Synths en Virtual Reality

eblijsie

Nieuwkomer
Geen idee of er al iets bestaat, maar lijkt me een geweldige combinatie. Heb vorige week de HTC vive mogen ontvangen en lijkt me dat er best een digitale synth / modulator / pedalen paneel / theremin / viool sim / drums simulator goed mogelijk is.

De controller / hand tracking is in ieder geval super precies en zou denken dat hier hele nieuwe, al dan niet praktische, creatieve oplossingen uit kunnen komen.

Qua muziek maken ben ik vooral ideeen tegen gekomen en niet echt uitwerkingen. En leuke extra, maar niets met het spelen van instrumenten te maken, is een audiogame die audio files vanuit soundcloud (en dus je eigen nummers) kan gebruiken

Maar denk dat het wel iets is om te volgen, en een landschap vol eventuele mogelijkheden. Wat jullie? Iets om te volgen, of gaat het digitale te ver qua nieuwe eventuele stroom van instrumenten en muziek maken?

Iedere mogelijkheid om geluid of stuursignalen op te wekken is wat mij betreft interessant, al zal ook hier ongetwijfeld 99% van de ideeën en uitwerkingen niet boven het niveau gimmick uitkomen. Er zijn al best wat voorbeelden van gebruik van camera's en sensoren om bewegingen om te zetten in geluid dat wordt toegepast in performance art (dans die muziek opwekt/bestuurt bijvoorbeeld). De juiste techniek in handen van de juiste creatieve geest kan zorgen voor allerlei moois.

Dit lijkt mij ook een gaaf idee. Ik denk dat de HTC vive de eerste virtual Reality tool is die mij aanspreekt.
Heb het vorige week voor het eerst gezien, maar nog nooit in het echt kunnen proberen.

Ik denk dat het een goeie tool wordt om de "experience" van een modular(zonder er een te hebben) te kunnen ervaren. Echter zie ik de game industrie als een betere toepassing.

Back