Jupiter 8 clone

klinkt ie lekker!!!! wow... ziet er beter uit dan de gemiddelde originele JP8... :)

Hij klinkt wel lekker maar er mag wat minder FX over heen op sommige momenten.

Ik raad iedereen aan niet een filmpje van de deepmind12 te luisteren. Na afloop van deze cloon. Ik ben erg bang dat je wel een beetje teleurgesteld gaat raken. Van de sounds.

Voor zover ik kan beoordelen klinkt dit 10x meer als een JP8 dan die 08 boutique ellende van Roland.

ja, je vraagt je af waarom roland dat niet ook kan
vraag genoeg naar
komen ze met z'n flauw plastic aftreksel in plaats hierrvan.
knap gedaan die meneer...

Simpele uitleg ; ze zeggen "We design the future"

Het kan ook zijn dat Roland eigenlijk geen idee heeft wat voor kwaliteit die JP8 was en dus eigenlijk op basis van mazzel die Juup maakten en nu denken dat een ACB trucje het wel even na te maken. Er zit natuurlijk ook een generatiekloof bij Roland, en dus zijn de oude engineers er niet meer.

Ik denk dat Roland meer handel ziet in een System 8 van €1499 die de Jupiter 8 tot op 97% benadert dan een Jupiter 9 van €10.000 waarvoor dan nog de neus wordt opgehaald omdat het metaal van de behuizing met loodvrije verf is behandeld.

Overigens wordt het ACB kunstje wel steeds indrukwekkender, ik heb gister op de System-8 zitten spelen en dat klinkt toch wel als een klok. Scheelt ook dat de engine nu 24bit/96khz is ipv 16bit/44.1 zoals de JP-08, (ook MIDI parameters van 256 steps ipv 128 en dan intern daarover heen nog 4x interpolatie) waardoor je meer definitie/dynamiek hebt en minder aliasing. Wat dat betreft zou ik het oordeel ook nog even niet af laten hangen van de Youtube clipjes die er tot nu toe zijn.

Het zou wel mooi zijn als dit uitgebracht kan worden op wat voor manier dan ook. Uiteindelijk is Roland ook in zee gegaan met een modular bouwer om analoge modules op de markt te zetten. Waarom ook niet, zolang de kwaliteit maar niet de naam beschadigd? Genoeg mensen die er wel een paar duizend euro voor neerleggen, de OB6 verkoopt ook prima.

Back