Afgehandeld Voorstel aan de moderators van SynthForum

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Wat is precies off-topic? Het lijkt me een goed idee om onderwerpen over politiek, religie e.d. hier buiten de deur te houden, maar er zijn onderwerpen die weliswaar niet direct met het onderwerp van het forum te maken hebben, maar indirect toch wel. Neem het biertopic. Het blijkt dat veel mensen hier bv. op hun vrije avond lekker bezig zijn in hun studio en dat onder het genot van een lekker biertje. Het lijkt me eigenlijk vrij natuurlijk dat zo'n onderwerp op een gegeven moment 'ns aan bod komt om het daar over te hebben. Daar is toch ook niet veel mis mee, denk ik.
Dit soort topics vind ik best leuk en interessant al moet ik zeggen dat ik al heel wat jaren zelden nog een biertje drink en zo zijn er wel meer onderwerpen te bedenken.
Waar ik vrijwel nooit iets over lees is over de state of mind tijdens het muziek maken bijv, dingen zoals; ga je gewoon zitten en beginnen of eerst een biertje en dan 's avonds laat bij gedempt licht, heb je een bepaald ritueel voor je begint, een bepaalde setting, verlichting of doe je een meditatie, een beetje magie om in een soort trance te komen of whatever dan ook?

En hoe raak je geïnspireerd en op welke momenten; is dat terwijl je ergens een muziekje hoort of doordat iemand iets verteld, een bepaald gedicht, boek of film bijv enz.
En je werkwijze bijv, werk je heel gestructureerd zoals @bombario of is het juist heel losjes, is het vooral een beetje soundsurfen of werk je volgens een vast stramien en maak je dingen meteen af of liggen dingen lang op de plank of heb je van die manische periodes dat je 5 tracks in een week maakt en dan weer maanden niet of zo?

Gewoon de meer psychologische kant van muziek maken, dat hele persoonlijke daar hebben we geen topic voor maar da's best leuk omdat je iemand beter leert kennen, je begrijpt beter waarom iemand de muziek maakt die hij/zij maakt.
Ik zou het leuk vinden om daar een apart topic voor te hebben waarin je daar over jezelf vertelt over al die persoonlijke facetten.
Dit is maar een voorbeeld maar net als dat biertje is het wel iets wat zeker bij het muziek maken hoort of kan horen en dan kan je ook tot op zekere hoogte dingen zoals Jan graag wil daarin kwijt want misschien heeft iemand wel een soort van mystieke mindset als ie muziek maakt, dit zou de plek kunnen zijn voor dat soort zaken.

Waar ik vrijwel nooit iets over lees is over de state of mind tijdens het muziek maken
Daar zijn ook al meerdere draadjes over, waar haal je inspiratie vandaan, maak je beter muziek als je verdrietig bent etc.. Maar meestal zakken ze na een tijde als iedereen zijn zegje heeft gedaan weer naar beneden.

Daar zijn ook al meerdere draadjes over, waar haal je inspiratie vandaan, maak je beter muziek als je verdrietig bent etc.. Maar meestal zakken ze na een tijde als iedereen zijn zegje heeft gedaan weer naar beneden.
I know maar in feite is die persoonlijke kant van jou als je muziek maakt best belangrijk en interessant net zo goed als je ongemak in de studio of dat je iets wil weten over hoe je een bepaalde klank maakt, daar zijn ook aparte topics voor waar soms weken niet gepost wordt maar ze zijn er wel.
Ook hier mag ruimte voor zijn voor je persoonlijke beleving tijdens het muziek maken en diegene die het niet belangrijk vindt die kijkt niet, sommigen zullen op bepaalde topics nooit kijken zoals ongemak in de studio of vragen over daws als je altijd met hardware werkt, dat is ieder z'n vrijheid maar dan kan als iemand wat wil vertellen over hoe hij muziek maakt dat mooi in dat topic kwijt ipv af en toe een dingetje die weer verdwaalt en naar onderen zakt.
Als ik een bepaalde artiest goed vind dan vind ik het ook leuk over zijn/haar proces te lezen, hoe iemand z'n werkwijze is of waar ie z'n inspiratie vandaan haalt net zo goed als van forumleden en ik neem aan dat meerderen dat vinden.

Ik bedoel te zeggen dat wat jij beschrijft in de huidige situatie nu ook al kan/mag (en wordt gedaan)

Geen off topic hangplek a.u.b. Forum is al jaren zuiver. Laten we dat vooral zo houden.
Het Synthforum een beetje nieuw leven inblazen kan geen kwaad toch, het is nu een beetje vastgeroest, ik weet veranderingen op een bepaalde leeftijd :beard: zijn moeilijk, maar toch, ben een tijdje niet op het Synthforum geweest maar het is net een bejaardenhuis geworden :D

Het moment dat je je realiseert dat er voorgaande jaren ook contests waren, komt.... NU!
Precies dit soort vijandige opmerkingen ben ik dus bang voor als we meer off-topic gaan en mensen het over allerlei onderwerpen lekker (anoniem) oneens kunnen zijn. Dan gewoon liever inhoudelijk kennis en ervaringen over synths uitwisselen.

Ok, de poll is beschikbaar, 't is wenselijk dat er zoveel mogelijk leden stemmen. Licht mekaar in over het bestaan ervan :dubbel:

Klik hier:

Wie gaat er verifiëren of de stemmen wel horen bij de een emailadres wat is ingeschreven op Synthforum?

Een poll die niet door de forumleiding is georganiseerd en/of endorsed is sowieso om des keizers baard. Niemand heeft om die poll gevraagd en hij is gemaakt door iemand zonder mandaat dus whatever. Daarnaast zal maar een fractie van de forumleden überhaupt zien dat de poll er is, en nog een veel kleiner deel hem ook daadwerkelijke invullen.

Daarnaast heb je 2 verschillende 'tegen' antwoorden en maar 1 'voor' antwoord waardoor je een split krijgt in de tegen-stemmen die door minder wiskundig begaafden verkeerd gelezen gaan worden (voorbeeld: 30% voor, 25% tegen I, 25% tegen II, 20 % neutraal - in de resultaten staat 'voor' dan bovenaan met 30% terwijl er meer stemmen tegen zijn geweest - en er gaan dan mensen claimen dat dus meer mensen 'voor' hebben gestemd, let maar op).

-edit- ik heb eigenlijk geen zin meer in deze discussie dus ik heb er even twee angeltjes uitgetrokken en hou het voor hierbij in deze draad.

Laatst gewijzigd:
I know maar in feite is die persoonlijke kant van jou als je muziek maakt best belangrijk en interessant net zo goed als je ongemak in de studio of dat je iets wil weten over hoe je een bepaalde klank maakt, daar zijn ook aparte topics voor waar soms weken niet gepost wordt maar ze zijn er wel.
Ook hier mag ruimte voor zijn voor je persoonlijke beleving tijdens het muziek maken en diegene die het niet belangrijk vindt die kijkt niet, sommigen zullen op bepaalde topics nooit kijken zoals ongemak in de studio of vragen over daws als je altijd met hardware werkt, dat is ieder z'n vrijheid maar dan kan als iemand wat wil vertellen over hoe hij muziek maakt dat mooi in dat topic kwijt ipv af en toe een dingetje die weer verdwaalt en naar onderen zakt.
Als ik een bepaalde artiest goed vind dan vind ik het ook leuk over zijn/haar proces te lezen, hoe iemand z'n werkwijze is of waar ie z'n inspiratie vandaan haalt net zo goed als van forumleden en ik neem aan dat meerderen dat vinden.
Best interessant om te weten hoe iemand muziek maakt, waar iemand zijn inspiratie vandaan haalt om e-music tracks te maken. Volgens mij kan dat prima in het "Algemene discussie". Niks mee mee toch?

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Dit hele topic is wmb het beste voorbeeld waarom SF absoluut geen subforum met non-synth content zou moeten huisvesten. We zitten nu op p4 en er is al sprake van muiterij, een oplaaiende flamewar met over en weer sarcasme, beschuldigingen van vijandige opmerkingen etc.. Wat er dan op een OT-subforum gaat gebeuren, laat zich raden. Of mogen de SF-goden dat er vrijwillig en onbezoldigd nog even bij modereren terwijl er blijkbaar nu al geldtekort dreigt

Begrijp eerlijk gezegd de hele ophef niet. Je kunt, oogluikend door de SF-goden toegestaan, hier zonder probleem vragen wat een Ozzy vinylverzameling moet opleveren, waar je binnenhoezen koopt, over abdijbier of sterrenkijkers ouwehoeren of melden dat Chris Rea dood is, ook al heeft het allemaal niks met synths te maken. Zolang dat met mate gebeurt heb ik er geen probleem mee.

#2centenmening

Ik vind het zelf mooi zoals het nu is. Er is een topic over AI wat niet direct synth gerelateerd is, en dat vind ik op zich een mooie grens. Dingen zoals politiek, geloof en andere aanverwante zijn dingen waar ik me in het dagelijkse leven ook ver vanaf hou en zou dat hier niet graag zien terugkomen. Ik zie dat door de jaren heen de moderatie iets lichter is geworden. Dingen die 20 jaar geleden echt ten strengste verboden waren worden nu wel iets meer toegelaten, en dat vond ik helemaal prima. Ik denk dat het forum zoiets ook nodig heeft, dat het niet al te steng is. Daarmee is het zoals het nu is goed voor mij. De focus hier ligt op synths en muziek maken. Bij muziek maken horen ook emoties, maar er zijn ook grenzen. Zoals iemand anders al zei, we hebben pm wat een mooi alternatief is. We hoeven niet alles tot in detail te openbaren in mijn beleving.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back