Nightly Build
Go for what you know
Verkopen via PayPal doe ik alleen via sites waar je feedback kan geven zoals eBay of Discogs. Blijft een risico maar tot nu toe geen rare dingen meegemaakt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja is verdacht. En paypal is ook maar een tussenpersoon. 100% garantie heb je niet. Oplichters weten precies hoe je daar misbruik van kan maken. Als het geld al van de rekening is gehaald dan kan je echt niks. Er wordt niks vastgehouden. En bank geheim blokkeert bijna alle vormen van informatie. En geheid dat er ook geverifieerde paypal accounts te koop zijn.De verkoper is inderdaad nogal een eikel. Heb nog eens aangegeven dat ik alleen koop als hij mij meer zekerheid geeft. Toen werd hij een beetje vervelend. Persoonlijk als ik iets verkoop probeer ik wel wat begrip te tonen wanneer iemand meer zekerheid wil. Wil hij dat niet, dan is dat voor mij al bij voorbaat verdacht.
Afgaande op de reacties hier geeft Paypal blijkbaar goede bescherming.
Ik heb Paypal al gecontacteerd met mijn vraag want wil toch graag van hun horen hoe eea zit. Zodra ik antwoord heb, meer hier over.
Madr, Paypal heeft geen bank geheim. Ze hebben niet eens een bankstatus..

Waarom zal je als verkoper je ID af gaan geven?
Bij deze een vraag die niet direct te maken heeft met muziek, maar wel indirect gerelateerd is aan het kopen van muziek instrumenten.
Ik zit met de volgende situatie.
Iemand in de States (USA) heeft gereageerd op een oproep die ik heb geplaatst op een website (niet SF). Ik zoek een instrument, hij heeft er één. Echter ik ben een beetje terughoudend zomaar geld over te maken naar een onbekend persoon ver weg, van wie ik alleen een email adres heb. Zoals we allen weten is het makkelijk om een andere identiteit aan te nemen, dus namen zeggen mij niet zoveel.
Ik heb daarom voorgesteld dat hij het instrument op Ebay zet, voor buyers protection. Hij heeft er weinig zin in om iets met Ebay te maken te hebben en wil het dus niet op Ebay plaatsen. Natuurlijk is dit al vrij verdacht. Hij zegt dat ik sowieso buyers protection heb wanneer ik via Paypal betaal. Maar dit geldt volgens mij alleen wanneer ik iets koop via een website waarop het artikel te koop staat (maar ik kan er naast zitten). Niet wanneer ik via Paypal geld overmaak naar iemand waarbij het voor Paypal onduidelijk is waarvoor ik geld overmaak. (bij geld overmaken via Paypal kan je aanvinken of het voor goederen is of een cadeau, maar ik weet dus niet of dit buyers protection geeft)
Misschien dat iemand hier er meer van weet.

Nog geen antwoord ontvangen van pp. Wel een enquete waarbij werd geïnformeerd of ik tevreden was met hun antwoord. Welke ze niet verstuurd hebben.