Je hebt 10000 Euro voor een studio, wat koop je ?

nog 1x dan

nog 1x dan

Dus jij bent geen pro studio8) ??
je zegt zelf dat je het onzin vind.

Maar goed, om nu ook nog te zeggen dat je langer mee loopt vind ik niet aardig van je.
Denk je soms dat je het langst meeloopt??
Misschien loop ik wel langer mee dan jij, maar dat is voor mij geen reden om daar over op te scheppen.

Het verschil tussen een 40 gig of 80gig in prijs is bijna nihil dus als je je een beetje zou verdiepen in de nabije toekomst zou je weten dat we allemaal op een gegeven moment met 24/96 gaan werken of zelfs 24/192.
Kost veel meer schijfruimte dan we zouden willen.

Een 80gig word zelfs al aan de krappe kant als je ook nog eens met software samplers en programma's als live wilt gaan werken.
Ik ken home studio's die echt niet met 40gig uit de voeten kunnen.

Dus ik zou nooit iemand aanraden om een 40gig schijf aan te schaffen terwijl je voor een luttel bedrag meer, een 80gig kunt kopen.

Lijkt me heel simpel en inderdaad, iedereen werkt op zn eigen manier dus geef ik ook mijn mening hierover net zoals jij doet.

Even goede vrienden hoor:okdan:

Ik koop nog gewoon 1 Gb schijven..................:D

zijn nog duurder

zijn nog duurder

Origineel geplaatst door dekzster

Dat is een goeie,

Die kosten nog duurder.

ik heb er nog een liggen van 10 jaar geleden.

Ik ben blij dat die beperking van schijfruimte over is.

Origineel geplaatst door dekzster

Van die zware, die gooien beter. :D

Zijn er al memorysticks van 1Gb trouwens?

Er komen ook steeds meer synths die ook al die nieuwe media kunnen lezen.

Die kun je ook voor 10k kopen. :)

Origineel geplaatst door fuse

Zijn er al memorysticks van 1Gb trouwens?

DAT weet ik niet, maar wat ik wel laatst op 'n beurs was, was zo'n usb-memorypen van maar liefst 2 GB !!!
(van hetzelfde merk waarvan ik 'n 64MB-pen heb....... =( )
Dat is ook flash-mem, dus sticks van dat formaat zullen er ook wel zijn.

En nu weer naar die 10.000 euro en wat voor studio je dan zou kopen.

Ik een 909, 303, MPC2000xl, Modcan modular, Prophet 5, Akai DPS-24, M-one, Really Nice Compressor, Theramin en een tape echo.

te gek

te gek

ja die dingen zijn echt te gek.

Zometeen hebben we 40gig in zo'n dingetje zitten maar dat zal nog wel effe duren vrees ik.

Ik begin me oud te voelen:z

Tijd voor een portie ram geheugen

Stick pen, whatever. ;)

Trouwens HD"s hebben ze ook al met die technologie. Retesnel en reteduur.
Voor die 10K zou je d'r vast wel eentje van 10Gb van kunnen scoren.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
En nu weer naar die 10.000 euro en wat voor studio je dan zou kopen.

Ik een 909, 303, MPC2000xl, Modcan modular, Prophet 5, Akai DPS-24, M-one, Really Nice Compressor, Theramin en een tape echo.

Wat zou ik kopen:

Zo'n lekkere analoge mackie 3282, steinberg midex8, alesis drumdoosje.......
.....en met de rest zou ik de koelkast eens flink vullen. :biertje:

koelkast vullen???

koelkast vullen???

Origineel geplaatst door gemmetje
Wat zou ik kopen:

Zo'n lekkere analoge mackie 3282, steinberg midex8, alesis drumdoosje.......
.....en met de rest zou ik de koelkast eens flink vullen. :biertje:

Je bedoelt een eigen minibar??

Je kunt ook je pc erin stoppen, blijft die lekker gekoeld en je hebt geen last meer van de herrie.

Re: koelkast vullen???

Re: koelkast vullen???

Origineel geplaatst door dsa
Je bedoelt een eigen minibar??

Nee, ik bedoel gewoon bier. (jeweetwel, dat spul waarvoor ze koelkasten uitgevonden hebben)

OK, zit even te twijfelen om hiervoor een aparte thread aan te maken. Maar plak hem toch hieronder.
Denk dat het wel weer een digitaal vs analoog mixen thread uitmondt maar ik wil er toch even bij stilstaan.

Stel je zit te twijfelen over die mixers.

-DJ-D_Prime mixt in software
-Bamse op digitale mixers wel via analoge IO naar Dat
-Ik mix zelf op digitale mixers via digitale IO en analoge IO
-De fanatieke Mackie fan mixt volledig analoog en neemt het op met een computer/DAT of tape

Stel je wilt digitaal gaan mixen. Dan is de vraag van DJ-D_Prime over 'waarom zou je dure mixers gebruiken' nog niet eens zo gek. Alleen is dit een theoretisch verhaal want in de praktijk blijkt het gewoon heel anders te zijn als je zou denken als je op bits en andere cijfertjes gaan lopen letten.

Pak ik er even een ander thread bij met een opmerking 'ik neem nu alle tracks op als digitale sporen, maar bij het afmixen klinkt het zo laf vergeleken bij een analoge mixer'. En is volgens mij een leuk voorbeeld van een antwoord op DJ-D_Prime's vraag. En dat is dan terug te herleiden op de reclamepraat van digitale mixers als het om accumulators gaan. Meer bit is beter. Nou ja het komt er gewoon op neer dat je bij digitale mixers beter geluid krijgt omdat het mixen meer analoog karakter heeft. En als de 64 bitters aanslaan en ze gaan Logic 64 en Cubase SX64 uitbrengen met die 64 bits mix engine je nog gaat schrikken wat een verschil dat is. (Nu is de mix engine van Logic al heel erg goed, mede door hun softsaturatie algoritme's) Maar dat zal pas de volgende Messe of wellicht later uit komen gok ik nu even.

En Bamse's anwoord dat de EQ's van een losse mixer beter zijn.
Alleen wordt aan beide in software flink gewerkt en voor de UAD-1 en Powercore zijn er bijv al goede EQ's beschikbaar.
In de 01v zitten EQ's die ok zijn, het houdt niet over. De 01v96 zijn echt stukken beter maar het blijft digitaal. En daar gaat het accumulator gedeelte ook weer op. En wellicht dat er qua software ook eng veel bereikt gaat worden.
Toch niet te vergelijken met die van een analoge tafel, maar goed het is maar wat je fijn vindt. Verschil moet er zijn.

Kom je op de faders. (schuiven, potmeters whatever)
Je kunt je digitale mixers ook gebruiken om je computerfaders te besturen. En dan heb je toch hardware in je knuisten en dat voelt ok aan. Sterker nog je kunt alles gewoon opnemen en later editen op diverse manieren.
Als je geen digitale mixer blieft maar een analoge kun je ook een controller panel scoren en toch op beide manieren mixen.

Wat is nu m'n punt? Een verkapte poging om Bamse een 01v96 aan te praten. Of een gebruiker een 01x of een Tascam firewire dinges?

De orginele vraag van Formant was wat je met 10k zou doen. Hij heeft zelf al een analoge/digitale hybride studio en wil dan toch iets kopen wat direct samenwerkt met een computer.
Dat ding blijkt gewoon heel handig te zijn maar dan kan hij ook weer niet alles zoals je zou willen. En zou je dan die 10k aan 'veredelde computerrandapparatuur' op kunnen maken?
Menige analoge fan zal het hier absoluut niet mee eens zijn en in sommige opzichten hebben ze ook wel gelijk. Je zou niet alleen op cijfers af moeten gaan maar ook gewoon op de sound.

En dan vond ik een mooie 'koop eerst wat je nodig hebt'.

Ben ik voor mezelf ook weer een proletenopmerking tegen gekomen.
Digitaal mixen op de computer gaat net zo de overhand nemen als bij de introductie van VST synths en FX.
Dat gaat wel een tijdje duren (1 a 2 jaren?) maar de volgende generatie gaat ervoor zorgen dat dingen zoals UAD-1,Powercore gewoon met 'normale' software mogelijk is.

Bamse op digitale mixers wel via analoge IO naar Dat

Dat is vreemd. Dus vanuit digitaal analoog naar buiten en dan weer naar analoog digitaal naar een dat recorder?
Klinkt me niet lekker in mn oren.
Ik ken geen enkele dat recorder die goeie convertors heeft. En ik heb ze hier nog allemaal staan de tascams de panasonics de sony's.
Maar goed, t'zal wel. Misschien gooit die er een manley compressor tussen?
Dan begrijp ik het wel een beetje.

Ik kom hier later op de dag nog op terug omdat er, volgens mij iets niet klopt met wat je verteld.

Kzit nu thuis en ga nu zo naar de studio.

Last edited by a moderator:
10 mille? Ik zou ongeveer dit kopen, misschien met wat kleine veranderingen:

SOUNDS: ---S6000---M3X---Nord Rack 3---Pulse---TX802---drumstation---Rode NT3---2xSL1200mkII+HAK320----MIX:---SR24-4 VLZ---Absolute 2---HD600----COMPU:---G4 800mhz---Logic Platinum 6.3.1---Peak 3.2---Delta 66--- Unitor8 mkII--- EFFECTS:---Compounder---MPX-1---MPX-100---EchoPro---VF-1---MFC-42

te koop

te koop

Origineel geplaatst door lo-fi
10 mille? Ik zou ongeveer dit kopen, misschien met wat kleine veranderingen:

SOUNDS: ---S6000---M3X---Nord Rack 3---Pulse---TX802---drumstation---Rode NT3---2xSL1200mkII+HAK320----MIX:---SR24-4 VLZ---Absolute 2---HD600----COMPU:---G4 800mhz---Logic Platinum 6.3.1---Peak 3.2---Delta 66--- Unitor8 mkII--- EFFECTS:---Compounder---MPX-1---MPX-100---EchoPro---VF-1---MFC-42

hahaha, Ik kijk opeens naar je lijstje met wat je blijkbaar zelf allemaal gebruikt, maar dat is precies het zelfde.

Maar mag ik je G4 betwisten? Echt, een G5 gaat een stukkie verder nl.
Een unitor hoeft niet perse, kan ook een de gestripte versie amt8 of wat kleiner zijn.
Synths/samplersen de rest die je hebt is een kwestie van smaak lijkt me.

quote: Stel je wilt digitaal gaan mixen. Dan is de vraag van DJ-D_Prime over 'waarom zou je dure mixers gebruiken' nog niet eens zo gek..

Wat vind jij een dure mixer?
Ik ben zelf niet zo'n liefhebber van "budget" digitale mixers. Geen natuurlijke blending voor mn gevoel.
De sony oxford R3 of de euphonix daarentegen bijvoorbeeld maakt digitaal mixen weer interessant, maar ja dat zijn nou voorbeelden van echte dure digitale mixers.

De digitale mackies, yamaha's, tascams zijn leuk maar blenden niet zo als een analoge tafel dat kan.
Het enige voordeel ten opzichte van een analoge tafel is over het algemeen de automatisering en dat je dat allemaal kan opslaan in het geheugen. Gewoon praktisch zeg maar.
Voor het geluid zou ik het zelf nooit aanschaffen. Behalve dan die sony of euphonix 8)

Met goeie analoge outboard gear kun je een digitale tafel wel weer een stuk beter laten klinken, maar ja zoals ik al zei, met goeie en dat kost een paar centen.

Iemand met een klein budget kan zich beter niet blind staren op een digitale tafel. Tuurlijk, heel veel analoge tafels klinken ook klote maar een behringer of nog wat beter een mackie tafel bieden al heel wat voor het geld.
Je kunt ook alles automatiseren in de computer en een analoge mixer als een routing/blending tool gebruiken.

quote:En Bamse's anwoord dat de EQ's van een losse mixer beter zijn.
Bedoel je van een losse digitale mixer ten opzichte van een PC met software eq's?

Ik kan me niet voorstellen dat hij dat bedoeld.

----------------------------------------------------------------------
quote:Ben ik voor mezelf ook weer een proletenopmerking tegen gekomen.
Digitaal mixen op de computer gaat net zo de overhand nemen als bij de introductie van VST synths en FX.

Ja, dat gebeurt nu al.
-------------------------------------------------
quote:Dat gaat wel een tijdje duren (1 a 2 jaren?) maar de volgende generatie gaat ervoor zorgen dat dingen zoals UAD-1,Powercore gewoon met 'normale' software mogelijk is.
------------------------------------------------------------------------------
Ik denk het niet, want het probleem is nl dat als je die plugins zou kunnen gebruiken zonder die dsp kaarten, er onmiddelijk een gekraakte versie van komt.
Met die kaarten erbij hebben zij tenminste de zekerheid dat er voor betaald wordt.
En ik geef ze geen ongelijk.

Ik denk ook dat heel veel engineers/producers nu al aan het beseffen zijn dat digitaal niet zaligmakend is als het
om een "lekker" geluid gaat.
De "betere" producers met een goed geluid gebruiken weliswaar digitale tools maar maken het geluid met analoge tools.
Kan ik je verzekeren.
Het verschil met de analoge teletronix buizen compressor ten opzichte van zijn software broertje is echt duidelijk hoorbaar.
Ikzelf gebruik de analoge versie van hun en ik kan je vertellen dat het verschil in prijskaartje echt te horen is.
Toevallig ken ik die jongens/meiden van Universal Audio. Zij beamen dit ook. Lijkt me ook logisch.

Ik hoor wekelijks (ivm het werk wat ik doe) producers/engineers, die denken het alleen met een computer te kunnen doen zich afvragen hoe het toch komt dat die en die zo'n lekkere sound heeft.
Er is maar 1 antwoord: analoog:mexico:

Tsja,

Je hebt duur en duur. Denk dat vergelijking met professionele high-end studio's niet zo past in deze discussie. En juist dat budget voor ons 'leken' meestal de beperkende factor is. En dan moet je gewoon zoeken wat jouw ding is en waar je goed mee kunt werken. En daar alles uit te halen wat er in zit.

Maar ik had eigenlijk dus over digitaal mixen in een computer en in een losse digitale mixer. Nu zit daar nog verschil in, maar het is een kwestie van tijd en met een computer kun je net zo mixen als een dure sony mixer (van nu).
En dat staat voor mij even helemaal los van analoog vs digitaal mixen.

Trouwens voor andere opmerkingen verwijs ik even door naar de enquete:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=20206

Origineel geplaatst door bambamstudio
MAC
Computer: Powerbook: € 2000.00

Waarom een powerbook? V
Voor het zelfde geld heb je een G5 IPV. van een G4 powerbook 1 Ghz met 12" scherm
:confused:

Origineel geplaatst door sander
Een jaren 70/80 mengtafel met een kanaal of 30, VU meters en houten zijkantjes (D&R bijv)
Moog Minimoog
Roland Jupiter 8
Een grote oude Modulaire synth

Volgens mij ben ik dan al door het geld heen.
Ik zou in iedergeval niks moders kopen, aangezien ik dat totaal niet interessant vindt.

Ik ook!;) :okdan:

1 pc
2 tft
stetje monitors
masterkeyboard
dikke interface

en van het geld wat ik overhoudt huur ik wel een paar leuke asiatische dames voor een paar avondjes. en een fles wodka.

Back