijke midi->dinsync converter aan

wow ok, daar is dus iets grondig fout

dus even de setup visualiseren

BSP => DINSYNC SPLITTER => 808 en 909

En de 909 komt dus laat in deze setup?

Klinkt als een duidelijke bug in de dinsync implementatie van de beatstep, melden en hopelijk fixen ze het.. Zoniet.. hang er een degelijke midi->dinsync converter aan

de dinsync uit de bsp is te laat om de 808 te starten of verkeerd. die zelfde dinsync uit naar een 909 werkt oke. ik heb dit met meerdere 808s geprobeerd.. dus ik denk dat de op een of andere wijze teveel of te weinig power is voor de start van de 808.

dat betwijfel ik (te weinig power)

het zal eerder te maken hebben met de afstand tussen clock "on" en de start pulses, of de volgorde ervan..
als je veel zin in experimenteren hebt zou je het dinsync signaal kunnen opnemen (maar niet zonder enige beveiliging .. Bvb: http://www.ladyada.net/library/equipt/diyaudioprobe.html ) en dan vergelijken met een ander signaal die wel werkt

lijkt me echt een software bug in de bsp.

ik wacht even op een mailtje van arturia.

ik heb een paar uur zitten pielen en dit is wat er gebeurt. de tr-909 is zoals sommige al dachten te langzaam.

afbeelding 1 is als de BSP master is .. daar is de tr-909 te langzaam zo'n 45 millisec at opvalt is dat ook de tr-727 bijna 25 millisec telaat start

na alles te hebben geswitcht anders gepatched.

afbeelding 2 is als de tr-808 de master is. daar is de tr-909 te snel.

maar dat is relatief omdat het om 0,2 millisec gaat
in dit plaatje is de setup tr-808 master naar dinsync out naar splitter naar tr-909 ,tr727, BSP -> trigger out naar pearl drum. hier is de tr-909 dus ook slave aan dinsync.

Attachments

• Schermafbeelding 2016-02-17 om 21.43.10.jpg
    Schermafbeelding 2016-02-17 om 21.43.10.jpg
    42 KB · Bekeken: 163
  • Schermafbeelding 2016-02-17 om 22.09.13.jpg
    Schermafbeelding 2016-02-17 om 22.09.13.jpg
    57,3 KB · Bekeken: 158
Laatst gewijzigd:
Ik begrijp dat plaatje niet zo goed. De Pearl die klinkt dus vanuit de BSP getrieerd vóór dat de TR-808 geluid produceert die naar de BSP trigger stuurt? En 0,01 seconde is toch nog steeds 10ms? En ze starten in een cluster van 30ms apart van elkaar? Blijft dit ook zo na een bar of loopt het uit elkaar of juist naar elkaar toe?

Ik begrijp dat plaatje niet zo goed. De Pearl die klinkt dus vanuit de BSP getrieerd vóór dat de TR-808 geluid produceert die naar de BSP trigger stuurt? En 0,01 seconde is toch nog steeds 10ms? En ze starten in een cluster van 30ms apart van elkaar? Blijft dit ook zo na een bar of loopt het uit elkaar of juist naar elkaar toe?

k was een nul vergeten. .. dat de triggers van sommige apparaten sneller gaan dan het origineel snap ik ook niet zo. de afstand van elkaar veranderd niet.

k was een nul vergeten. .. dat de triggers van sommige apparaten sneller gaan dan het origineel snap ik ook niet zo. de afstand van elkaar veranderd niet.

Inderdaad vreemd. Ik zou zeggen dat de triggers van de 808 de zelfde triggers zijn als hij intern gebruikt dus dat audio en trigger exact gelijk moeten lopen. Maar je kunt je triggers ook weer opnemen natuurlijk en kijken.

verschil in tijd van trigger out 808 en sound rimshot 808.

Attachments

• 808 trigger out en intr sound rimshot.jpg
    808 trigger out en intr sound rimshot.jpg
    69,3 KB · Bekeken: 161
Back