Gehoorbescherming

R-WinV

Ingeburgerd
Wie heeft ervaring met het kiezen van de juiste gehoorbescherming voor tijdens
Het gebruik van produceren in je eigen thuisstudio?

Ik zoek een oplossing die voldoende bescherming biedt maar daarentegen het frequentiebereik voldoende blijft om te kunnen werken.

Voornamelijk werk ik met Cubase in combinatie met softsynths en heb KRK monitorspeakers.

Ik ben benieuwd wat jullie doen aan gehoorbescherming.

Groetjes!

^^ dat hierboven voornamelijk.

* en.. niets produceren als je 'n kratje teveel op hebt.. (hik..) het schijnt dat alcohol je gehoor verdoofd en onder invloed van, de volumeknop dan opendraaien kan je doof van worden.

Reden dat ik dit vraag is omdat ik nu inmiddels 20 jaar (hobby) produceer en dan dus regelmatig urenlang aan het produceren ben. Om te voorkomen dat mijn gehoor achteruit gaat dacht ik bijvoorbeeld aan oordoppen op maat wat bedoeld is voor muzikanten. Met de mogelijkheden anno 2016 dacht ik wellicht hebben jullie ervaring in wat je hiermee kunt doen.

Ik denk dat het produceren met oordoppen in wel wat lastig gaat worden. Ik kies ervoor om bij vermoeide oren gewoon te stoppen en op een later moment verder te gaan.

Volume niet (te) hard zetten en volgens mij als je oordoppen heb haal je een gedeelte van het geluidsspectrum weg (lijkt me) dat je wil mixen. Lijkt me idd lastig.
Zeker als je in een thuisstudio omgeving zit lijkt mij het volume van muziek een optie die je zelf kan beheersen.

Je kunt ook je monitors afstellen. zodat als je jouw geluidskaart of monitorcontroller op de hardste stand zet, hij nog op laag volume zit. Of je koopt een dB meter die je op je bureau legt, die je dan afleest tijdens het produceren. Volgens mij was 80dB de juiste stand om langere tijden mee te werken...

Verder inderdaad gewoon in tijdsblokken werken, wennen aan laag volume etc.

wat ook goed schijnt te werken ( volgens sommige boeken dan) is een bos peterselie in de oren doen.

( de oude romeinen schijnen dit veelvuldig gebruikt te hebben)

:koffie:

CiMtgbpUkAA4mKz.jpg

wat ook goed schijnt te werken ( volgens sommige boeken dan) is een bos peterselie in de oren doen.

( de oude romeinen schijnen dit veelvuldig gebruikt te hebben)

:koffie:

Moet dan wel oud Gallische peterselie zijn :W en wat je over heb mengen met knoflook en boter en op de baquette smeren (bij voorkeur met een paar stokjes sateh) :kroon:

Moet dan wel oud Gallische peterselie zijn :W en wat je over heb mengen met knoflook en boter en op de baquette smeren (bij voorkeur met een paar stokjes sateh) :kroon:

lekker...:okdan:

:mega:

Back