meting van een bluetooth spieker voor muziek maken op reis

DRe

SSM spacestation
ik kreeg zoeven een vraag van een lid hoe goed een bluetooth spieker is. deze heb ik in mijn studio gemeten. zie het fotootje . nog best wel oke voor zoon klein ding.

Attachments

• JAM water ristanst. HX-p340.jpg
    JAM water ristanst. HX-p340.jpg
    59,4 KB · Bekeken: 131
Laatst gewijzigd:
Had dat toevallig gezien... was bij kassa (moest ook ff zoeken ;)) Zat nog best veel verschil tussen die setjes maar altijd leuk om de prestaties van dit soort spul 'n beetje te volgen 8)

Vraag me ook af of er neodymium woofers gebruikt worden in dit soort setjes. Aan de andere kant is meer gewicht ook weer 'n meewerkende factor in de laag weergave...

Edit: was de link van de test vergeten http://kassa.vara.nl/nieuws/welk-minispeaker-produceert-het-beste-geluid

slightly off-topic: Versterkers kunnen ze echt heel licht maken vandaag de dag.. ding hieronder is best wel oke.. verrassend goed op het laag. 2 x 1.8 kw rms op 4 ohm en toch maar 5,5 kg..
http://www.bax-shop.nl/versterker/synq-digit-3k6-digitale-versterker#specificaties

Laatst gewijzigd:
deze.. voor de goeie orde.

Attachments

• bleutooth spieker.jpg
    bleutooth spieker.jpg
    73,4 KB · Bekeken: 101
Ik ben helemaal geen expert op dit gebied, maar wat we zien is in principe jouw ruimte en de bluetooth speaker dus zo heel veel zegt het freq verloop van de grafiek niet over de bluetooth speaker lijkt me?

Zelf Snap ik die bluetooth speaker hype ook niet zo, vind eigenlijk alles wat ik tot nu toe heb gehoord verschrikkelijk. Heb zelf sinds 1999 een jvc boombox, dat lompe ding wat toen in guldens 600 was. Het geluid is absoluut niet natuurgetrouw, heel veel laag en weinig midlaag maar wel van hele andere koek als zo'n bluetooth speaker. Alleen de draagbaarheid valt nogal tegen natuurlijk. Tegenwoordig heb je een versie met bluetooth, bij mijne heb ik die er zelf in gebouwd op de aux. Batterijen, hooguit 2 uur en dan draait ie op half vermogen volgens de handleiding.

Hoe hij gemeten heeft in zijn studio weet je niet toch?

ik heb gemeten zoals je ook je studio meet. alleen nu met de bluetooth spieker. er zal vast wel een deel de room bij zitten. ik heb ongeveer een 1 meter van de spieker gemeten op vol vermogen.

en idd je meet dus dan ook wel je kamer maar ook de spieker en de microphone ecm8000 . het is dus wel een beetje een grap en geen wetenschap. :eureka:

je kan er desalniettemin van uit gaan dat het voor 95 % correct is

Ik heb voor mijn speakers eens een referentiemeting gedaan om te kunnen vergelijken met hetgeen ze in de handleiding zetten. Ik deed dat buiten met het front naar de tuin gericht, speaker 5 meter van huis weg en microfoon dichtbij de speaker.
Op deze manier elimineer je de invloed van je ruimte op de speaker.

Interessant, wij hebben een Philips SB5200, en die is jammer genoeg niet getest, was wel benieuwd.
Dat ding heeft namelijk, naast twee breedbanders aan de voorkant, ook nog een net zo grote passieve radiator aan de achterkant, en er komt best wel bas uit voor zo'n klein ding. Ik werk bij Philips en heb hem in de personeelswinkel gekocht. Wilde er eigenlijk nog wel een maar echt goedkoper werden ze niet (worden niet meer gemaakt volgens mij), zal met die magneetloze speaker wel net relatief duur zijn qua cost.
Maar serieuze hifi zal het niet zijn, bij ons is het vooral handig als we met de family weg zijn, als je ergens in een huisje zit dan werkt een beetje muziek wel sfeerverhogend.

Back