Minimaal OP-1 gefreubel in het park.

Gaaf zeg! Klinkt erg lekker. Fijne sfeertjes. Is de OP-1 vaak je enige tool waar je muziek mee maakt?

Bedankt man! Nee hoor, ik gebruik meestal andere spullen en de OP-1 vaak meer als een kladblok, maar de tracks/ep's/albums die ik met alleen de OP-1 heb gemaakt worden over het algemeen wereldwijd goed/beter ontvangen ;)

Ter ere van het 'Sketches in between the Noise' album heb ik een aantal van deze OP-1 loops omgezet naar cassette loops. Cassette loops worden meestal gebruikt voor eentonige drones dus had ineens een vaag idee om dit eens anders te doen. hieronder een 4-track cassette loop performance.. geniet of niet!

Leuke muziek, leuke gear. Goed gedaan!
Bedankt Gloomy

Maar wat heb je nou eigenlijk gedaan dan? De loops van de OP-1 live gemixt en opgenomen op cassette?
Ik heb de ‘virtuele OP-1 4 tracks’ spoor voor spoor opgenomen op 30 seconden loop cassettes met een 4 track cassette recorder wat wel een redelijke uitdaging was om het precies passend te krijgen zonder het geheel qua ritme uit de tape-loop te laten glijden. Daarna heb ik de performance/mix op de MT4X gedaan, zoals ik deze origineel ongeveer ook op de OP-1 had gedaan.

Kort samengevat heb ik van virtuele tape weer analoge tape gemaakt ;)
Heb het op de achtergrond bij het werk aangehad en het klonk best aangenaam.
Dat is goed om te lezen! :okdan:

Back