Sommige marktplaats bieders... zucht

Nare manier van werken en dan ondertussen jou de les lezen :D. Bijna geniaal.

Overigens zou je, als je teveel geld en tijd hebt, deze zaak eens aanhangig moeten maken bij een kantonrechter. Juridisch is er namelijk een overeenkomst tot koop tot stand gekomen door bod en aanvaarding daarvan. Er zijn verder geen gekke voorwaarden bij de verkoop van een dergelijk product te bedenken. Kom zelf niet verder dan verzenden of afhalen, en de staat. Heb je toevallig teveel geld en tijd?

Ja, tijd en geld... Iets wat we allemaal vaak te kort komen :D
Reaguurders op mp zijn over het algemeen redelijk anoniem. Het mail systeem werkt geheel via marktplaats zonder echte e-mail adressen of andere gegevens te tonen. Ik wil ook niet zover gaan om een koop af te dwingen. Sterker nog, ik heb dan liever dat ze het bod gewoon verwijderen. Zoals gezegd is het beter dit soort bieders te negeren en te blokken. Sommigen maken er gewoon een spelletje van.

Het valt nog mee , ik heb wel eens gehad dat iemand typt ik koop je product . En ik schrijf terug (stom natuurlijk) "maar heb je wel geboden dan en voor hoeveel dan? " Nee daar komen we wel uit . Ik schrijf terug je moet eerst een bod doen en dan kan ik jouw mailen dat ik er mee akkoort ga. Zegt die man "Ik ben al een kwartier naar je onderweg" dat gaat niet meer, maar ik koop hem toch! Toen maar getypt dat ik niet thuis was. Dat zijn sukkels hoor.

Kreeg ik een bod die zo laag was . Dat het gewoon een grap was.
Apparaat normaal 1100 euro en dan 220 bieden of zo.

Dus als je wil weten hoe handelen over een jaar of 10 gaat ...zo dus. Wees alert eigelijk moet je niet reageren om dit soort praktijken te voorkomen . Tot je een bod hebt waar je zelf mee kan leven en niet terug krabbelen in prijs.

Marktplaats is echt triest, echt veel triestiger dan 2dehands.nl/be. Dan zwijg ik nog over de oplichters (waar Marktplaats echt helemaal niks mee doet)

Eentje om in te kaderen was wel "hallo ik heb 10 euro geboden ik heb het hoogste bod dus hij is voor mij". Bij om het even wat je aanbiedt.

Of mensen die het spul dat je aanbiedt helemaal afkraken, het werkelijk uitschelden, maar het natuurlijk wel alsnog willen kopen. Waarbij er ooit een snul in zijn tirade 50€ wou bieden maar "50 tientjes" zei.

Daarbij vergeleken zijn degenen die vragen "zeg uw laagste prijs" om vervolgens de helft daarvan te bieden nog lieverdjes.

U begrijpt het: ik probeer MP tegenwoordig te mijden. Als koper kom je trouwens net zoveel leuks tegen. Je mailt dat je akkoord bent met de vraagprijs, en krijgt nooit antwoord...Of ze antwoorden dat het spul verkocht is, en een week later staat de advertentie er nog steeds.

Toch is het nog niks vergeleken met de mafkezen en prijzen waar ik hier in Argentinië mee te maken heb. Alles wordt voor veel te veel geld aangeboden, dus niemand die wat koopt of verkoopt. Wel proberen ze in te ruilen voor de meest maffe dingen, bijvoorbeeld een zonnebank voor een MC-202 :???

Als je dan toch probeert te kopen wat proberen te verkopen voor de gevraagde prijs dan begint het gezeik pas echt goed, want dan ben je al sowieso verdacht dat je die rip-off prijs wil gaan betalen. Dan spoor je dus niet of je probeert de andere natuurlijk juist te rippen van zijn dure toestel door je voor te doen als een koper. Of zo. Ik weet niet wat er in die bovenkamers precies rond gaat. Ik had op een gegeven moment echt een gast die alleen op neutraal terrein met veel mensen wilde afspreken, bijvoorbeeld in de coffeeshop van een tankstation. Hoe ik het ding dan nog rustig kon proberen was dan blijkbaar niet echt belangrijk. Volgens mij koop je hier een kilo coke met minder gezeik.

Nee dan importeer ik wel alles koffer voor koffer. Ik ga hier nooit meer wat kopen tenzij het een Korg is nieuw in de winkel of zoiets dergelijks. Ik wil nooit meer wat met de tweede hands markt te maken hebben hier. In Nederland was het nog wel fun om bij verschillende types langs te komen, aparte figuren soms maar wel meestal relaxt maar dit is echt marktplaats kwadraat.

Ik vind het wel een mooie ingesteldheid: als je mijn waanzinnige vraagprijs wil geven, moet je wel snode plannen hebben. :)

Ja da's een instelling die ik ooit in India ook tegenkwam. Als je niet gaat afdingen ben je extreem verdacht. Probleem was alleen dat je als "rijke" westerling (ondanks dat ik nog maar student was), een taxirit van 12 cent sowieso al erg goedkoop vond. Maar als je niet ging afdingen naar rond de 8 cent werd je heel raar aangekeken (en vermoedelijk niet verder vervoerd).

Marktplaats is echt triest, echt veel triestiger dan 2dehands.nl/be. Dan zwijg ik nog over de oplichters (waar Marktplaats echt helemaal niks mee doet)

Oplichters worden wel verwijderd, heb regelmatig mails gekregen van marktplaats waarin zij meldden dat mensen die mij dodgy aanbiedingen deden waren verwijderd.

Gisteren heb ik nog een NL4 via marktplaats verkocht en dat ging gewoon prima. Koper was op tijd, vriendelijk en vertrok na betaling van het gevraagde bedrag tevreden met zijn aankoop naar huis. Gelukkig zijn de mafkezen daar nog altijd in de minderheid.

Ja da's een instelling die ik ooit in India ook tegenkwam. Als je niet gaat afdingen ben je extreem verdacht. Probleem was alleen dat je als "rijke" westerling (ondanks dat ik nog maar student was), een taxirit van 12 cent sowieso al erg goedkoop vond. Maar als je niet ging afdingen naar rond de 8 cent werd je heel raar aangekeken (en vermoedelijk niet verder vervoerd).

Ik ben er 2 keer opgelicht geweest door taxi's. Ik heb 2 keer gewonnen. :duivels:

Ze deden zich voor alsof ze gestuurd waren door het hotel/de firma terwijl ze onafhankelijk werkten. Gebeurt constant, dus ik vraag altijd expliciet voor instappen of ze inderdaad door deze of genen gestuurd zijn. Als ze besluiten dan alsnog tegen mij te liegen, gaat dat toch een ritje voor hun eigen rekening worden.

Ik vind het wel een mooie ingesteldheid: als je mijn waanzinnige vraagprijs wil geven, moet je wel snode plannen hebben. :)

Mja afdingen werkte ook niet, terwijl dat gewoon in prima Spaans getypt was. Nee het is echt de bedoeling dat het jaren te koop blijft staan. Of zo.

Ik had op een gegeven moment echt een gast die alleen op neutraal terrein met veel mensen wilde afspreken, bijvoorbeeld in de coffeeshop van een tankstation. Hoe ik het ding dan nog rustig kon proberen was dan blijkbaar niet echt belangrijk. Volgens mij koop je hier een kilo coke met minder gezeik.

:dubbel:

Er zijn nog steeds genoeg serieuze lui op MP als je het mij vraagt. Je merkt vaak na twee mails al wat voor vlees je in de kuip hebt en als het om een verkoper gaat kan je uit de advertentie zelf vaak ook al het nodige afleiden.

Maar inderdaad zijn er ook veel mensen die er een nogal aparte manier van doen/afspreken/communiceren op na houden....jammer is dat, maar je ziet over de hele linie in NL dat omgangsvormen achteruit lijken te gaan.

Typisch marktplaats:

Koper: ik wil ... van je kopen en ga akkoord met je prijs
Verkoper: is goed kom op .... maar langs
Koper: is goed, tot dan

Op de dag van de afspraak:

Koper: ja, interessant. Ik wil .... wel. Ik geef er .... minder voor, maar dan neem ik ... meteen mee.

Is natuurlijk de Neerlandsche handelsgeest, maar dat gaat er bij mij niet meer in!

Ook leuk om al reactie te geven als je een extreem laag bod krijgt: "Is goed, dan zaag ik het apparaat in drie stukken, dan mag jij kiezen wel gedeelte je wilt: het linker, middel of rechterstuk?"

Laatst gewijzigd:
Marktplaats is een verzamelplek voor randdebielen geworden

Back