Hier zakt je broek toch van af ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door olafmol
leuke gedachte: je kan water "gratis" uit de kraan krijgen...waarom zijn er dan nog steeds merken als Spa die water in flesjes voor een leuke prijs verkopen..... daar moeten de platenlabels maar es over nadenken ;)

En ik zie SPA nog geen stappen ondernemen tegen het waterbedrijf ;).

Maar in ieder geval, het is inderdaad een brief gericht aan een jong publiek.
Mijn eigen ervaring: CD's koop ik niet meer sinds ze duurder zijn geworden dan 39.95 (in guldens dan hè?!).

Maar nu heb ik laatst de dubbelaar PSI CITY gedownload en een tijdje geluisterd en die heb ik uiteindelijk ook aangeschaft. 27 euro voor een dubbel CD (bijna 60 guldens) vind ik wel een hoop geld, maar dan heb je 2 CD's in een
mooi doosje :D.

Als CD's nu tussen de 15 en 18 euro zouden zijn dan zou ik weer gaan kopen.

totaal on-topic: Heel zielig, een smeekbede om alsjeblieft die arme dewi te helpen die zo graag muziek maakt. Hoeveel euro(cent) zou dewi krijgen per verkochte schijf??? Dat staat dr niet bij vermeld.

-C-

Management van Dewi:

» xx xxxxxxxxx xx
xxxxxxxxxxxx x
xxxx xx xxx xxx

tel. 070 - 345 xx 74
fax 070 - 3xx 10 xx

» contact@atproductions.com

voor eenieder die even verheldering wil over hoeveel cent dewi nou helemaal krijgt per cd :)
ik ga even mailen in ieder geval. een beetje jonge kinderen bang maken. stelletje lijers.

Aangepast door JohnnyBusca : Geen adres gegevens hier.. stelletje...

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door cyan_circle
Management van Dewi:

xx xxxxxxxxx xx
xxxxxxxxxxxx x
xxxx xx xxx xxx

tel. 070 - 345 xx 74
fax 070 - 3xx 10 xx

» contact@atproductions.com

voor eenieder die even verheldering wil over hoeveel cent dewi nou helemaal krijgt per cd :)
ik ga even mailen in ieder geval. een beetje jonge kinderen bang maken. stelletje lijers.

Cyan, ze mogen jou 'n zak hooi vinden, maar dit vind ik gewoon HEEEEEEERLIJKE acties !! :halleluja

Iemand 'n linkje in de aanbieding met daarop: "mailbom voor dummies" ?

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door gemmetje
Cyan, ze mogen jou 'n zak hooi vinden, maar dit vind ik gewoon HEEEEEEERLIJKE acties !! :halleluja

Iemand 'n linkje in de aanbieding met daarop: "mailbom voor dummies" ?

argh....er is een groot verschil tussen een mailtje met een vraag versturen of iemand mailbomben..laatste is niet zo netjes he }:|

overignes wat die gast(a&r manager) ook zei is dat media zoals internet (dus het downloaden,eigenlijk) helpt om kleine minder bekende bands toch bij een groter publiek bekend te maken. iets wat voor een band nooit slecht is.

argh....er is een groot verschil tussen een mailtje met een vraag versturen of iemand mailbomben..laatste is niet zo netjes he }:|

Heb ginne bang, olaf, ik ben in dat soort dingen ECHT 'n dummie....

(oftewel: Erwin, ik mag het je dan gunnen, maar je hebt van mij nix te vrezen.)

:smeris: Geen adres gegevens van derde hier plaatsen zonder toestemming! :smeris:

Erik is een naieve geldsmurf.

En muziek is geen recht of consumtiegoed maar kunst. Iets wat het leven op deze verrote aardkloot nog een beetje de moeite waard maakt. Maar dat lopen ze nu ook al te verkloten.

Origineel geplaatst door fuse

En muziek is geen recht of consumtiegoed maar kunst. Iets wat het leven op deze verrote aardkloot nog een beetje de moeite waard maakt. Maar dat lopen ze nu ook al te verkloten.

??
beetje genoeg van het leven ofzo?
de meeste kunst is ook niets anders dan een manier om geld te verdienen. 100.000 mensen (meer of minder kan ook)hier al in nederland moeten op een of andere manier toch hun hypotheekje betalen en hun labrador te eten geven wat ze met muziek maken verdienen.

ik vindt het altijd een beetje gezeik dat mensen nooit commerciele bedoelingen mogen hebben met hun werk(wat het dan ook mag zijn).

:) :okdan: :halleluja :)

Muziek is cultuur ! Muziek zit in onze kopjes, of klinkt in onze oortjes ! Muziek zit NIET in onze portemonnee !

Fuse, als je cup C had, zou ik 'n aanzoek doen !

Er is een verschil tussen geld verdienen, en geld afdwingen. Ik vind top 40 artiesten vaak verre van interessant, toch MOET ik ze 5 x per dag (of als je pech hebt en ze zijn mega(s)hit, dan 8 x) langshoren komen op de radio. Als een artiest muziek maakt en daar met moeite geld mee verdiend, vind ik het voor zo'n artiest sneu als hij/zij geld misloopt door downloads. Maar het is vaak zo dat de artiesten die al bakken met geld verdienen zogenaamd "benadeeld zijn" door de downloads. Ik vind dat de omgekeerde wereld, op dat moment gaat het alleen maar om geld geld geld.......:kont:

En muziek is geen recht of consumtiegoed maar kunst.

:halleluja: Het wordt eindelijk eens gezegd. Muziek is in de oorsprong inderdaad een kunstvorm. Maar het is de laatste 40 jaar geweldig onderhevig aan de wetten van de consumptie, waardoor het essentiële soms aan de kant is komen te staan.

Downloaden schaadt misschien voor een deel de inkomsten van de artiesten (en zeker van hun managers en de platenmaatschappijen), maar wat dan met die gasten die even goed, zo niet beter zijn maar gewoonweg niets uit KUNNEN brengen? Er zit genoeg talent in de wereld, maar kortzichtigheid van producenten zorgt er dikwijls voor dat die talenten niet naar buiten kunnen komen. Daar kan ik me behoorlijk over opwinden :( .

Sorry Guys and Doll's ... maar 't moest er even uit ;)

En voor de platenbonzen ... zorg voor DEMOCRATISCHE prijzen voor CD's en er zal een boel van jullie verdwenen publiek terugkeren!

:doei:

maargoed, ik vind het een mooi verhaal, ik ga dus nu ff snel heeeeel vaak dat nummer van deeewie downen zodat er nooit meer van die *CRAP* op de markt komt! wat mooi dat internet, democratie ten top!

Brrrrrriljant.... I just love drog-redeneringen! :eureka:

P2P mag dat wel stout zijn, maar voor het algemeen goed heb ik wel een paar jaar cel over...
Count me in!

*Hanz stouwt z'n T3 pijp vol met idols-cheese... :peukie:

sorry mensen, ik bedoelde natuurlijk niet mailbomben. maar een kritisch mailtje kan geen kwaad.
het adres dat ik gaf staat trouwens gewoon op de site, maar goed. hier een directe link naar het adres: http://www.dewimusic.nl/content/content.asp?pid=125&mid=123

ik ben nog bezig met een mailtje en ik zal ook zeker laten weten wat de reactie is :)

Danny je snapt er geen zier van wat ik gezegd heb.

Muziek is geen recht. Dus gaat henen met je democratisch prijzen.

Er is gewoon zoveel fout met de muziekindustrie van dit moment.
Dit geeft de underground weer meer impuls en da's een van de weinig positieve zaken aan dit hele drama.

Er is gewoon zoveel fout met de muziekindustrie van dit moment.
Dit geeft de underground weer meer impuls en da's een van de weinig positieve zaken aan dit hele drama.

helemaal waar.. maar het gaat bijna altijd mis zodra ze een beetje uit de underground groeien.. DAn gaan vervelende figuren zich ermee bemoeien en dt is foute boel. Check wat er gebeurt is met groovetech.com.. Is nu om 'financiele' redenen gezonken..

Platenmaatschappijen e.d. hebben ook altijd geclaimd dat met het verdiende geld ze nieuwe bands een kans kunnen geven.

Op dit moment staat de top 40 e.d. bomvol met allerlei zooi a la jamai, jiim en dewie. Dit zijn gewoon artiesten die gewoon opgericht zijn om veel mee te verdienen. Ik geloof dat de veel artiesten van nu geen mensen zijn die al jaren met ambitie proberen een carriere binnen de muziek op te bouwen, maar veelal met veel marketingbudgetten voor commerciele doeleinden worden gebruikt.

Ik denk dat mensen zelf wel een keuze kunnen maken kunnen een commercieel produkt en artiesten. En daaraan gekoppeld de keus of ze muziek downloaden of kopen. Uiteraard valt er niet aan te ontkomen dat ook artiesten commercieel worden.

En dan nog een leuke andere stelling. Je muziek wordt veel gedownload omdat je plaat vaak wordt gedraaid op radio of TV (bekendheid) en dat is omdat hij hoog in de hitparade staat en dat is dan weer omdat je plaatje vaak verkocht wordt.'

één van de mogelijke bedoelingen van dit briefje is wel goed... maareuh... het probleem is dat er idd meer achter zit,
waaronder de winstbejag van de platenbonzen. dat anderzijds er de laatste tijd veel brol op de radio te horen is...
deels door het feit dat men te fel probeert moneymakers te lanceren en anderzijds door het feit dat de hitlijsten nu eenmaal nu en dan hun dipje hebben en dat dit weer zo een moment is blijkbaar.

enfin, ik denk dat er iets kan bereikt worden met de juiste reclame, om het illegaal kopieren tegen te gaan,
maar ik vermoed dat deze brief niet zoveel zal helpen...

greetz

cloudy

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back