Je hebt 10000 Euro voor een studio, wat koop je ?

de wijn schiet me naar me hoofd, drukke productiedag eindigen met wijn en een synthsforum is best lastig hoor ;-):mega: haha...

je hebt daarin wel gelijk met die software. maar daar zit wat mij betreft net hetgeen dat ik mis!
op die manier zoals je omschrijft is het idd nu ook het geval. mixen in cubase SX en veel in en outputs in de geluidskaart ! maar waar het me omgaat is dat ik aan schuifjes wil zitten i.p.v. met me muis :-) en dat ik wil dat cubase vervolgens opneemt wat ik heb gedaan zodat ik later met de muis eventueel naukeurig kan bijtekenen waar nodig !
knoppen voelt toch heel anders aan ! soms doe ik op de analoge tafel mixdowns door live te mixen dat geeft t een hele lekkere feel en warmte en dat klinkt altijd lekkerder dan digitaal bij mij... maargoed. cubase neemt me schuif veranderingen niet op en om nou elke keer aan de knoppies te zitten vind ik ook weer zo irritant ! moet het 1x kunnen opnemen en dan moet de apparatuur het voor me herhalen ;-) lekker lui ben ik *D

heb nu trouwens een kleine analoog maar wil dus over naar zo'n grote 8~ :duivels: 8~
p.s. sorry voor schrijffouten en onzinnige dingen in dit bericht de wijn gaat er snel door vanavond :mega:

Ik kan me er helemaal in vinden...analoog klinkt veel lekkerder !
Maarja, de centjes hè ? Een analoge tafel met automatisering, total recall en de hele rimram wast een beetje, kost een berg :D

Maar m'n persoonlijke ontdekking vind ik wel m'n TL Audio buizen-eq op de eindmix....daarmee trek je het middengebied, toch altijd wat ongedefinieerd bij digitaal geluid, behoorlijk open.....

Ik zou een laptop kopen met wat software en de rest uitgeven aan vrouwen en Whoppers.

uw geliefde Tannor Rozerstruin.

major feedback, cool!

kritiek op de UAD1 was niet omdat iedereen 'em heeft, eigenlijk omdat er meer kaarten zijn in omloop
met dezelfde intentie. Bovendien heeft minder en betere hardware mijn voorkeur.

-------------------
Dan toch maar een computerupgrade mobo/cpu/geh en wat betere koeling en alles in 19" racks plus wat fijne stille HD"s.
Toch een Apple, maar dan een powerbook G4
Toch die UAD en Powercore (inc extra pluggo's)
2e 01v96 (die krengen zijn zo goed!) plus adats.
Dan maar metteen die RME MADI64. (geen zorgen meer hoeven maken om adat IO)
Friendchip digitale patchbay met alle modules erbij.
Dynaudio AIR-6 surround set
Een een MacBeth M5x als Ken tenminste een beetje opschiet met bouwen

10K zei je?
-------------------
Die RME MADI64 klinkt gunstig, waarschijnlijk ook goedkoper dan 9652 hoewel die ook niet echt duur is. Heeft die kaart dan 8 x out ? (64???) ( en heeft hij ook 2x midi I/O ? ).

Verder onderzoek heeft geleid naar een G4, die zijn errug goedkoop op dit moment en voldoen wel aan de eisen ( GEEN PLUG INS!!!! ) en dus ook geen gekut met pc en drivers etc etc. PC moet logic of cubase draaien en rendering bestaat alleen tijdens mixdown of niet natuurlijk, lolz! Met een pc kan het nog goedkoper worden, maar een g4 lijkt me stabieler.

Zoeken naar de mixer blijft lastig, zoekend naar de prijs van een gemiddelde mackie 32/8/2 is op 3000 Neuro geeindigd en een AMEK-TAC voor 5500Euro. Tja wat doe je!? Mijn redenatie wat een studio betreft is liever minder en alleen het goede spul, de rest wat je niet direct kan aanschaffen opsparen.

To dusver,

Simpel analoog - 7470 Euro

g4 733 1300
Mackie 32/8/2 3000
1031a 2600
RME9652 570

Simpel digitaal - 8720 Euro

g4 733 1300
d8b v5 4200
adat I/O(2x) 250
1031a 2600
RME9652 570

Synths enzo komen later wel, een virus gaat nog wel in het budget, een drumstation ben ik al tegengekomen voor 299 en een S5000 voor 699.

ARGH!! Hoe bedoel je luxe probleem!
understatement!

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Ik kan me er helemaal in vinden...analoog klinkt veel lekkerder !
Maarja, de centjes hè ? Een analoge tafel met automatisering, total recall en de hele rimram wast een beetje, kost een berg :D

Maar m'n persoonlijke ontdekking vind ik wel m'n TL Audio buizen-eq op de eindmix....daarmee trek je het middengebied, toch altijd wat ongedefinieerd bij digitaal geluid, behoorlijk open.....

Tja, heb de ervaring met de Topaz, klinkt als een dijk mede door de tafel. Iets wat geautomatiseerd in die richting komt is een 2e hands SSL, geimporteerd uit scandinaviejuh( bling bling! ). Persoonlijk doe eigenlijk niet onder voor iets anders of minder.

...ALS die werkwijze je aanspreekt en/of overeenkomt met jouw (gewenste) werkwijze natuurlijk !!
Mee eens soundtrooper, maar wat ik nog belangrijker vind is dat je werkomgeving flexibel is om mee te werken. De werkwijze is dan uiteindelijk veel meer software afhankelijk. Als je setup flexibel is, kun je elke werkwijze benaderen. De modulaire opzet is ook van toepassing bij ons in de studio, die kost natuurlijk wat, maar ik geloof dat je iig een kleinschalige versie ervan moet kunnen opzetten om ook de bedroomtechie potentieel te verschaffen.

@ M(drunk)studio1

Digitale tafels hebben niet dat hands-on gevoel, alle functies, parameters worden weggewerkt naar een monitor of display met rsi als resultaat. Is ook mijn criteria, maar dit wordt niet mijn studio, ik geloof ook niet dat de persoon in kwestie nou eigenlijk datzelfde zou denken als hij achter de d8b zou zitten en nooit achter een D&R par example.

10.000 euro daar gaat ie.

10.000 euro daar gaat ie.

Hoi,

Inderdaad vanuit gaande dat ik alles wat ik nu heb mag houden;

Yamaha 01x ik heb een prijsindicatie gehoord van............................. 1500 euro.
PC upgrade AMD 3200 + 1 gig mem en 160 gig harde schrijf en mobo 1200 euro.
Goed Masterkeyboard....................................................................1000 euro.
Mini Moog....................................................................................1500 euro z.g.a.n.*D
Tr-808..........................................................................................850 euro z.g.a.n.
Midi to CV converter deluxe SX (gaat kenton nog maken - hoop ik)*.....800 euro
Monitor Speakers de beste die je kunt krijgen voor (restbedrag)..........3150 euro
Totaal.......................................................................................10000 euro

(*Moet alles kunnen aansturen wat een beetje vintage is en natuurlijk perfect strak (zonder midi dropouts e.d.) samenwerken met Cubase SX.)

Dat is mijn wensenlijstje.

"Bij wie zei U ook al weer dat ik deze kon inleveren??"

Lijkt wel een beetje een analoge vs digitale mixer kant op te gaan. Maar dat ken ik zo onderhand wel nu. Piez! :)

En dat jij nog trubbels hebt met plugins maakt je wel een van de weinige die daar nog problemen mee heeft. Velen zijn je voor gegaan. Maar als hardware je ding is.... whatever makes you heppie.

En die Genelec's zijn niet slecht maar d'r is IMHO veel beter spul voor dat geld.
Trouwens mid-fields in een kleine ruimte slaat ook nergens op. :D

En wat die 10k betreft. Die komen er toch niet en so what. We gaan gewoon lekker door met klooien en kopen gewoon wat we kunnen en willen betalen en gaan rustig verder toch?

Origineel geplaatst door sander
Een jaren 70/80 mengtafel met een kanaal of 30, VU meters en houten zijkantjes (D&R bijv)
Moog Minimoog
Roland Jupiter 8
Een grote oude Modulaire synth

Volgens mij ben ik dan al door het geld heen.
Ik zou in iedergeval niks moders kopen, aangezien ik dat totaal niet interessant vindt.

hhehe. waarom heb je dan een dx200?

hmm doe bij nader inzien die triggerset maar wat goedkoper voor 250 euro, en waarom monitoren van 300 per stuk. maak er maar150 van ;)

dan kan ik nog een CP80 kopen van yamaha. altijd al wel wille hebbe die piano :D

Origineel geplaatst door Formant
Die UAD1 zie ik nog maar vanaf, er zijn te veel van dit soort kaarten in omloop.
Bovendien is de DM24 in bezit van Antares en TC|Works features. Niet dat je je daarop
wilt vastpinnen maar ipv van UAD1 zie ik dan liever een Finalizer.

ehhh???? hoe bedoel je dat? dat er al teveel van verkocht zijn?? want bij mijn weten is er momenteel nix dat in de buurt komt bij de pultec EQ of de vintage compressors zoals die in de UAD1 gemodelled worden...ja het origineel, maar dan ben je het 30voudige kwijt.... kan natuurlijk ook zijn dat pultec EQ, LA2A en 1176 compressor je hartje niet sneller doen kloppen ...binnenkort komt er oveirgens ook een fairchild compressor uit voor de UAD1..en the word is dat ze ook bezig zijn met een soort van mastering-plugin....

alternatief voor de UAD1 is momenteel alleen de powercore kaart van TC, en dat is ook niet echt een alternatief omdat deze zich veel meer op moderne tools richt, en de UAD zich bijna volledig op supergoed klinkende vintage emulaties richt....

Origineel geplaatst door Slipperman
ik zie ze op ebay vaak weggaan voor dit of nog soms minder...

Dat is een bedrag waarvoor ik tx81z's ook weg zie gaan. En deze synth is minstens "6 keer zo goed".

Origineel geplaatst door Slipperman
en waarom monitoren van 300 per stuk. maak er maar150 van ;)

Nooit bezuinigen op de ECHT belangrijke dingen !
Monitorspeakers, goeie wel te verstaan, zijn onmisbaar !!!
En zullen je mixen een stuk beter doen klinken dan Sony hi-fi speakers ;)
(Dit is overigens absoluut geen kritiek op je produceerkunsten hè !!!)
:)

ik ga een poging doen :D

-aardige PC incl monitor(en) 1500 euri
-eventuele (andere) soundkaart 500 euri
-mooie ROMPLER met gewogen piano toetsen als masterkeyboard, bijv. Motif 8 of S90 vanaf 1500 euri
-wat modules, bijv. VA, echt analoog, weet ik veel, hoeft niet duur te zijn, tussen de 400 en de 2000 euri
-Cubase SX 899 euri
-mooie monitors zoals absolute 2 8~ weet niet wat ze tegenwoordig kosten.. 600 voor 2?
-kekke mixer tussen 500 en 1000 euro
-leuke versterker ongeveer 1000 euro

en volgens mij hou je dan nog 1000 euro over :D

ik denk dat ik pro tools HD koop :) en een grand piano :)

Re: 10.000 euro daar gaat ie.

Re: 10.000 euro daar gaat ie.

Origineel geplaatst door astronaut
.
PC upgrade AMD 3200 + 1 gig mem en 160 gig harde schrijf en mobo 1200 euro.

ik weet niet waar jij je pc koopt, maar dat alles heb ik voor 600 euro....
En een 160 gig hd heb je niet nodig.

Pak gewoon 40 gig voor je software ed
En 40 gig voor je audio.

Das meer dan genoeg.

10.000 euro:

6x een MC909 lijkt mij wel wat...................:D

heel simpel

heel simpel

quote:Wat schaf je aan om aan de huidige industrieele standaard te voldoen,
beginnende met de belangrijkste elementen;

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit is een hele makkelijke.

G5 met RMEcard + logic audio + live+reason.
ada outboard 8 i/o van RME. (zijn hele goede convertors)

Geen digitale tafel (geloof me, iedereen zal erop terugkomen) maar een analoge tafel die geluid tenminste lekker met elkaar blend. In jouw geval heb je al een hele goede setup als hierboven omschreven.
Alhoewel ik geen liefhebber ben van behringer is dat dan wel een optie, anders soundcraft ghost.
Automation gebeurt in de computer en daar heb je echt geen digitale tafel voor nodig.

Wil je echt een duidelijke hoorbare betere tafel kom je al gauw boven de E. 25.000,-

Succes

Back