Welke robuuste en leuke polysynth heeft speakers?

154

Lid van de week
Zit te kijken voor mijn zoon van 3 naar een leuke kleine polysynth met speakers(beetje robuust ook liefst :D )

Wil hem vanaf dag één wel confronteren met echte synthese, dus iets waar ook ik zelf iets van heb van mmm..

Reface DX zou kunnen, maar vermoedt dat oude Casio's Yammies of wellicht iets als de Hohner K49 leuker is. Casio HT700? DX27s, maar dat is weer vol toetsen, liever een klein toetsenbord. Maar wel echte toetsen, wil hem ook echt leren spelen. Exit volca's dus :(

Minilogue met speakers, dat idee.

Tips? Aanbiedingen? Roept u maar! :)

Echte toetsen als in zwart en wit btw, mag ook minikeys. Maar die Boutiques met dat toetsenbord, dat overleefd het net een dag als ik die constructie zie...

Dacht ook even aan die Yamaha Eos B200, tot ik erachter kwam dat daar een halve PA in zit. Dat is een enkeltje richting de papa hel :D

Ik heb nog een DX27S in Nederland waar ik van af wil aangezien hij te goedkoop is om naar hier te verschepen (hier opnieuw kopen is beter). Qua robuustheid maak ik me vooral zorgen of je zoon er wel tegen bestand is ;)

Dat is wel met volwaardig toetsenbord, of niet? Daar moet ik even over denken of dat praktisch gezien een optie is.

Probeer uit te stellen dat de kids de studio krijgen(grote kamer) en ik naar de kinderkamer moet(de helft!). Dit soort dingen kunnen dus een doodsteek zijn hier :D

Heb ooit deze gehad, klonk best goed (op de drums na... :D)
Met sliders en minikeys, en is een leuke kennismaking met FM ook. :)

http://www.vintagesynth.com/yamaha/pss470.php
yamaha-pss-470-19610.jpg

PSS moet ik even door gaan spitten, ben wel bang dat het 24 uurs bossa wordt met de kleine.

Reface is gewoon echt vrij duur, die DX is perfect, superjammer...

Dat is wel met volwaardig toetsenbord, of niet? Daar moet ik even over denken of dat praktisch gezien een optie is.

Ja, verder geen velocity of aftertouch maar wel full-size keys.

Dat is te groot, wel jammer want een leuke synth... :(

Yamaha YS-200.... Grote toetsen en knoppen, met simpele versie van FM, MIDI en wat effecten dacht ik.
Ding zie je soms al voor een paar tientjes (zag er eentje liggen in een lokale kringloopwinkel laatst... nog over getwijfeld...)

Ja dat is die B200(gewone YS heeft geen speakers). Probleem is dus dat daar echt een dikke amp in zit.

In de kleinere synths houdt het al snel op.. misschien uitwijken naar een simpel setje PC speakers en een microkorg bv?
Die arpjes in dat ding kunnen ze ook wel flink mee zoet zijn. :)

Hij trekt het niet als er dingen aangesloten zitten, de iPad MOET ook uit de oplader. 3 jaar is een TOP leeftijd :D

Ja heerlijk. Mijn tip: iets *zonder* demo songs!
(... Krijg nog steeds lichte wegtrekkers bij het horen van 'Wake me up before you go-go')

In het geval pa wel een lekkere Solina-achtige sound met chorus kan gebruiken... Af en toe kun je voor weinig een JVC KB-500 of de grotere JVC-700 kopen. Keyboards, ja, maar ze klinken lekker. En een keyboard hoort echt in de kinderkamer.

reddread trackje http://synthforum.nl/forums/showthread.php?t=188451&highlight=JVC

Niet heel geschikt om heel hard op de knoppen etc. te rammen denk ik. Hoe wild is -ie? Maar met ingebouwde speakers die niet té hard kunnen. (Tenzij pa 'm aan de mixer hangt.)

Goeie tip!

Hoe wild? Hangt van de hoeveelheid suiker vooraf af.

qua demosongs, ja, dat zijn extreem wijze woorden. Hebben een veelheid aan speelgoed-instrumenten, en die sijpelen langzaam stuk voor stuk mn nachtrust in. Horror.

Misschien heeft ie op die leeftijd meer plezier van een casio keyboardje met ingebouwd samplertje.

Back