Paypal

Verkopen via PayPal doe ik alleen via sites waar je feedback kan geven zoals eBay of Discogs. Blijft een risico maar tot nu toe geen rare dingen meegemaakt.

Joh koop gewoon, tis maar geld dat je zou kunnen verliezen ik neem aan dat je gewoon in je levensbehoeften kunt voorzien en extra geld voor je hobby over hebt.
Ja het is een risico but whats life without some risk.
Zelf zou ik 't niet doen :-)

De verkoper is inderdaad nogal een eikel. Heb nog eens aangegeven dat ik alleen koop als hij mij meer zekerheid geeft. Toen werd hij een beetje vervelend. Persoonlijk als ik iets verkoop probeer ik wel wat begrip te tonen wanneer iemand meer zekerheid wil. Wil hij dat niet, dan is dat voor mij al bij voorbaat verdacht.

Afgaande op de reacties hier geeft Paypal blijkbaar goede bescherming.
Ik heb Paypal al gecontacteerd met mijn vraag want wil toch graag van hun horen hoe eea zit. Zodra ik antwoord heb, meer hier over.

De verkoper is inderdaad nogal een eikel. Heb nog eens aangegeven dat ik alleen koop als hij mij meer zekerheid geeft. Toen werd hij een beetje vervelend. Persoonlijk als ik iets verkoop probeer ik wel wat begrip te tonen wanneer iemand meer zekerheid wil. Wil hij dat niet, dan is dat voor mij al bij voorbaat verdacht.

Afgaande op de reacties hier geeft Paypal blijkbaar goede bescherming.
Ik heb Paypal al gecontacteerd met mijn vraag want wil toch graag van hun horen hoe eea zit. Zodra ik antwoord heb, meer hier over.
Ja is verdacht. En paypal is ook maar een tussenpersoon. 100% garantie heb je niet. Oplichters weten precies hoe je daar misbruik van kan maken. Als het geld al van de rekening is gehaald dan kan je echt niks. Er wordt niks vastgehouden. En bank geheim blokkeert bijna alle vormen van informatie. En geheid dat er ook geverifieerde paypal accounts te koop zijn.

Daarnaast vermoed ik ook dat er handelaren in het spel zijn.

Ik koop sowieso niks van eikels.

Zelf heb ik bijna nooit vervelnde dingen meegemaakt met online kopen/verkopen. Één persoon heeft zijn miditribe kitje niet betaald. Jammer joh, succes met je leven verder..
Hierdoor doe ik ook nooit moeilijk over online aankopen. Daar moet ik dan wel weer bij zeggen dat ik nog nooit een heel duur apparaat heb gekocht zo.

Madr, Paypal heeft geen bank geheim. Ze hebben niet eens een bankstatus..

Paypal heeft idd geen bankstatus, is ook meteen het probleem (je heb namelijk geen enkele garantie en kan ook niet aankloppen bij een organisatie die betalingsverkeer in de gaten houdt)

Paypal kan heel goed werken, echter als het mis gaat dan gaat het ook goed mis en is het vrij moeilijk om je recht te halen.

Is een creditcard niet met 3 maanden garantie ?
Maar ja, om nou je gegevens te delen met iemand die je niet vertrouwd...
Ik zou hem zeggen dat ik overweeg hem op te halen
Kijken hoe ver je komt

Madr, Paypal heeft geen bank geheim. Ze hebben niet eens een bankstatus..

Dat zeg ik ook niet. Maar ik snap wrm je het zo leest. Feit is wel dat je bankrekening nodig hebt. En zelfs al zou Paypal je die info geven en je dus weet welke rekening en naam erachter zit, dan kan je nog steeds niks doen ivm bankgeheim. Je krijgt geen adres niks. En dan zijn de bankrekeningen ook vaak van mensen die in de greep van de criminelen zijn. En dus het geld doorsluizen inruil voor bijv minder schulden bij die crimineel.

Zo gebruiken criminelen ook mensen om voor hun wiet kwekerijen op te zetten en deze mensen bewust steeds verder in de schulden duwen door misgelopen oogsten als extra schuld bij de kweker neer te leggen. Maar dat is een ander verhaal.

Vanwaar alle geheimzinnigheid? Zeg gewoon wat je van plan bent te kopen en hoeveel je er voor neer gaat leggen. Voor hetzelfde geld hebben we het hier over iets van tweehonderd euro ofzo...

Bij deze een vraag die niet direct te maken heeft met muziek, maar wel indirect gerelateerd is aan het kopen van muziek instrumenten.

Ik zit met de volgende situatie.
Iemand in de States (USA) heeft gereageerd op een oproep die ik heb geplaatst op een website (niet SF). Ik zoek een instrument, hij heeft er één. Echter ik ben een beetje terughoudend zomaar geld over te maken naar een onbekend persoon ver weg, van wie ik alleen een email adres heb. Zoals we allen weten is het makkelijk om een andere identiteit aan te nemen, dus namen zeggen mij niet zoveel.
Ik heb daarom voorgesteld dat hij het instrument op Ebay zet, voor buyers protection. Hij heeft er weinig zin in om iets met Ebay te maken te hebben en wil het dus niet op Ebay plaatsen. Natuurlijk is dit al vrij verdacht. Hij zegt dat ik sowieso buyers protection heb wanneer ik via Paypal betaal. Maar dit geldt volgens mij alleen wanneer ik iets koop via een website waarop het artikel te koop staat (maar ik kan er naast zitten). Niet wanneer ik via Paypal geld overmaak naar iemand waarbij het voor Paypal onduidelijk is waarvoor ik geld overmaak. (bij geld overmaken via Paypal kan je aanvinken of het voor goederen is of een cadeau, maar ik weet dus niet of dit buyers protection geeft)

Misschien dat iemand hier er meer van weet.

Tja je wilt het wel of niet kopen natuurlijk. Als je zoveel eisen gaat stellen en als koper de verkoper al in een hoek plaatst, dan zou ik al helemaal niet willen verkopen aan je ( maar dat geldt dan voor mij persoonlijk). Draai het eens om zou ik zeggen. Warom zou je iets op ebay gaan zetten als je het op een andere manier aanbiedt en er een potentiele koper voor is. Ebay kost je als verkoper ook iets van 10% oid in totaal (ebay + paypal fees) Als je dus met zoveel woorden tegen de verkoper zegt ik vertrouw je niet, nou dan koop je het toch niet.

Dan moet je gewoon op ebay gaan kijken voor dat item. :gaap:

Afgaande op de reactie van de verkoper zou ik het niet doen. Ik heb vaker kopers gehad die wat meer informatie wilde hebben. Ik ben wel benieuwd om welke synth het gaat! Al gok ik dat je dit niet gaat zeggen ;)

Koop dat ding dan gewoon, wie zegt dat ie je niet berooft van je geld als je langsgaan, en een beetje oplichter laat zich niet zo makkelijk afschrikken als je om n id gaat vragen die kun je makkelijk vals hebben/kopen als je criminele bedoelingen hebt en zo kun je 100 scenario's verzinnen over je risico's.
Sommige mensen zijn wat contactgestoord of niet zo goed in handel drijven, die kun je gaan wantrouwen koop je gewoon je gear in 'n winkel dan

Nog geen antwoord ontvangen van pp. Wel een enquete waarbij werd geïnformeerd of ik tevreden was met hun antwoord. Welke ze niet verstuurd hebben.

Nog geen antwoord ontvangen van pp. Wel een enquete waarbij werd geïnformeerd of ik tevreden was met hun antwoord. Welke ze niet verstuurd hebben.

Dit is dus een van de ergernissen (als het ooit fout mocht gaan) Er is namelijk geen mogelijkheid om echt contact te hebben, je ook niet verder gaat komen, in het ergste geval een brief (per post) mag schrijven naar Luxemburg (hoofdkantoor) je ook niet kan aankloppen bij een belangenorganisatie.

Back