Subforum Samplers

MatthewLeBlom

Moderator
Staff member
Hallo allemaal,

Als ik de baas van synthforum was zou ik een subforum "samplers" maken.
Ik zou zelfs in dat subforum weer een aantal subfora maken met alle merknamen.
(en natuurlijk een met de naam "overige")
Ik snap natuurlijk wel dat dat een beetje overdreven is voor hier..

Maar een subforum "samplers" lijkt me zinvol.
De samplers zijn enkele jaren in de vergetelheid geraakt en lijken de laatste tijd weer terrein te winnen in muziekland.
Naast de levende vintage community waarin sommige exemplaren (SP1200, MPC60, S950 etc) voor bedragen worden verkocht waar je een klein kutautootje van kan kopen is er nog een hoop moois te scoren voor rond de 100,-.
Daarnaast zijn er allerhande leuke programma's, OS alternatieven etc etc die ervoor zorgen dat sommige onhandelbare machines makkelijk in gebruik zijn geworden.

Volgens mij kan bundelen van deze info in een subforum een meerwaarde zijn voor synthforum.nl.

Vriendelijke groet,

Blommeke

Last edited by a moderator:
je discrimineert en de romplers ... die blijven dan berooid achter? :D

De subverdeling voor het aantal bits wil je die voor of na de merkverdeling? : )

Hahaha

5 a 6 jaar geleden hebben we het toenmalige subforum "samplers" maar gemerged met de hardware subforum.
Om de eenvoudige reden dat er maar een enkele post per jaar werd geplaatst.
En dat had weer de eenvoudige reden dat hardware samplers toen eigenlijk dood waren ;)

Overigens blommeke , dat jij nu ineens weer met HW samplers zit te prutsen betekent niet dat we gelijk dit subforum nieuw leven in gaan blazen :D

Overigens blommeke , dat jij nu ineens weer met HW samplers zit te prutsen betekent niet dat we gelijk dit subforum nieuw leven in gaan blazen :D

Ja maar ik vind mijn betoog best goed...al zeg ik het zelf :P

Klopt , zelden zo'n goed betoog gelezen ...
Maar een allegaartje van alle merken samplers met verschillende gebruikers en types, dat heet op het synthforum een "thread" .
En niets weerhoud jou om op het synthforum een algemeen thread aan te maken, wat als vergaarbak gaat dienen over hw samplers.
Kun jij daarin jou ei ook weer kwijt. ;)

Waarom maak je geen Poll? Weet je meteen wat de rest ervan denkt?

Ik denk dat Matt best eens gelijk kan hebben, daarnaast heb ik sterk de indruk dat de door Matthew voorgestelde aanpassing de ledengroei in positieve zin kan beïnvloeden! Doe maar eens een veldonderzoekje, waar vind je goeie gecategoriseerde Nederlandse info en enthousiastelingen over en voor samplers online?

Ben wèl met Hilltree eens dat elke mode-grill niet tot wijzigingen hoeven te leiden maar andersom geredeneerd; het had bij verminderde posts niet direct 'weggemoffeld' hoeven worden...

Ik heb de muis al op de subscribe-button staan!

Laatst gewijzigd:
Nou, mij lijkt het leuk!

Maar .. krijgen we dan straks leden die graag aparte subfora voor analoog en digitale synths willen bijv.?

Nou, mij lijkt het leuk!

Maar .. krijgen we dan straks leden die graag aparte subfora voor analoog en digitale synths willen bijv.?

Op het analoge subfora mag de content ook niet digitaal vervaardigd zijn dan he; dus dat werkt nog met pen- en papier, en geen backspace maar tippex.

Deze verdeling geeft overigens nog wel extra complicaties.
Wat doe je met hybride synths, zoals een Moog Sub37. Analoge oscs, maar ook aan te sturen via een VST Plugin. Moet je hier nu voor of tegen zijn? Rampzalig voor de puristen.

Een sampler subforum is helemaal geen gek idee. Daar kunnen we heerlijk discussieren over de crunchyness van de verschillende samplers. Ik ben echt een sucker voor de sample engine van akai uit de tijd van de s3000xl etc. zo mid 90s is dat?
Heerlijke punch. je gooit dr een snare in, je krijgt dr een pistoolschot uit.

echte liefde :D

-C-

Bericht door een moderator:
Voorstel even opnieuw in de groep gegooid bij het mod team. Binnenkort meer.... :)

Een sampler subforum is helemaal geen gek idee. Daar kunnen we heerlijk discussieren over de crunchyness van de verschillende samplers. Ik ben echt een sucker voor de sample engine van akai uit de tijd van de s3000xl etc. zo mid 90s is dat?
Heerlijke punch. je gooit dr een snare in, je krijgt dr een pistoolschot uit.

echte liefde :D

-C-

Yes!! Snares uit de s3000xl zijn echt heerlijk strak! Toch wel een van mijn meest favoriete samplers denk ik. Heerlijk wollig geluid, makkelijk en overzichtelijke besturing en als je goed resampled kun je de samples er masterlijk mee aliassen!! Brute bak

Overtuig me eens mijn boss dr
Sample aan te vuren? Denk een
202

Nee joh Klinkske...dat hoeft niemand te doen.
Pleurt dat ding nou gewoon ff naast je met een midi kabel erin en druk zo nu en dan op een pad.
Dan gebeurt de rest vanzelf :D
Is waarschijnlijk kei leuk....

Back