Een studio voor 1500 euro.. Wat zou je kopen ???

Rm1x en Akai S5000 vind ik een hele goede combi.
Beide apparaten zijn geweldig:)

Origineel geplaatst door dr.meccano
Dit is een advies...:)

Een maat van mij wilde graag elektronische muziek maken. Maar wilde graag dat het overal kon. Iets portable.

Tevens wilde hij er een volledige track mee kunnen maken, mee kunne samplen en een synth-engine voor je eigen wilde ideeën. Graag genoeg effecten (duh)

Wat hij heeft gekocht zou ik niet zo snel doen maar ik moet toegeven dat hij verbazend mooie dingen ermee maakt.

Het gaat hier dan ook over de Electribe X serie. Hij heeft ze allebei. De SX en de MX

De SX is de sampler en de MX is de Synth. Allebei een sequencer enz enz.

Enfin hij kocht ze samen 2ehands voor 1100euro

Kocht daarna een Electrix MoFX en Filterqueen (ook 2ehands) voor 350 euro...

Samen 1450 nog wat kabels en je zit rond de 1500.

Nu weet ik dat dit niet de meest profi setup is die je kan bedenken. maar het is zeker wel voor de gein. Hij heeft een plank gemaakt waar ze allebei op kunne staan en die plank leunt dan op de armsteunen van de bank. Lekker Chill......
Er komt gewoon goed geluid uit die dingen (niet lullen nou) en ze zijn goed portable...

Denk erover na zou ik zeggen...maar dit is wel lekker en je kan echt bijna de hele wereld ermee aan:okdan:

Ik zal deze korgs dus nooit zomaar afschrijven. Ik heb zelf erg vaak nagedacht of ik deze in mijn setup ging zetten of niet.

uiteindelijk niet gedaan iomdat ze nieuw gewoon net iets te duur waren. Maar ze klinken best fijn en in een mix doen ze echt goed mee.

Vriend van mij heeft de MX en hij haalt daar echt wel dikke sounds/songs uit.

Het is alleen weer zo: Het is maar net wat je zoekt!

Origineel geplaatst door conso
Niet lullen nou...?

Waar komt dat geluid dan precies uit? Er zitten geen ingebouwde speakers in die MX en SX voor zover ik weet... ? Actieve monitors of passive + versterker, zelfs de zeer simpele setjes € 300 + .... ?

Ik denk dat het geluid uit de frietpan komt uit de keuken..:z

TsjongeJonge Wat denk je nou zelf.. Misschien uit de output???? ik weet het niet zeker hoor:)

Nu serieus: Je kan de bijv de SX in de input doen van de MX Dan audiothru aan. Dan kan je met een koptelefoon allebei tergelijk beluisteren.:biertje:

Inderdaad, geluiden zijn slecht. Sequencer is wel veel beter daarentegen:) Bij de Rm1x gaat het om de Sequencer.

Origineel geplaatst door gremlin23
Sequencer is wel veel beter daarentegen:) .

ben ik niet echt met je eens... de emu heeft meer mogelijkheden en is erg makkelijk te bedienen zolang je niet teveel wilt editen... ik bedoel...hij is vooral fijn als je snel wat wilt inkloppen en een beetje kan spelen... tevens zit er een prima stepsequence mode op + hele fijne pads en goeie druk/draaiknoppen.
gaat ook voor weinig weg tweedehands... kzou'm echt even checken voordat ik een keuze zou maken.

Ik ben eruit !!!!

Ik ben eruit !!!!

OK guys,

Ik ben er uit.

Leuke toys om een beetje muziek te maken een setup onder de 1500 euro, zonder computer, met sequencer, sampler en een paar synts...

En de keuze is geworden:

Een Yamaha RS7000 en een Alesis ION synthje !!!....

volgende week staan ze er.

Wat denken jullie ervan ????

groeten cg holland

Re: Ik ben eruit !!!!

Origineel geplaatst door cgholland
OK guys,

Ik ben er uit.

Leuke toys om een beetje muziek te maken een setup onder de 1500 euro, zonder computer, met sequencer, sampler en een paar synts...

En de keuze is geworden:

groeten cg holland

Volgens mij gaat dat wel goed komen.:biertje:

Gaat goedkomen. Ik zou echter wel even kijken naar iets om je creaties mee op te nemen. Misschien een leuk 2ehands harddiskrecordertje? Kun je gelijk als mixer gebruiken. Owja, en zorg dat je genoeg geheugenkaarten en intern geheugen in de RS7000 hebt.

Als je een RS7000 en ION koopt kan je momenteel een mixer uitsparen; gewoon de uitgangen van je ION in de Inputs van de RS7000 steken. Alles samen door bvb de Compressor vd RS7000 laten gaan en het geluid zit goed ! Geen slechte keuze om mee te beginnen...misschien zelfs er al wat over, ik kan niet goed inschatten hoe je'n RS7000 ervaart als je nog nooit met zo'n apparatuur speelde (had zelf ervoor al vanalle synths en samplers gehad) maar ik denk dat je aan die RS alleen al een paar maanden de handen vol mee gaat hebben als je 'van 0' begint...en met n synthje eraan kan je er tegelijk nog mee de mysteries van het Midi-gebeuren onderzoeken...veel plezier !

maarre...ik hoop dat je met het bovenstaande geen 1500 Euro hebt uitgegeven (tenzij je iets nieuws koopt) ??

OK guys,

Ik ben er uit.

En de keuze is geworden:

groeten cg holland

uitsteeekbare keuze, dacht dat het even mis ging toen ik iets over een stand-alone sampler zag, maar het is kennelijk toch nog goedgekomen :geslaagd: 8o)

Hey guys...

enthousiaste reacties !!!!

er zijn nog wel een paar honderd euries over.....
INderdaad ....

Een mixertje staat nog op de verlanglijst.

greetings.

HI guys....

Inmiddels ben ik aardig op weg met de muziek spulletjes. Ik heb een ion en een rs 7000 aangeschaft. Allebei mooie apparaten ik kon er heel snel mee uit de voeten, bedankt voor de adviezen nog. Ik heb ook al een paar leuke tunes gemaakt en de smaak van het muziekjes maken weer aardig te pakken gekregen. hehehe

voor 950 euro in totaal had ik een virtuele analoge synth(ion), een perfecte sequencer, een sampler en een geluidenmodule (rs7000), allebei amper gebruikt...wat is zon recessie voor de vakantie toch handig.

Vooral van de RS 7000 ben ik erg onder de indruk... wat een fantastisch muzikaal schetsboek !!!...daar kon je begin jaren 90 allen maar van dromen

Echter... van de 1500 euro is er nog 550 euro over.... en ik heb er nog lang geen genoeg van....

Wat staat er nog op mn verlang lijstje ???

- yamaha mg mixer voor een beter uit te balanceren mix
- een effectenmodule met mooie galmen en delays
- M-audio quattro USB box om de tracks te kunnen opnemen in mijn laptop en vsti synths te kunnen aansturen

nog wat andere synth modules

- zal ik gewoon nog een oude roland jx8p kopen voor mooie strings,
- een micrkorgje voor de gein
- of toch een nordrack2 of een waldorf

wie nog tips heeft laat het graag even horen...

beste groeten

cgholland

Attachments

• spul.jpg
    spul.jpg
    52,9 KB · Bekeken: 90
:D Ik had een 2e hands M-base 01, een paar actieve PA-boxen voor wènag en de rest aan isolatie uitgegeven..

Nee, goeie keus hoor! Van sowieso de RS zal je geen spijt krijgen (als je 'm goed gebruikt) :biertje:

edit..

Een PC erbij is ook wel makkelijk.. ..voor als je honger krijgt :D

old_PC_use_500x375.jpg

Laatst gewijzigd:
Echter... van de 1500 euro is er nog 550 euro over.... en ik heb er nog lang geen genoeg van....

Wat staat er nog op mn verlang lijstje ???

- yamaha mg mixer voor een beter uit te balanceren mix
- een effectenmodule met mooie galmen en delays
- M-audio quattro USB box om de tracks te kunnen opnemen in mijn laptop en vsti synths te kunnen aansturen

nog wat andere synth modules

- zal ik gewoon nog een oude roland jx8p kopen voor mooie strings,
- een micrkorgje voor de gein
- of toch een nordrack2 of een waldorf

Ik zou idd een mengerd en wat externe FX kopen.
Vervolgens een setje monitors (zodat je hoort wat je écht maakt) en
een degelijke A/D converter voor je flaptop (zodat de anderen het ook kunnen horen).

Koop die mengerd zeker "op te groei" want het aantal sporen
groeit echt sneller dan je je kan inbeelden eens je gebeten bent ;)

Extra synths kunnen voorlopig nog wel effe wachten
aagezien je nu toch al een VA, een rompler en een sampler hebt!

Zelf zou ik in jouw geval dus volgende gear kopen (in volgorde):
- MG 16/4 (nieuw +/- 250€)
- Lexicon MPX 550 (nieuw +/- 350)
- Setje aktieve monitors naar smaak
- Een 24-bits geluidskaartje voor je laptop
(Echo, M-Audio, Edirol) (PCMCIA, Firewire of USB)

Dan wil ik je nogmaals herinneren aan mijn eerdere reactie dat een Yamaha DX200 ook erg leuk is. Ik heb de DX200 en die bevalt erg goed. Daar haal je echt waanzinnige geluiden uit. 2e hands kosten ze tussen de 180 a 200 eurries

Wellicht kun je er wat mee.

DX200

EUR 1500,-- en dan een studio bouwen?
Dan zou ik aandelen kopen in China en een jaartje wachten :D

Back