Afgehandeld Voorstel aan de moderators van SynthForum

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Jan (Gloomy)

Gepokt en gemazeld
Beste moderators,

Ik wil graag een ideetje opperen, hopelijk willen jullie er eens over nadenken. Het gaat om een off-topic subforum. Ik begrijp goed dat dit forum vooral over synths gaat, en dat is precies wat het zo sterk maakt. Maar ik merk dat er best wat posts zijn die net niet helemaal passen, zoals vragen over vinyl, oude gear of andere muziekdingen.

Mijn idee is simpel: één plekje waar leden alles kunnen delen wat níét direct over synths gaat. Zo blijft het hoofdforum netjes en gefocust, en kunnen mensen toch gezellig over andere interesses praten.

Hier zijn een paar voordelen:

* Minder rommel in het hoofdforum: de posts die er niet helemaal thuishoren blijven uit de weg.

* Meer betrokkenheid: mensen posten vaker, leren elkaar beter kennen en blijven langer lid.

* Eenvoudige moderatie: één plek voor alles off-topic, makkelijker te overzien.

* Nieuwe inspiratie: leden kunnen dingen delen die indirect relevant zijn voor synths, zoals oude albums, vinyl, of muziekhistorie.

Kortom, het is eigenlijk een win-win: het hoofdforum blijft schoon, leden krijgen een veilige plek voor andere interesses, en jullie moderators hoeven minder te schuiven of verwijderen.

Ik zou het echt waarderen als jullie hier eens over willen nadenken. Een klein beetje ruimte voor off-topic lijkt mij geen bedreiging, maar juist een manier om de community sterker te maken.

Met vriendelijke groet,

Janneman Gloomsel :verkoght:

Is dat niet waar Algemene Discussie [overig] al voor is?

Maar neen. Daar krijg ik ook opmerkingen als ik iets off-topic post en dan wordt het vaak verwijderd. :stupid

Hebben we dit vorige maand niet al een keer gedaan?

Ja, maar ze hebben er geen metafysische oren voor, dus proberen we het opnieuw.

Be LOGICAL, pl-ease!!

ze zijn nogal anaal hier, pc/mac volkomen ingericht als DAW verkopen etc mag ook niet etc.
een platenbeurs is ook niet echt de focus hiero.

ik vermoed gitaren, cassettedecks en andere zaken ook niet.

Misschien heet het daarom synthforum en niet de duvel-en-zijn-ouwe-moer forum. Het doel van de stichting en het forum is het bevorderen van kennis en kunde over synthesizers en elektronische muziek.

Voor je emoties kun je naar Vivaforum, voor je computergedoe naar Tweakers en je main character syndrome onzin etaleren kan prima op een blog of social media.

Ik vind het juist goed dat de focus ligt op synths en elektronische muziek. Vandaar ook de naam denk ik 😇 Nee, er zijn genoeg alternatieven voor andere onderwerpen. Straks zit mijn schoonmoeder hier ook nog te klagen…. of wordt het een soort marktplaats.nl of klaagzang van van alles en nog wat. Hou even op zeg. Maar alle gekheid op een stokje, ik vind het helemaal prima zo.

PS Ik heb nog een koelkast te koop…….wie biedt? 😉

een manier om de community sterker te maken.

Och guys, jullie doen maar op, maar er zit weinig logica achter. De meeste Fora hebben een off-topic gedeelte. En ik heb daar nog nooit problemen gesignaleerd, het zou een mooie aanwinst zijn àls de regels duidelijk zijn voor posters.

Haha, @Grumble idd :)

Dan ga je daar toch posten. Zoals gezegd, opties zat. Het internet is véél groter dan synthforum dus hoeft dit forum ook niet alles voor iedereen te zijn.

Laatst gewijzigd:
Maar hier heb ik veel e-vrienden gemaakt en wil dit met jullie delen. Er zijn er nog die hier behoefte aan hebben.

@Nap , je bent een intelligente kerel, maar je patroon lijkt op die van een NPC die ervoor gemaakt is om anderen sarcastisch af te breken.

Voor de rest heb ik je lief :luv:

De spraakmakende gemeente is er in elk geval tegen. Ik niet - maar het heeft geen zin iets in te voeren waar de actieve posters tegen zijn. Zo'n nieuw off-topic gedeelte zou dan al snel vollopen met benepen reacties als hierboven.

Een combinatie vraag over computers + synths en muzieksoftware daar kom je op Tweakers ook niet verder, misschien wel handig als dit in 1 topic kan op een forum dan dat je overal een beetje info vandaan moet halen, tevens Muziek en emoties gaan samen dus waarom niet hierover praten, een tal van onderwerpen vallen tussen wal en schip en die eigenlijk niet thuishoren op het Synthforum, hier wat ruimte voor maken vind ik een prima idee, wat politiek mag er ook wel bij, ja het moet hoofdzakelijk over synths gaan maar het breeder trekken kan geen kwaad.

Ik heb een déjà vu.

Als je nieuwe mensen online ontmoet en vertrouwt, dan kun je met hen toch gewoon PM's uitwisselen of desnoods een WhatsApp-groep beginnen ofzo? Of wil je gewoon lekker anoniem blijven terwijl je publiek over andere zaken dan synths praat? In dat geval zijn er genoeg andere/betere opties.

Het toevoegen en modereren van irrelevante topics leiden vooral tot een minder sterke identiteit als website en extra werk bij onze vrijwillige (!) moderators. Je zou maar synthforum-moderator zijn en dan opeens een politieke discussie moeten gaan modereren... 😬 Benoemen wat je niet doet is soms nodig om iets leuk en succesvol te houden.

Maar hier heb ik veel e-vrienden gemaakt en wil dit met jullie delen. Er zijn er nog die hier behoefte aan hebben.

@Nap , je bent een intelligente kerel, maar je patroon lijkt op die van een NPC die ervoor gemaakt is om anderen sarcastisch af te breken.

Voor de rest heb ik je lief :luv:
Ik vind jou verder ook wel aardig hoor. Maar ik vind ook dat jij (en een paar anderen) hier al méér dan genoeg dingen deelt die helemaal niets met synths te maken hebben en die ik ervaar als ongewenst (zoals al die AI gevoede 2.0 "openbaringen"), en daar nog meer ruimte voor bieden zou het forum voor mij eerder slechter dan beter maken. De focus van dit forum is duidelijk en de regels zijn daarop afgestemd. En wat mij betreft laten we dat zo. Er zijn talloze andere manieren om met je 'e-vrienden' (dat woord kende ik nog niet) te communiceren buiten dit forum om (of zelfs binnen het PM gedeelte van dit forum), dus maak daar gebruik van als je die behoefte voelt. Dat is mijn mening, die heb ik onderbouwd en daar zul je het mee moeten doen. Merry Christmas :luv:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back