Wie herkent dit?

Ooit bespeeld?
Ooit gehoord?
Documentatie materiaal?
Opnames?
Opnames van derden?
Alles wat er mee te maken heeft.
Het is een Impakt percussion synthesizer.
Ik weet niet eens de release datum!

Wout

Attachments

• impakt01.jpg
    impakt01.jpg
    158,5 KB · Bekeken: 131
Da's een mooi ding Wout! Heb gezocht en gezocht maar kon niets vinden.

Kwam tijdens m'n zoektocht wel dit tegen. Erg interresant voor de doe-het-zelfers onder ons! :)

haha, dit zijn hele oude modellen van digitale drums ! net zoiets als de moderne dingen als de TD-10 enzo !
maargoed, wat verder aan het ding hangt zijn gitaarpedalen !!! het is een leuk ideetje dat neerkomt op dat je met de pads/pannen een stroompje of geluidje triggert en vervolgens door gitaareffecten gooit om er een vette sound van te maken ! met dan derend hebben we dit ook wel gebruikt maar dan veel meer met midi enzo !

Origineel geplaatst door Mstudio1
haha, dit zijn hele oude modellen van digitale drums ! net zoiets als de moderne dingen als de TD-10 enzo !

Ik denk van niet, want volgens mij zijn ze volledig analoog...

Wout

ik bedoelde ermee dat het een voorloper is, dus kan best analoog zijn. het zal vast zo zijn dat het slaan op de vellen wordt opgenomen met een microfoontje en dat dat signaal door de gitaareffecten wordt gejast ! maar het kan ook zijn dat er een sensor achter het vel zit zoals met de nieuwe (digitale) sets en dat daarmee een geluidssignaal wordt gevormt ! ik denk zelf eerlijk gezegt dat er een microfoontje in de potten zit waarmee het geluid wordt omgezet in electrische impulzen voor de gitaareffecten. ook koolstofsensors is een mogelijkheid, maar ik ga voor de microfoons in dit middeneeuws model!

heb dit model trouwens wel al eens eerder gezien! maar niet van dichtbij

Wout,

kwa design zeg ik : (late) jaren 70.

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Klein, groot, dom foutje :)
Hier is een nieuwe:

http://www.nordsynth.zevv.nl/GDH/ImpaktPercSynth/ImpaktPercSynth.htm

Wout

Shht, niemand heeft het opgemerkt, dus niets aan de hand :D

Mooie foto's trouwens.

Op het vel (zie http://www.nordsynth.zevv.nl/GDH/ImpaktPercSynth/Impakt03.jpg) kan je duidelijk 'Portland - Oregon' lezen. Mijn geheugen laat het ff afweten maar is/was dat niet de locatie van 'een' synthesizerfabrikant?

Dus, Amerikaans ?

Het Patent nummer is net niet volledig te lezen, misschien valt het hiermee te achterhalen?

Origineel geplaatst door Hover
Mooie foto's trouwens.

Dank! Stukkie wit papier, Canon PowerShot30 en een make-up spiegeltje voor de bounce flash. Nog iets te grijs in de achtergrond...

Origineel geplaatst door Hover

Op het vel (zie http://www.nordsynth.zevv.nl/GDH/ImpaktPercSynth/Impakt03.jpg) kan je duidelijk 'Portland - Oregon' lezen. Mijn geheugen laat het ff afweten maar is/was dat niet de locatie van 'een' synthesizerfabrikant?

Dus, Amerikaans ?

Het Patent nummer is net niet volledig te lezen, misschien valt het hiermee te achterhalen?

Da's logisch.
Ik weet ook het verhaal dat het geheel oorspronkelijk gemaakt is door een ingenieur, die genoeg had van het lawaai van het drumstel van z'n zoon.

Even niet aan gedacht! Het Patent! Wederom dank :halleluja

Wout

Back