Juno 60 geheugen

dextah

Ouwe rot
Random 'springende' presets op een Juno60.. kan dat een lege backup battery zijn?
Zo ja .. is dat dan een beetje simpel te fixen of komt er soldeerwerk aan te pas?
Ik meende dat ergens gelezen te hebben.

Moest die pcb er uit.. kan me het niet herinneren. Volgens mij kon je hem er zo uit knippen en op een stukje experimenteer print een batterij houder doen. Vast schroeven aan de binnen kant twee draadjes solderen en klaar. Stelt echt niets voor

Solderen is voor mij echt een no go :)

Zijn er er nog bepaalde tests die je kan doen waardoor je kan zien wat er mis is?

Soleren kun je leren 15 heb je een leuk boutje. Rolletje tin 5 eu. Kun je meteen kabels zelf op maat maken enzo.

Ja, dat kan inderdaad. Ik ben dan zo'n sucker die het weer allemaal puntgaaf wil doen. Tis ook alweer een tijdje terug..

Volgens mij ben je in de war met Polysix daar moet een stukje print uit. Meestal lekkage print..

Soleren kun je leren 15 heb je een leuk boutje. Rolletje tin 5 eu. Kun je meteen kabels zelf op maat maken enzo.

Ik heb een soldeerkit met alles erop en eran gekocht...zit nog in t cellofaan.
Wil ooit wel gaan proberen om zelf eens wat te solderen maar ga mijn ontmaagding maar niet met een Juno60 doen...

Nee maar je kan wel een kwartiertje oefenen met wat stukken kabel.
Het is echt niet moeilijk en met een rustige benadering van je juno kom je er echt wel.
Anders vraag je een synthdoctor om het te doen����

Redelijke kans dat het inderdaad met de backupbatterij te maken kan hebben.

Die presets waar ie naar toe springt, die klinken wel zoals die patches moeten klinken? Of verliest de synth de instellingen van die patches? Wat weer het gevolg kan zijn van of de batterij, of de geheugenchips.
Maak de Juno eens open, en meet met een multimeter de spanning over de backupbatterij - terwijl de stekker uit het stopcontact is . Zo'n 3,0 Volt moet je toch wel kunnen meten.

Indien deze nog goed is gaan we naar de volgende stap:
Je kunt testen of de geheugenchips nog goed zijn, dit staat ergens in de service manual beschreven - wel eerst een backup maken van je patches in dat geval.

Verder kan het ook nog iets mechanisch zijn:
Heb laatst een Juno-60 compleet gereviseerd, en bij dat specifieke exemplaar zorgde versleten patch-select schakelaars ook voor nogal vreemd gedrag. In dit geval vooral het niet werken van knoppen, maar ik kan me indenken dat het juist ook andersom een probleem kan geven.

Als je er niet uitkomt kan ik het altijd repareren, iets wat ik veelvuldig professioneel doe. PM in dat geval ;-)

NEE niks te maken met batterij, onder een bepaalt serial moet je een draad van de voeding pcb direct solderen naar het patchboard en probleem is opgelost,STAAT IN DE MANUAL VAN DIE OUDE JUNO'S

----------------->>>>

http://www.vintagesynth.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=78761

ik heb het ook gedaan op 1 van mijn exemplaren en dan is het meteen in orde

Je moet enkel de voeding pcb eruit halen draad erop solderen en dan aan het exact punt van de connector op het patchboard ook solderen,deze pcb moet je niet losmaken van het frontpanel,maar het is wel delicaat werken.

Als het nodig is kan ik wel de juno openmaken en een foto nemen,anders de connector punten vind je terug op het schema van de juno in die link hierboven.

Attachments

• Patch Fix.jpg
    Patch Fix.jpg
    36,7 KB · Bekeken: 85
Laatst gewijzigd:
Ik heb het idee dat dit het is.

Sprak net met de persoon waar de juno een tijd heeft gestaan en die dacht ook aan draad.
We gaan hem binnenkort openschroeven.

NEE niks te maken met batterij, onder een bepaalt serial moet je een draad van de voeding pcb direct solderen naar het patchboard en probleem is opgelost,STAAT IN DE MANUAL VAN DIE OUDE JUNO'S

----------------->>>>

http://www.vintagesynth.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=78761

ik heb het ook gedaan op 1 van mijn exemplaren en dan is het meteen in orde

Je moet enkel de voeding pcb eruit halen draad erop solderen en dan aan het exact punt van de connector op het patchboard ook solderen,deze pcb moet je niet losmaken van het frontpanel,maar het is wel delicaat werken.

Als het nodig is kan ik wel de juno openmaken en een foto nemen,anders de connector punten vind je terug op het schema van de juno in die link hierboven.

ff geen tijd meer gehad om SF the checken.

Serial is 305279 dus kan haast niet missen lijkt mij.

Heb binnenkort een Organix midi kit soldeersessie met een maat.. kunnen we meteen daar naar kijken.

Dus als je een foto voor me kan maken egres dan zou dat te gek zijn :okdan:

Ik vergeet nog te melden dat een aantal functies vanaf het frontpaneel ook niet meer werken zoals filter en lof en dat nog wat dingen.
Zou dat hier ook mee te maken kunnen hebben?

Ik ga lig morgen of vandaag de boel even openschroeven

Ik zal morgen eens kijken wat er allemaal niet werkt.

Deze defecten lijken me niet door de 0V verbinding op te lossen.

Wat werkt er allemaal precies niet? Alle faders zijn spanningsdelers die gemultiplexed worden. De ICs die dit doen zijn CMOS en dus niet van het aller stevigste soort. Misschien dat alle niet werkende functies een IC delen..?

Alle faders werken niet en de drukknoppen en schakelaars wel.
De twee faders onderaan voor filter en vco op pitchweel werken weer wel
Dat geheugen gaat nu echt alle kanten op.

Deze defecten lijken me niet door de 0V verbinding op te lossen.

Wat werkt er allemaal precies niet? Alle faders zijn spanningsdelers die gemultiplexed worden. De ICs die dit doen zijn CMOS en dus niet van het aller stevigste soort. Misschien dat alle niet werkende functies een IC delen..?

Volgens mij zijn de fader problemen ook voeding gerelateerd. Vooral omdat ze allemaal problemen geven op het mainbord.

Back