Hier zakt je broek toch van af ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik zit er trouwens zwaar aan te denken om dat stukje van Edwin in de andere media ter ogen te brengen.. Dit is gewoon belachelijkheid ten top..

het interesseert edwin inderdaad helemaal geen ruk.
en om dat te verhullen is hij aan het proberen mij te overtuigen dat ik me niet met dingen moet bemoeien waar ik zogenaamd geen verstand van heb.

op zijn veel te korte antwoord schreef ik terug:

ja, stel je voor dat je serieus op mijn brief ingaat. dat zou veel te
communicatief vaardig zijn!
de intentie van mijn brief is serieus... ik vind het echt schandalig om
kinderen zo op te zadelen met dreigementen terwijl je liegt over de
oorzaak.

groeten
rik nieuwdorp

om ook maar even kort door de bocht te gaan... edwin is immers een man van weinig woorden.

zijn antwoord (dat tot nu toe wel telkens binnen een uur binnen was) hierop:

Ik ga niet serieus in op een brief geschreven door iemand die blijkbaar
niet goed kan lezen en die niet precies weet hoe het werkt, kan je heel
interessant doen over een studie maar uit jou antwoorden blijkt dat je
er echt geen reet van snapt.

okee... niet alleen is edwin een man van weinig woorden, ook is hij een man van weinig verstand van grammatica.
merk ook op dat edwin nu wat agressiever begint te worden.
ja ja, de psychologie achter de antwoorden is zeer interessant... eerst proberen te negeren, nu proberen weg te jagen, maar stiekem toch wel geirriteerd zijn door de tekst...

echter: ik zou zo 1 2 3 niet weten hoe ik hier nou op moet reageren. ik ben bang dat ik ook in verpakte beledigingen ga vervallen namelijk, en ik heb aanvullende informatie nodig om edwin mee om de oren te slaan.

mede-synthforummers... help mij met het schrijven van het volgende mailtje richting edwin. ik heb goede argumenten nodig waarom zijn brief waarin hij kinderen bang probeert te maken niet klopt!

alvast bedankt!

Origineel geplaatst door Arv
Ik zit er trouwens zwaar aan te denken om dat stukje van Edwin in de andere media ter ogen te brengen.. Dit is gewoon belachelijkheid ten top..

ook een heel goed idee!

ik vond t een mooie brief :)

en een sneu antwoord

Ach weet je cyan. Als je hem probeert te vertellen dat hij rotzooi maakt met Dewi als kapstok wil hij er toch niet aan.
Hij denkt gewoon dat als iedereen het wil hebben en download hij geen centen meer ontvangt en die CD van haar d'r nooit zal komen.
Dit levert hem anders wel een paar centen op dus hij heeft er belang bij dat er zoveel mogelijk verkocht wordt.
En als zo'n koter dat liedje via kazaa heeft gescoord gaat die echt niet haar/zijn zakgeld aan het singeltje opmaken. (zit nog steeds met de GSM afbetaling nl.)
En de kinderen die niet bevangen zijn door de propaganda van de commercie die downloaden dit niet en kopen al helemaal niet.

Maar als je vind dat hij rotzooi maakt zul je dat toch gewoon moeten zeggen. :)

ok..je 2 mailtjes zijn natuurlijk wel heel erg vooringenomen..je geeft eigenlijk zelf al wel het antwoord op je vragen.....daarom zal hij er tot nu toe niet serieus op ingaan..echter, je hebt em wel aan het haakje, want hij bijt en reageert....probeer nu es ff wat vriendelijker en serieuser vragen te stellen, en op een open manier.....laat hem de ruimte om z'n standpunt uit te leggen.....vooral die vraag over airplay en top40 vinnik wel interessant, en ook wel hoe het werkt met artistieke verantwoordelijkheid.....

ghehe wel cool.... maar als je serieus genomen wilt worden, had je het denk ik wat tactvoller, formeler moeten aanpakken :D dus zonder een waardeoordeel te geven over de muziek zelf

Origineel geplaatst door olafmol
ok..je 2 mailtjes zijn natuurlijk wel heel erg vooringenomen..je geeft eigenlijk zelf al wel het antwoord op je vragen.....daarom zal hij er tot nu toe niet serieus op ingaan..echter, je hebt em wel aan het haakje, want hij bijt en reageert....probeer nu es ff wat vriendelijker en serieuser vragen te stellen, en op een open manier.....laat hem de ruimte om z'n standpunt uit te leggen.....vooral die vraag over airplay en top40 vinnik wel interessant, en ook wel hoe het werkt met artistieke verantwoordelijkheid.....

ja dat is ook zo... ik was al van plan het volgende mailtje wat serieuzer te laten worden.
ik wil gewoon antwoord op een paar vragen, waar ik nu alleen vermoedens over heb. dan kan ik 'm tenminste met recht veroordelen :)

wat bedoel je met artistieke verantwoordelijkheid precies?

in de contractuele zin of de verantwoordelijkheid tegenover de kunst?

Ik denk dat je aan zo'n iemand niet teveel tijd moet besteden, wat is het uiteindelijke nut ?
Die gozer vind zichzelf (ego) zo enorm goed, en hij krijgt een stijve plasser van voor de camera's staan, en hij zal het echt niet bommen wat mensen vinden van zijn reacties. Overigens zou ik als ik jou was oppassen met het openbaar maken van prive verzonden berichten, als hij lucht krijgt van dit gebeuren heb je kans dat hij je aanklaagt. Ik sta aan jou zijde maar ik zou wel enige voorzichtigheid hanteren !

Prive correspondentie mag je gewoon openbaar maken. Als een van de partijen hier al akkoord mee gaat is het goed. En als hij je dan toch aanklaagt dan metteen naar de pers rennen met je verhaal. :)

deze email vond ik net in mijn mailbox.....veelzeggend vinnik:

Someone sent me this quote the other day....

From Rolling Stone:

"People buy a CD when it's good, and they don't buy it when it's crappy.
We've had bootlegging forever in our industry. We have ourselves to blame, too. In the
music business, we don't concern ourselves enough with value or quality. The reality is that
we're suffering because we sell a lot of
sh*t." -- LA Reid

I agree with the general intent of this statement.
The simple truth being stated here is that people want quality and they are willing to pay for
it when they find it...

The other day I was looking at our server logs and was checking the page rankings on the
Soul-Patrol website and saw something that I have certainly seen before, yet it continues to
amaze me each time that I see it...

19. http://www.soul-patrol.com/funk/wooten.htm

This of course is a very simple web page that exists on the Soul-Patrol website.
It contains only 3 elements
- A CD review
- Links to purchase the CD
- Links to listen to the CD

The artist in question is Victor Wooten.
The CD in question is "Live In America".
Victor Wooten's music isn't easy to put into any of today's narrowly defined music
categories...
It's jazz, rock, blues, urban contemporary, hip hop, soul...
...and more all at the same time
(and being played by "virtuoso musicians")

As some of you might recall, that CD was named by Soul-Patrol as the...
"BEST FUNK CD RELEASED IN THE YEAR 2001"

In short, this was a "high quality product".
In fact I am quite willing to state that the 2001 CD release...
VICTOR WOOTEN - 'LIVE IN AMERICA'
Is one of the Top 10 CD releases of this century...

Soul-Patrollers went to this page in droves to read the review and listen to the music that
was available there because I encouraged people to just take a listen and "see what you
think".

People went and listened and as they did they commented on the CD.
Some even went to see Victor Wooten and his band play live and commented on the AWESOME live
performance of the band in concert.

Since that time, we haven't really discussed the music of Victor Wooten very much here on
Soul-Patrol.
He was one of our sponsors for a short period of time and we did some promotional work on the
internet for him.
After that his popularity on the site (based on the server logs) took off like a rocket and
has never subsided

Yet two years later that page ranks as the #19 artist web page on a web site that is
presumably about "old music".
(two years after we have done any significant promotion for it)

Victor Wooten's web page on Soul-Patrol ranks just behind Soul-Patrol's Marvin Gaye page and
just ahead of Soul-Patrol's Chi-Lite's page (just for a little context).

In addition to that, the Soul-Patrol.Net internet radio broadcast featuring Victor Wooten at:
http://www.soul-patrol.net/wooten.ram
Has consistently been ranked in the TOP FIVE INTERNET SOUL-PATROL.NET RADIO BROADCASTS FOR THE
PAST TWO YEARS.
You all know this because I regularly publish this data.

This facts continue to amaze me each time I look at them.
But it really shouldn't.

All this is really telling me is that what LA Reid is saying is an ABSOLUTE TRUTH.

All this data is telling me is that music fans will seek out and find high quality music.
There is a lesson in all of this.
It's pretty easy for me to see.
Victor Wooten and his band are outstanding and the fact that is music has been literally
"boycotted" by "KNEE-GRO MEDIA" (jazz radio, urban radio, knee-gro music festivals, knee-gro
tv stations, knee-gro music/culture magazines, etc)...

HAS NOT STOPPED 'REAL MUSIC FANS' FROM SEEKING OUT AND DISCOVERING HIS MUSIC

1. Victor Wooten will one day become a MAJOR STAR
2. It isn't going to have ANYTHING to do with "knee-gro media"
3. It's going to be all about the QUALITY OF THE MUSIC
4. It's going to be honest
5. His music is of lasting value

I am under no illusions about this data, however it is useful as an indicator of a "trend".
It's telling me (and you) about the direction for the future.

I am told that soon Victor Wooten will be releasing a new CD.
I wish him well with it.
It's going to have to be a SERIOUS CD to top the QUALITY of 2001's "LIVE IN AMERICA", so he's
got a tough nut to crack.

The music industry is changing.
We are defiantly in a transitional period, and just what the future will hold isn't exactly
clear at this moment in time, however what we do know is that it's going to be different...

Because his music of Victor Wooten has been literally "boycotted" by traditional media outlets
his success is going to be pinned to "non traditional mechanisms" (ex: touring, internet, word
of mouth, etc...).

hmmmmm
"touring, internet, word of mouth, etc"
I kinda like the sound of that.
What it amounts to is music fans discovering new music on their own and coming back to it time
and time again because of the HIGH QUALITY OF THE MUSIC.

That is the bottom line.
The artist literally creates their own "long term music scene/fan base", based on the
continuing loyally of their fans due to the HIGH QUALITY OF THE MUSIC...

And for me the lesson is that whenever I think about how I first discovered the music that I
care about the most (back in the "stone ages") all of this begins to resemble that "business
model", even though some of the technology involved is different.

The lesson for artists should be that QUALITY IS JOB 1
(and that patience is a virtue)...

Tuurlijk heeft het te maken met kwaliteit, dat weet iedere muziek liefhebber. Maar het probleem ligt ook in het feit dat muzikanten die vroeger kwaliteit leverde (het is niet mijn muziek .....maar neem als voorbeeld "metallica") nu lopen te zeiken op downloads, waarschijnlijk omdat ze te weinig van hun huidige werk verkopen (gebrek aan kwaliteit?) en dat moeten compenseren met het aanklagen van mensen die af en toe een mp3'tje downloaden ?

Ik denk dat de hetze die gehouden word op downloaders in amerika vooral te maken heeft met "populaire muziek" en waarschijnlijk ook vooral betrekking heeft op de "flavour of the month", net zoals in nederland.....deze maand is bij tieners Dewi the "flavour of the month", komende maand is dat weer de nieuwe "idol"....waarschijnlijk staat erwin janssen er dan weer boven als "the puppetmaster" (om weer even de link naar metallica te leggen).

Origineel geplaatst door Camiel Toe
Metallica gaat zelfs een stap verder. Zij hebben toch pas nog een band aangeklaagt die een akkoordenschema hanteerde, waarop zij naar eigen zeggen patent hebben (ik meen een E/F riff o.i.d.)?

nee dat was een publiciteits-stunt van die zogenaamd aangeklaagde band

Origineel geplaatst door Arv
wow, deze thread is wel erg lang aan het worden..: COOL
ow ja, Cyan je wilde argumenten? Check dit nieuwsbericht en linkje maar:
http://new.umusic.com/News.aspx?NewsId=182
en
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=32147
Als deze grote maatschappij tot inkeer komt, dan volgt de rest?? I hope so..

Dit is in de praktijk zodanig genuanceerd dat er ongeveer niets van waar is, het is het absolute minimum binnen een herziening van de pricing voor "full price" cd's als test in de US waarvan we hier, als het niet slaagt, niets van zullen merken. Ik zal es kijken of ik een kloppende price breakdown van een CD van 22 Euri kan maken. Vind ze ook veel te duur maar kreeg laatst een grappig stukje onder ogen waarin de cd prijs stijging was afgezet tegen de stijging van een paar eerste levensbehoeften van de afgelopen jaar, dat was een behoorlijke eye opener, cd's stonden ver onder zaken als eieren en huurpijzen van huizen. Omdat het een hot topic speelt de perceptie ook onwijs mee in dit deel van het verhaal hoewel ik het nogmaals eens ben met dat cd's te duur zijn. 6% btw zoals op boeken, theater en andere cultuur zou ook behoorlijk schelen trouwens, dat maakt ook totaal geen sense en ligt bij de overheid.

Mbt de 1e mail, als ik op m'n werk zo'n verhaal binnen krijg is het of meteen "delete" of het vriendelijk verzoek kernachtiger te formuleren. Naast het lezen ben je nog een kwartier kwijt met eruit halen wat nou eigenlijk de vraag is en als je vervolgens inhoudelijk wil antwoorden moet je nog tien keer teruglezen en geef je het halverwege waarschijnlijk alsnog op, probeer maar. Met oog daarop en het feit dat het behoorlijk betuttelend, suggestief en aanvallend is kan ik me zijn "gefrustreerd" reactie wel voorstellen. Vergeet niet dat die kerel zit te werken. Al is het een domme baan, tis wel zijn baan en hijweetniebeter, voor hem is wat hij doet misschien wel kwaliteit. En gezien de verkoopcijfers van heel die Idols shit denken toch meer mensen dat. Tis toch echt niet zo dat de halve wereld door een 1 of andere duistere conspiracy theory naar al die crap luisterd, iedereen loopt gewoon de massa of z'n lul achterna waar op nog 1000 en 1 manier misbruik van wordt gemaakt, als je zo scherp bent om dat te zien, want de meesten die het doen zien dit niet en doen "gewoon hun werk en wat ze leuk vinden" waarschijnlijk net als beste Edwin. Kortom, denk dat je vooral met dat laatste over kwaliteit op je bek gaat.
There are the more evolved and the less evolved en denk dat we alleen maar blij mogen zijn wat more evolved te zijn en sites als het synthforum bezoeken ipv websites van Dewi enzo

Hmmm eindbetoog toch wat zweverig, ben het dan ook eens met de uitspraken over muziek=kunst="heilig"

Ik wil je verder niet aanvallen en ben zelf 's avond blij als ik op het forum wat minder "to the point" hoef te zijn dan op m'n werk maar vind de algehele discussie interessanter dan die kerel. (dus toch goed dat je ff op die site bent gaan kijken ;) )

Origineel geplaatst door Arie Safari
Dit is in de praktijk zodanig genuanceerd dat er ongeveer niets van waar is, het is het absolute minimum binnen een herziening van de pricing voor "full price" cd's als test in de US waarvan we hier, als het niet slaagt, niets van zullen merken. Ik zal es kijken of ik een kloppende price breakdown van een CD van 22 Euri kan maken. Vind ze ook veel te duur maar kreeg laatst een grappig stukje onder ogen waarin de cd prijs stijging was afgezet tegen de stijging van een paar eerste levensbehoeften van de afgelopen jaar, dat was een behoorlijke eye opener, cd's stonden ver onder zaken als eieren en huurpijzen van huizen. Omdat het een hot topic speelt de perceptie ook onwijs mee in dit deel van het verhaal hoewel ik het nogmaals eens ben met dat cd's te duur zijn. 6% btw zoals op boeken, theater en andere cultuur zou ook behoorlijk schelen trouwens, dat maakt ook totaal geen sense en ligt bij de overheid.

Mbt de 1e mail, als ik op m'n werk zo'n verhaal binnen krijg is het of meteen "delete" of het vriendelijk verzoek kernachtiger te formuleren. Naast het lezen ben je nog een kwartier kwijt met eruit halen wat nou eigenlijk de vraag is en als je vervolgens inhoudelijk wil antwoorden moet je nog tien keer teruglezen en geef je het halverwege waarschijnlijk alsnog op, probeer maar. Met oog daarop en het feit dat het behoorlijk betuttelend, suggestief en aanvallend is kan ik me zijn "gefrustreerd" reactie wel voorstellen. Vergeet niet dat die kerel zit te werken. Al is het een domme baan, tis wel zijn baan en hijweetniebeter, voor hem is wat hij doet misschien wel kwaliteit. En gezien de verkoopcijfers van heel die Idols shit denken toch meer mensen dat. Tis toch echt niet zo dat de halve wereld door een 1 of andere duistere conspiracy theory naar al die crap luisterd, iedereen loopt gewoon de massa of z'n lul achterna waar op nog 1000 en 1 manier misbruik van wordt gemaakt, als je zo scherp bent om dat te zien, want de meesten die het doen zien dit niet en doen "gewoon hun werk en wat ze leuk vinden" waarschijnlijk net als beste Edwin. Kortom, denk dat je vooral met dat laatste over kwaliteit op je bek gaat.
There are the more evolved and the less evolved en denk dat we alleen maar blij mogen zijn wat more evolved te zijn en sites als het synthforum bezoeken ipv websites van Dewi enzo

Hmmm eindbetoog toch wat zweverig, ben het dan ook eens met de uitspraken over muziek=kunst="heilig"

Ik wil je verder niet aanvallen en ben zelf 's avond blij als ik op het forum wat minder "to the point" hoef te zijn dan op m'n werk maar vind de algehele discussie interessanter dan die kerel. (dus toch goed dat je ff op die site bent gaan kijken ;) )

ik heb het vermoeden dat je het tegen mij hebt, maar ik vind dat eigenlijk nergens terug.

no offence, maar ik vind het toch vrij ironisch dat je het over onduidelijkheid in mijn brief hebt. ik heb je antwoord 4 keer gelezen en eerlijk gezegd snap ik sommige delen nog steeds niet.
de rest is echter wel waar en ik snap ook wel hoe zo'n brief overkomt. in eerste instantie was het ook mijn bedoeling om een soort protest te uiten... ik weet niet, misschien een soort wake-up call ofzo.

mijn derde mailtje heb ik zojuist verstuurd, waarin ik wat vriendelijker overkom (oftewel: liegen) en 7 duidelijk aangestipte, punctuele vragen.
ik kan wel diplomatisch schrijven hoor :)

maar bedankt voor je reactie :okdan:

No offence van deze kant 2 dude!

Was inderdaad niet helemaal duidelijk en maak wat sprongen hier en daar, moet misschien 's avond toch iets meer to the point zijn :)

Ben benieuwd naar je vragen en die kerel z'n reactie en naar de rest van het verloop van deze thead.

En toen stond hij op de zwarte lijst van Edwin. :)

Alleen zijn er zoveel mensen die niet beter weten. Die zijn dus ook te 'kneden' om te denken dat downloaden niet goed is. Dat is het eigenlijk ook. En toch doen we het. Waarom eigenlijk?

Ow ja.

Over die prijzen. Wel leuk een aardig dat je het relativeerd met een stuk zeep of brood of zo.
Maar hoe kan het dan dat de prijzen in andere landen om ons heen zoveel verschillen?
Worden wij door de overheid getild of door de platenverkopers?
Lijkt me dat geen enkele winkel dit soort percentuele verschillen als marge heeft.

Origineel geplaatst door edwin jansen

"Als jullie allemaal haar single gaan downloaden, komt Dewi niet hoog in de hitlijsten te staan, en daardoor wordt de kans dat ze een album gaat maken veel kleiner"

Origineel geplaatst door olafmol
Hahahaha...mooi verhaal dit!

maargoed, ik vind het een mooi verhaal, ik ga dus nu ff snel heeeeel vaak dat nummer van deeewie downen zodat er nooit meer van die *CR:rAP* op de markt komt! wat mooi dat internet, democratie ten top!

ghighi ik doe mee! laten we met zn allen heel vaak nummers van slecht muziek gaan downen, misschien verbeteren we de wereld! doen we toch nog iets goed!:eureka:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back