19 inch maten

vinveira

Stamgast
wie weet de exacte officiele maten van een 19 inch systeem (ja 19 INCH, maar ik bedoel milimeters),en hoe hoog is 1 U,en is 19 inch h.o.h.,enz.misschien een tekeningetje ofzo.

alvast bedankt

Als je zelf 'n rack gaat bouwen moet je natuurlijk ook rekening houden met de speling die je nodig hebt, en de extra ruimte die de rackstrips nodig hebben. Ik heb laatst zelf 3 8u racks gebouwd; ik kan de maten wel ff opzoeken.

een inch omrekenen lukt zo ook wel maar daar heb ik niet zoveel aan

en

yes please lo fi

en

inderdaad bambam hart op hart gaatjes van de rail ,die afstand is ook leuk om te weten

en

bedankt alvast

Ik zou graag ook alle gegevens willen hebben en eventuele valkuilen.
Om ruimte te maken in het depot van het museum worden er een aantal kasten gemaakt (daarvoor hebben we een eigen meubel makerij) om alle 19" apparatuur, die nu twee aan twee op planken liggen, beter te kunnen opbergen, zodat de plankruimte voor andere objecten vrijkomt. Dus gaarne ook de 'fouten' die het zelf construeren met zich mee brengt.

Wout
blommoo(at)wanadoo.nl

Toen ik mijn 19" kistje maakte heb ik gewoon een binnenmaat van 19" aangehouden. 8 units hoog strips erin gezet en in elkaar schroeven. Breder dan 19" zel het toch niet worden.
De diepte is iets van 48 CM geworden, en toch steken de digitale en optische I/O dingetjes van mijn sampler dr nog achteruit :(.

-C-

Back