Post hier je vangelis tracks

Eerste track van mij op het forum

Eerste track van mij op het forum

Hoi,

Na bijna een jaar lid van het forum te zijn kan ik eindelijk eens iets van me laten horen. Het betreffende stuk heet "Reality versus Dreams" en is een compositie uit 1994.

Het bestaat uit twee hoofdstukken en een tussenstuk (zoals de titel al laat vermoeden).

In het eerste deel (reality) druk ik het monotone, de sleur van het dagelijkse leven uit. Monotone sequences ondersteund door ingespeelde drums. Daarboven een tapijtje van strings, koor en hier en daar wat e-piano en tubular.

Dan komt de overgang naar het dromen ... zweverige akkoorden, subtiele effecten ... sfeer. Heel anders dan het eerste deel, maar contrasten tussen dromen en realiteit is meestal ook erg groot.

Beluister het maar eens en geef maar kommentaar (hoe meer hoe liever :) ).

Op iedere volle minuut hoor je een kort geluidje ... dit is geen fout in de song, maar eerder een 'bescherming'. In de originelen komt dit uiteraard niet voor ;)

http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Danny/Danny - Reality versus dreams.mp3

Ben eens benieuwd wat jullie ervan vinden ...

(Met dank aan Erik en Joost :okdan: )

:doei:

Re: Eerste track van mij op het forum

Re: Eerste track van mij op het forum

Origineel geplaatst door Danny
Hoi,

Na bijna een jaar lid van het forum te zijn kan ik eindelijk eens iets van me laten horen. Het betreffende stuk heet "Reality versus Dreams" en is een compositie uit 1994.

Het bestaat uit twee hoofdstukken en een tussenstuk (zoals de titel al laat vermoeden).

In het eerste deel (reality) druk ik het monotone, de sleur van het dagelijkse leven uit. Monotone sequences ondersteund door ingespeelde drums. Daarboven een tapijtje van strings, koor en hier en daar wat e-piano en tubular.

Dan komt de overgang naar het dromen ... zweverige akkoorden, subtiele effecten ... sfeer. Heel anders dan het eerste deel, maar contrasten tussen dromen en realiteit is meestal ook erg groot.

Beluister het maar eens en geef maar kommentaar (hoe meer hoe liever :) ).

Op iedere volle minuut hoor je een kort geluidje ... dit is geen fout in de song, maar eerder een 'bescherming'. In de originelen komt dit uiteraard niet voor ;)

http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Danny/Danny - Reality versus dreams.mp3

Ben eens benieuwd wat jullie ervan vinden ...

(Met dank aan Erik en Joost :okdan: )

Godverdomme!!!!!!!

Dit is werkelijk waar super!!!!!!!! :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

Lijkt erg veel op vangelis begin jaren tachtig en een vleugje jaren 90.
Ik neem aan dat het niet bedoeld was als een vangelis achtige track maar er toch erg veel van weg heeft:)

Als je nog meer hebt, post het dan!

Sta echt perplexed!

:okdan:

groetjes Unic

Re: Re: Eerste track van mij op het forum

Re: Re: Eerste track van mij op het forum

Origineel geplaatst door Unic
Godverdomme!!!!!!!

Dit is werkelijk waar super!!!!!!!! :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

Lijkt erg veel op vangelis begin jaren tachtig en een vleugje jaren 90.
Ik neem aan dat het niet bedoeld was als een vangelis achtige track maar er toch erg veel van weg heeft:)

Als je nog meer hebt, post het dan!

Sta echt perplexed!

:okdan:

groetjes Unic

Ik heb nooit de bedoeling Vangelis na te spelen, maar ik vind z'n geluidskeuze fantastisch. Sinds 1993 heb ik min of meer de gear om dezelfde sfeer te creëeren, zoals je inderdaad aan dit stuk kan horen :) .

Ik heb inderdaad nog meer en het zal in de toekomst gepost worden ;) .

In ieder geval bedankt voor je enthousiasme :) Hopelijk zijn andere mensen even enthousiast :D

Mijn vangelis track probeersel

Mijn vangelis track probeersel

Hoi, ik heb veel moeite gehad om deze track op te nemen, want mijn soundcard liet het plotseling afweten, en daarna m'n moederbord :stupid waardoor ik nu een vreselijk sound"card" moet gebruiken USB omdat ie m'n pci sloten niet detecteert, dus m'n trackje bevat latency en gekraak, mixdownen lukte niet dus live opgenomen met wavelab met gewone king kabels, dat is dus ook te merken aan de kwaliteit, in cubase klinkte die dus veel dynamischer... maar het valt wel nog mee het trackje.
De arpeggio: Z3ta+
De brass: CS-80v + delay
Envolving pad: Spacesynth VST
Pitched brass: Z3ta+
Arpeggio2: CS-80v
Drums (jammergenoeg te laat komend door de latency): Edirol HQ Orchestral
Strings: Edirol HQ Orchestral
owja btw de reden dat ie zo kort is: Mijn pc crasht wanneer ik em te lang maak: en dan krijg ik de melding "Het systeem is hersteld van een ernstige fout..." en dat voor een PIV 3,2 Ghz 1024 mb ram najah...
Khoop dat jullie ondanks de latency van m'n track kunnen genieten.
Greetz, Michiel

Ampheus MP3 <-- dit is de oude minder-dynamische slechte kwaliteit
Amphiates MP3 <-- dit is de nieuwe, betere kwaliteit zelfde song! (mixdown is gelukt locators stonden verkeerd R---L ipv L---R :stupid 8o)

Laatst gewijzigd:
Re: Mijn vangelis track probeersel

Origineel geplaatst door Cyber_MSD
Hoi, ik heb veel moeite gehad om deze track op te nemen, want mijn soundcard liet het plotseling afweten, en daarna m'n moederbord :stupid waardoor ik nu een vreselijk sound"card" moet gebruiken USB omdat ie m'n pci sloten niet detecteert, dus m'n trackje bevat latency en gekraak, mixdownen lukte niet dus live opgenomen met wavelab met gewone king kabels, dat is dus ook te merken aan de kwaliteit, in cubase klinkte die dus veel dynamischer... maar het valt wel nog mee het trackje.
De arpeggio: Z3ta+
De brass: CS-80v + delay
Envolving pad: Spacesynth VST
Pitched brass: Z3ta+
Arpeggio2: CS-80v
Drums (jammergenoeg te laat komend door de latency): Edirol HQ Orchestral
Strings: Edirol HQ Orchestral
owja btw de reden dat ie zo kort is: Mijn pc crasht wanneer ik em te lang maak: en dan krijg ik de melding "Het systeem is hersteld van een ernstige fout..." en dat voor een PIV 3,2 Ghz 1024 mb ram najah...
Khoop dat jullie ondanks de latency van m'n track kunnen genieten.
Greetz, Michiel

Ampheus MP3

erg jammer dat ie zo kort is.

Maar errug goed!!!!:okdan: :okdan:

als je nu je pc eens opnieuw installeerd?:)

dan kunnen we genieten van de hele track? en misschien ook andere?

want dit vraagt naar meer... tjonge

Wel probleem is dat door een te hoge stroom op ons net mijn pc (moederbord, geluidskaart en mijn scherm) kapot is... dus binnenkort (paar weken ofzo) zal dat verholpen worden en kank eindelijk producen zonder latency :D WAT VERLANG IK DAAR NA!!

Wel probleem is dat door een te hoge stroom op ons net mijn pc (moederbord, geluidskaart en mijn scherm) kapot is... dus binnenkort (paar weken ofzo) zal dat verholpen worden en kank eindelijk producen zonder latency :D WAT VERLANG IK DAAR NA!!

je zet er een spanningsregelaar tussen?

tering ik vind het jammer dat ie zo kort is:)

(...)
Amphiates MP3 <-- dit is de nieuwe, betere kwaliteit zelfde song! (mixdown is gelukt locators stonden verkeerd R---L ipv L---R :stupid 8o) [/B]

Geweldig begin van een nog fantastischer CD... waar kan ik de andere pak-em-beet 9 nummers vandaan halen? :)

Oh, trouwens... de kwaliteit van die 2e is niet slechts, maar ik mis een beetje power.
Compressortje er tussen plaatsen ofzo, misschien?

Welaan dan, hier is er eentje van mij dat absoluut NIET bedoeld was om Vangelis-achtig te klinken, maar als ik 'm liet horen aan mijn kennissen (ik zeg nooit direct dat iets van mij is) vroegen ze toch dikwijls 'ah, een nieuwe van Vangelis'?
banghead.gif

hier te downloaden of luisteren (rechts midden ergens)

Hij is fijn hoor! Ik word wel een beetje zenuwachtig van al die tremolo-geluiden en ik heb het idee dat bas en percussie niet altijd synchroon lopen (die dingen die vooral op maatbeginnen komen), maar wel erg rustgevend en sfeervol. Mooi ook zoals-ie naar de solo bouwt (vanaf 2:20).

Het is geen vangelis maar Rob D van de vrij bekende soundtrack van de eerste MATRIX film

Het is van mijn laatste cd de opname/mix is niet geweldig(dit zijn tracks die een een dag in elkaar zaten).
Reason 1 voor de drums.
Yamaha CS2x voor de rest en ook de wat crappy sound effecten.

Hij is een beetje langdradig maar dat is de hele cd op een paar uitzonderingen na.
Het nummer is zeker al een jaar oud.

http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=442211&T=3498
Ja wma 64 kbps dus niet echt super geluidskwaliteit.
Druk op play(sorry voor de mac'ers daar werkt hij niet op helaas)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Danny
Hoi,

Ik heb dit weekend eindelijk MP3-tjes kunnen laten maken, maar nu is het probleem dat ze allemaal groter zijn dan 2 MB (groter dus dan ik hier kan uploaden). Hoe pak ik het aan om jullie toch iets te laten horen? De man die de MP3-s heeft gebrand vond de inspiratie van Vangelis er duidelijk inzitten, dus denk ik wel dat die tracks gerust hierbij kunnen gepost worden.

Ik hoor het wel ;)

www.soundclick.com :D

BTW: Vangelis... wasda?? ((sorray ik ben maar 14 jaartjes oud, zal wel oude muziek zijn ofzo))

Ai

Vangelis oftewel Evangelo Papathanassiou (die ook af en toe onder de mix van artiestennaam en echte naam Vangelis Papathanassiou dingen uitbracht) is 1 van de grote synthpioniers, en 1 van diegenen zoals Jean Michel Jarre die het genre naar het grote publiek brachten. Bekend werk vind je op de soundtrack van Chariots of Fire en recenter 1492/Conquest of Paradise. Ook de samenwerking met Yes' Ian Anderson leverde hits op, zoals het mooie en bekende I'll find my way home. Een minder courant album dat ik ten zeerste kan aanraden is Direct, maar dat is misschien niet de beste introductie tot zijn muziek.

Kenmerkend voor Vangelis zijn het gebruik van strings en korte arpeggiators (3-4 noten, ik veronderstel zelf geprogrammeerde ipv presets), in behoorlijk epische muziek. Naast die korte arpeggiators gebruikte hij ook vaak een repetitieve noot, ik weet niet of daar nog een aparte term voor is. Zeg maar een monotone bas, maar dan in de ferequenties van de gewone melodielijnen ipv in lage frequenties. Het begin van Chariots of Fire bestaat uit zo'n noot. In dat geval zou je het nog een hoge bas kunnen noemen, maar ik vind dat frequentiegebied toch al te hoog om het een baslijn te noemen.

btw Papathanassiou is misschien niet te onthouden voor ons, maar in Griekenland een doodgewone, courante achternaam.

En ja, de man leeft nog en treedt nog op. Ik vermoed dat hij ook nog muziek maakt, maar dat weet ik niet. Ik weet ook niet of hij nog nieuwe optredens plant.

Back