krautrock1958
Gepokt en gemazeld
Dit soort topics vind ik best leuk en interessant al moet ik zeggen dat ik al heel wat jaren zelden nog een biertje drink en zo zijn er wel meer onderwerpen te bedenken.Wat is precies off-topic? Het lijkt me een goed idee om onderwerpen over politiek, religie e.d. hier buiten de deur te houden, maar er zijn onderwerpen die weliswaar niet direct met het onderwerp van het forum te maken hebben, maar indirect toch wel. Neem het biertopic. Het blijkt dat veel mensen hier bv. op hun vrije avond lekker bezig zijn in hun studio en dat onder het genot van een lekker biertje. Het lijkt me eigenlijk vrij natuurlijk dat zo'n onderwerp op een gegeven moment 'ns aan bod komt om het daar over te hebben. Daar is toch ook niet veel mis mee, denk ik.
Waar ik vrijwel nooit iets over lees is over de state of mind tijdens het muziek maken bijv, dingen zoals; ga je gewoon zitten en beginnen of eerst een biertje en dan 's avonds laat bij gedempt licht, heb je een bepaald ritueel voor je begint, een bepaalde setting, verlichting of doe je een meditatie, een beetje magie om in een soort trance te komen of whatever dan ook?
En hoe raak je geïnspireerd en op welke momenten; is dat terwijl je ergens een muziekje hoort of doordat iemand iets verteld, een bepaald gedicht, boek of film bijv enz.
En je werkwijze bijv, werk je heel gestructureerd zoals @bombario of is het juist heel losjes, is het vooral een beetje soundsurfen of werk je volgens een vast stramien en maak je dingen meteen af of liggen dingen lang op de plank of heb je van die manische periodes dat je 5 tracks in een week maakt en dan weer maanden niet of zo?
Gewoon de meer psychologische kant van muziek maken, dat hele persoonlijke daar hebben we geen topic voor maar da's best leuk omdat je iemand beter leert kennen, je begrijpt beter waarom iemand de muziek maakt die hij/zij maakt.
Ik zou het leuk vinden om daar een apart topic voor te hebben waarin je daar over jezelf vertelt over al die persoonlijke facetten.
Dit is maar een voorbeeld maar net als dat biertje is het wel iets wat zeker bij het muziek maken hoort of kan horen en dan kan je ook tot op zekere hoogte dingen zoals Jan graag wil daarin kwijt want misschien heeft iemand wel een soort van mystieke mindset als ie muziek maakt, dit zou de plek kunnen zijn voor dat soort zaken.
zijn moeilijk, maar toch, ben een tijdje niet op het Synthforum geweest maar het is net een bejaardenhuis geworden