Modular EPtje: Paths

SB-SIX

Ouwe rot
Wat gebeurt er nou eigenlijk als ik alles loslaat qua genres, beats, tempo's, structuur etc en volledig afga op wat ik tof vind klinken qua geluiden? Dat is het idee wat ik in het achterhoofd had bij het maken van deze ep. Alles is gemaakt op de modular, meestal begonnen als jam die ik multitracked opnam, en daarna een heel proces van knippen/plakken/laagje erbij/laagje overnieuw etc totdat ik tevreden was. Het moesten een soort verhaaltjes worden, ik hoop dat dat gelukt is. Hoop dat ieder geval een aantal van jullie ervan kunnen genieten.

Kleine aanpassingen op bijvoorbeeld mix/mastergebied kan ik nog doen, dus die kritiek/ideeen zijn van harte welkom. Noten/klanken veranderen gaat niet meer lukken. Komtie:

Last edited by a moderator:
Spannend en mysterieus! Ja voor mij is het ambient. Qua mix en techniek ook prima, kan niks opmerken. Het nummer nodigt wel uit tot een begeleidende video, werk namelijk zeer beeldend (bij mij dan). Prima track!

Mooi hoor!

Ik had om de een of andere reden veel meer chaos, random achtige dingen verwacht en veel ruigere sounds, maar het blijft lekker experimenteel ambient (als we dan toch een stickertje moeten plakken) met toch een soort structuur.
Mix klinkt in mijn oren ook prima in balans.

Thanks! Ja meer chaos hoor je vaker bij modular, maar hou zelf wel van iets meer samenhang anders kan het niet echt een verhaaltje worden voor mn gevoel.

wow mooi hoor, ik ben ze nu aan't luisteren.. Allemaal knap gedaan, prima motivatie om zelf zo iets te creeëren ;)
Dank! Ben heel benieuwd wat er bij jou uitkomt, laat maar weten!

Luister even door m'n telefoon, vind het nu al heeeel tof :okdan:

Straks even over de speakers!
Kan ik de tracks ook downloaden?

:okdan: Ja ik denk als er verder geen opmerkingen komen over de mix dat ik ze op bandcamp gooi, dan kan je ze daar downloaden.

Spannend en mysterieus! Ja voor mij is het ambient. Qua mix en techniek ook prima, kan niks opmerken. Het nummer nodigt wel uit tot een begeleidende video, werk namelijk zeer beeldend (bij mij dan). Prima track!
Cheers! :) ja een video zou heel tof zijn maar dat kan ik helaas niet zelf. En het laten maken is fukking duur, moet eerst nog bijkomen van de investering in de modular :)

Ps: het zijn 4 tracks ;)

Heel erg vet!

Qua mix is het af en toe ff iets té "wall of sound", maar de compositie is echt fantastisch.

Precies dit dus :okdan:.

Echt superleuk om te horen jongens, thanks!

Klinkt erg fijn! De reverbs, komen die uit Bitwig? Of is dat ook Eurorack.

Nee de reverbs / delays zijn ook allemaal eurorack (erbeverb en clouds met name). Heb sinds kort ook een h9 erbij staan met een eurorack stekker ernaartoe maar volgens mij zit die nog niet in deze tracks. Die erbe geeft zo'n fijne dikke reverb, ben er fan van geworden (moest er eerst even aan wennen)

Schitterende Soundscapes weer Steef! Je bent lekker aan het freaken met je Eurorack maat :)
Ik durf het gezien alle complimenten die hier gegeven worden bijna niet te zeggen, maar bij de laatste 2 tracks hadden in mijn oren een 'minimal' beat niet misstaan, maar dat is een kwestie van smaak. Topper!

Met veel plezier naar geluisterd, petje af! :halleluja
M.b.t. de mix kan ik weinig meer toevoegen dan dat ik 'm op een laptop in ieder geval prima vind klinken.

Back