Juno 60 geheugen

Ok de 5V lijn.

Jullie moeten me een beetje op weg helpen.
Heb gisteren alles los gehaald en een halve kat en een langharige pruik verwijderd..

Dit is mijn oude juno die via een omweg nu weer bij mij staat en zwaar mishandeld is :erm:

Waar vindt ik die 5V lijn? Of zie ik dar snel genoeg?

Ben nog niet in de studio.

Ik heb hier amper internet dus kan geen zware dingen zoals schema;s downloaden. Maar ik zou daar mee beginnen en dan kijken hoe de voedingslijnen lopen. Als de juno 60 mainbord heel netjes is ontworp;en moet je dat ook via de pcb kunnen zien.

En wat moet ik mij voorstellen bij zwaar behandeld?

Bang voor broodroof? :P

Ik vind het wel 'leerzaam' denk niet dat ik zelf dat ding kan fixen maar ik ken iemand die vroeger zelf synths bouwde en als ik alvast wat onderzoek doe dan kan ik het mischien samen met hem afmaken.

De vraag lijkt me eerder, dat als je niet weet hoe je de 5V volt lijn kan vinden, je er niet beter van kan afblijven ;-)

@dextah:
Allerminst. Wel gebeurt het steeds vaker dat hier synth's komen waar de klant eerst zelf aan heeft lopen pielen zonder kennis of teweinig van zaken c.q. onderschat wat er allemaal fout kan gaan bij zo'n poging. Ergens moet je natuurlijk beginnen met te leren maar doe dat dan met een simpel bouwkitje ofzo.

Ik ga ook niet pielen hoor.
Heb een mulitmeter gekocht en dan ga ik een beetje kijken of ik iets kan vinden.

Lijkt me wel leuk als ik in de toekomst eens iets iets zelf kan fixen of mischien eens een simpel diy dingetje kan bouwen.

@dextah:
Allerminst. Wel gebeurt het steeds vaker dat hier synth's komen waar de klant eerst zelf aan heeft lopen pielen zonder kennis of teweinig van zaken c.q. onderschat wat er allemaal fout kan gaan bij zo'n poging. Ergens moet je natuurlijk beginnen met te leren maar doe dat dan met een simpel bouwkitje ofzo.

Back