Embedded YouTube videos

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Er lijkt een issue te zijn met het afspelen van embedded YouTube videos. We zijn niet het enige forum dat hiermee te maken heeft. We zijn hard aan het werk om op korte termijn dit probleem te kunnen verhelpen.

Laatst gewijzigd:
Goed gedaan!! Overigens heb ik op iOS geen problemen ervaren ten tijde van TS.

Even een vermelding er bij, want ik heb dit hard zien foutgaan in een ander forum:

Voorbeeld URLs die je kunt maken met Youtube:
Code:
https://www.youtube.com/watch?v=1ekZEVeXwek
https://www.youtube.com/watch?v=1ekZEVeXwek&t=1m30s
https:// www.youtube.com/watch?v=1ekZEVeXwek&list=PL9tY0BWXOZFv1s9V7u_tODIrYF47XSZ8d
https://youtu.be/1ekZEVeXwek?t=20

Hoe weet je nu welk stuk het goede is?

Het goede stuk is 1ekZEVeXwek

en met alleen dat stuk kun je makkelijk embedden.
[yt]1ekZEVeXwek[/yt]

Voor de mensen die geen knopjes gebruiken in hun editor: [ y t ] en [ / y t ] gebruiken (minus de spaties ertussen).

?t=20 geeft aan dat 'ie 20 seconden van de start van de video moet beginnen (voor verkorte links)
&t=1m30s geeft aan dat 'ie 1 minuut 30 van de start van de video moet beginnen (voor onverkorte links)
&list=PL9tY0BWXOZFv1s9V7u_tODIrYF47XSZ8d geeft aan dat het onderdeel is van een playlist en dat 'ie na afloop de volgende video moet spelen.

In een embedcode vind je nooit het karakter ?, & of =. Embedcodes werken ook niet met timestamps (dus begin x seconden na de start). Dit ligt een beetje aan de bakker van de vBulletin plugin code; die had met een beetje denkwerk een leuke regex kunnen maken om al dat soort rommel eruit te filteren, maar dat is niet gebeurd.

Vraag je je af waarom dat je embed dus niet werkt, bestudeer dan bovenstaande. Als je weet hoe 10 synths werken weet je ook hoe je dit moet doen.

@Yoozer: die timestamp etc. is iets waar ik nog een oplossing voor aan het maken/bedenken ben. Dit kun je natuurlijk allemaal wel af vangen maar daar was het gisterenavond even wat te laat voor.

Uiteindelijk wil ik het volgende voor elkaar krijgen:

Of je nu een volledige url, met of zonder timestamp of wat dan ook voor parameter post, of alleen een ID. De [yt] tag moet deze altijd parsen.
Is als het goed is niet onmogelijk maar zoals gezegd moet dat even goed getest worden. :)

Kleine update:

>> Een timestamp meegeven kan in deze oplossing ook echter moet deze parameter met de embedded player anders mee gegeven worden.

Dit kan als volgt (Even op basis van dit voorbeeld van Yoozer):

[Y T]1ekZEVeXwek?start=90 [/ Y T] (Zonder de spaties uiteraard).
Dit resulteert in een video die netjes na 1 minuut 30/ 90 seconden start:
[YT]1ekZEVeXwek?start=90[/YT]

Nog niet optimaal maar het idee is dus dat we dit allemaal automatisch uit de url gaan halen (indien technisch mogelijk want bbcode is erg beperkt).
Mocht er een html koning zijn die iets dergelijks in 2 minuten in elkaar typt dan is dat uiteraard van harte welkom. :)

Laatst gewijzigd:
Goed opgelost, overigens vind ik het voorpagina bericht iets te langdradig. Het kon gerust korter en informatiever.. Gewoon to-the-point dus.

Het lijkt er op dat het, zonder een stukje uitgebreide php o.i.d. aan te roepen vanuit de bbcode, niet zomaar mogelijk is hier logica in te bouwen.

Wellicht dat we hier in de nabije toekomst nog een leuke oplossing voor vinden maar voor nu zullen we het even hier mee moeten doen. Geen ramp lijkt me maar mijn idee is wel om een keer een "idiot proof" oplossing te realiseren waar je dus welke youtube url dan ook in kunt dumpen en het dan op de juiste manier in de post komt.

Ik ga nog even wat code magiers benaderen. :)

mij is niet helemaal duidelijk wat er precies gevraagd wordt, dat de bbcode juist wordt gegenereerd zonder dat een bericht wordt verstuurd, of dat een youtube link wordt aanpast na het posten en daar de juiste bbcode van maakt.

Bij het eerste moet je denken aan aan AJAX / PHP combinatie, en bij de tweede methode is er alleen php code nodig.

Verder zou je denk ik ook een script willen wat alle postings op sf doorloopt op youtube links en die aanpast in de database met nieuwe bbcode.

Laatst gewijzigd:
UPDATE:

Eigenlijk is de nieuwe youtube tag inmiddels alweer overbodig.
Men kan nu namelijk weer gewoon de tag gebruiken en hier de volledige...epast worden om de nieuwe player te tonen....

Laatst gewijzigd:
Acidfever heeft een (voorlopig) definiteve oplossing gevonden. Zie dit bericht. Hierbij het vriendelijke verzoek de yt tags niet langer te gebruiken. Deze optie zal op korte termijn worden verwijderd.

Back