Liveset sound verbeteren only hardware

Ik gebruik idd de HP truc met resonnantie! dat klopt. Als ik LP gebruik verdwijnt de 'tick" wel volledig. Of heb je ook daar een truc voor?

Ja een env zonder attack en korte decay open gooien. Zodanig dat de tick er wel doorheen komt. Of de lfo op trig zetten en op one, en dan de snelheid hoog, werkt ook als een soort envelope dan.

Ja een env zonder attack en korte decay open gooien. Zodanig dat de tick er wel doorheen komt. Of de lfo op trig zetten en op one, en dan de snelheid hoog, werkt ook als een soort envelope dan.

Och ja dat moest ik weten , tis omdat ik niet voor de rytm zit! Bedankt, ik zal dit eens uitproberen. LFO is bijna altijd bezet behalve bij de kicks dus moet ook wel lukken .

Net men eerste liveset achter de rug voor publiek.

Tijdens de soundcheck in een lege zaal werd het duidelijk in bepaalde nummers dat de kicks (uit de rytm) te hol waren precies, niet laag genoeg of teveel tussen de 100 en 200 hz). Andere nummers met sampled kicks (vooraf gekozen omdat ze goed klonken) klonken ook daar veel beter. Sowieso is men algemene sound verbeterd door die focusrite mixmaster en de compressor in de analog rytm te gebruiken maar ik heb toch nog wat moeite met de kicks uit de analog rytm goed te controleren.

Toen de zaal vol stond aan het begin was het wel al beter maar het verschil met die korte analoge kicks en de sampled kicks waren toch nog aanwezig. Ook thuis heb ik dit gevoel nog wat maar iets minder.

Tijdens de soundcheck in een lege zaal werd het duidelijk in bepaalde nummers dat de kicks (uit de rytm) te hol waren precies, niet laag genoeg of teveel tussen de 100 en 200 hz). Andere nummers met sampled kicks (vooraf gekozen omdat ze goed klonken) klonken ook daar veel beter. Sowieso is men algemene sound verbeterd door die focusrite mixmaster en de compressor in de analog rytm te gebruiken maar ik heb toch nog wat moeite met de kicks uit de analog rytm goed te controleren.

Toen de zaal vol stond aan het begin was het wel al beter maar het verschil met die korte analoge kicks en de sampled kicks waren toch nog aanwezig. Ook thuis heb ik dit gevoel nog wat maar iets minder.

Kweenie, als dit je 1e liveset was voor publiek dan was het toch vet. Live spelen is net als fietsen, opeens kan je het en verleer je het nie... Als je mix het volle uur in redelijk in balans is, dan is de technicus blij en vooral het publiek :)

Zo'n rytm beukt wel als een gek op een grote PA, beter dan een MPC

Kweenie, als dit je 1e liveset was voor publiek dan was het toch vet. Live spelen is net als fietsen, opeens kan je het en verleer je het nie... Als je mix het volle uur in redelijk in balans is, dan is de technicus blij en vooral het publiek :)

Zo'n rytm beukt wel als een gek op een grote PA, beter dan een MPC

Een PA technicus was er niet haha. Ik vertoef in het dj circuit :p.

Als het in de zaal niet goed klinkt dan klinkt het thuis ook niet goed. Heb verder de tread niet gelezen dus misschien dubbel. Verder zet je compressie eens normaal op 2/3/ max 4 db gain reductie op de FMR op supernice stand. Je hoort gewoon wanneer ie de bass gaat wegdrukken. Net daarvoor zetten. Al heeft dat geen zin als je studio niet goed klinkt en het in het groot niet goed vertaald.

Als het in de zaal niet goed klinkt dan klinkt het thuis ook niet goed. Heb verder de tread niet gelezen dus misschien dubbel. Verder zet je compressie eens normaal op 2/3/ max 4 db gain reductie op de FMR op supernice stand. Je hoort gewoon wanneer ie de bass gaat wegdrukken. Net daarvoor zetten. Al heeft dat geen zin als je studio niet goed klinkt en het in het groot niet goed vertaald.

FMR supernice is a de deur uit voor een focusrite mixmaster

Shit in = shit out.

Als je mix van geluiden goed uit je Elektron's komt, dan heb je heel geen compressor nodig.

En ik heb effe gekeken, die DB2 is een digitale mixer toch? Neem eens een Xone92. Route dan je kick uit je Elektron naar een direct out, en de bass ook. Prop die op de eerste twee kanalen. Heb je al meer controle over je laag. En hoeveel blauwe en rode lampjes zie je op je DB2? Niet doen. Mooi groen houden.

Shit in = shit out.

Als je mix van geluiden goed uit je Elektron's komt, dan heb je heel geen compressor nodig.

En ik heb effe gekeken, die DB2 is een digitale mixer toch? Neem eens een Xone92. Route dan je kick uit je Elektron naar een direct out, en de bass ook. Prop die op de eerste twee kanalen. Heb je al meer controle over je laag. En hoeveel blauwe en rode lampjes zie je op je DB2? Niet doen. Mooi groen houden.

DB2 is analoog EN digitaal (5 analoge kanalen of 4 digitale ). :p Bass apart routen zal moeilijk gaan geen kanalen meer over. 5 elektrons ...
Heb voor db2 gekozen vanwege de fx cascade mogelijkheid en PA mixer is voornamelijk MONO kanalen, ook groter om overal mee naar toe te nemen

Dope liveset! Doet me ook aan Extawelt denken.

Heb niet alle posts uitvoering gelezen, dus misschien is het al ter sprake gekomen, maar denk dat saturation / lichte distortion op je kick je een heel stuk verder kan brengen. Ik vond de dist in de Rytm zelf altijd beetje lelijk klinken. Live act Karenn gebruikt een Niio Analog Iotine Core om alles in laag zwaar te saturate. In die post op gearslutz van KiNK lees ik ook dat hij of al zwaar processed dirty loops gebruikt met weinig punch en dan TR-8 punch eroverheen of voor zijn andere act een TR-8 in een Roland Torcido en daarna een compressor.

Beetje appels met peren heh, Karenn live met dit vergelijken. Die hebben alles los op een Midas Venice..

Van kink had ik alles al gelezen op gearslutz:

die gebruikt enkel een FMR compressor op de bus omdat hij geen plaats heeft om op het vliegtuig nog meer materiaal mee te sleuren.

Over Karenn: heb ik gelezen daarnet, zeer interessant! Vooral om te weten dat ook zij daar last van hebben. Ze zeggen toch in tegenstelling tot Kink dat de mixdown ook live zeer belangrijk is (Bij kink is het muzikale belangrijker) Ik zou misschien kunnen overschakelen naar een digitale PRESONUS STUDIOLIVE 16.0.4 en men kicks uit de rytms naar een monokanaal te brengen en er nog aan te processen. Ook op de master heb ik dan nog veel mogelijkheden ... Maar het is natuurlijk niet zo leuk werken daarop dan op een dj mixer waar ik heel snel met de HPF, delay ... fx kan spelen. Ik slaap er eens over :p bedankt om dat artikel te posten ;)
Presonus kan in me studio ook nog dienen als goeie interface.

Dus live:

1 x presonus studiolive 16.0.4 (betere mixdown mogelijk)
of
1 x a&h DB2 EN 1 x focusrite mixmaster (leuker om dj style mee breaks/drops op te bouwen)

DB2 is analoog EN digitaal (5 analoge kanalen of 4 digitale ). :p Bass apart routen zal moeilijk gaan geen kanalen meer over. 5 elektrons ...
Heb voor db2 gekozen vanwege de fx cascade mogelijkheid en PA mixer is voornamelijk MONO kanalen, ook groter om overal mee naar toe te nemen

Analoge ingangen op DB2 gaan gelijk door een DAC. Anders werken de effecten natuurlijk niet. EQ is ook digitaal.
Ik weet niet of je er een computer bij gebruikt. Maar je kan de analoge kanalen naar je pc routeren en dan dan weer terugsturen over USB. Je hebt dan in principe 10 analoge inputs (stereo).

Analoge ingangen op DB2 gaan gelijk door een DAC. Anders werken de effecten natuurlijk niet. EQ is ook digitaal.
Ik weet niet of je er een computer bij gebruikt. Maar je kan de analoge kanalen naar je pc routeren en dan dan weer terugsturen over USB. Je hebt dan in principe 10 analoge inputs (stereo).

ahzo, die DAC, dat is zon digitaal - analoge converter? Zou dit invloed hebben misschien? Ik gebruik geen macbook bij de db2 maar als hetgeen u zegt correct is dan zou ik daar wel over gaan nadenken.
Ik weet dat ik alle kanalen kan sturen naar de pc, maar ik wist niet dat ik ze apart kon terug sturen in mijn mengpaneel? Dus met andere woorden, ik krijg op analog kanaal 1 de rytm binnen, kan ik dit dan sturen in ableton, processon en terug ontvangen zonder dat ik daarvoor een extra kanaal opoffer? Hetzelfde voor de master? Ik dacht nochtans dat dit net niet mogelijk was?

Ja, dat is volgens mij wel zo. Ik zal thuis nog is kijken als ik tijd heb. Heb ook een DB2. Ik gebruik op dit moment eigenlijk alleen de 4 stereo kanalen uit Ableton naar DB2 over USB en de master van de DB2 weer terug in Ableton voor opname.

Ja, DAC is Digital to Analog Converter.

Back