Ensoniq EPS

waar zit dat flash geheugen?
flash is niet standaard, de gewone geheugenuitbreiding tot 2 MB wel dacht ik.

Ik moet de flash eerst mounten wil ik bij de geluiden kunnen die er nu opstaan.. dus bij het selecteren change storage device > disk/ scsi / flashbank ..
Hoeft dus geen OS te laden van disk zoals op de keyboard versie die ik al had.. Maar ik dacht eerder dus dat dit flash standaard was op de rackversie.. niet dus.

De eigenaar meldde mij eerder dat er een schijf inzat, en dat die ooit 800 gulden had gekost. Ging er daarom ook vanuit dat ze een SCSI schijf bedoelde maar dat moet dus het flashgeheugen zijn geweest. :)
Ik heb er verder geen probleem van gemaakt dat er geen SCSI inzat, of geen schijf hoorde.. was al lang blij dat ik eindelijk een rack kon kopen. Hij ziet er bijna als nieuw uit ook.. en alles voelde goed. :)

Laatst gewijzigd:
Net een Ensoniq EPS gekocht. Verkoper had de OS disk niet, maar die kon ik gelukkig zelf op een oude laptop schrijven, waarna ik de EPS kon testen.
Wat ik helaas maar niet kan vinden zijn sample disk images. Google brengt mij ook geen raad. Alle weblinks die ik vind, verwijzen helaas naar websites die niet meer bestaan.
Ik heb me nu aangesloten op een yahoo group (wacht nog op goedkeuring), maar het lijkt erop dat attachments niet toegelaten zijn, dus ik betwijfel of ik daar disk images zal vinden.
Iemand die me de weg kan wijzen naar sample disk images? of eventueel EPS sample bestanden die ik via software naar floppy kan schrijven?

Back