Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door dr.meccano
Dit is een advies...![]()
Een maat van mij wilde graag elektronische muziek maken. Maar wilde graag dat het overal kon. Iets portable.
Tevens wilde hij er een volledige track mee kunnen maken, mee kunne samplen en een synth-engine voor je eigen wilde ideeën. Graag genoeg effecten (duh)
Wat hij heeft gekocht zou ik niet zo snel doen maar ik moet toegeven dat hij verbazend mooie dingen ermee maakt.
Het gaat hier dan ook over de Electribe X serie. Hij heeft ze allebei. De SX en de MX
De SX is de sampler en de MX is de Synth. Allebei een sequencer enz enz.
Enfin hij kocht ze samen 2ehands voor 1100euro
Kocht daarna een Electrix MoFX en Filterqueen (ook 2ehands) voor 350 euro...
Samen 1450 nog wat kabels en je zit rond de 1500.
Nu weet ik dat dit niet de meest profi setup is die je kan bedenken. maar het is zeker wel voor de gein. Hij heeft een plank gemaakt waar ze allebei op kunne staan en die plank leunt dan op de armsteunen van de bank. Lekker Chill......
Er komt gewoon goed geluid uit die dingen (niet lullen nou) en ze zijn goed portable...
Denk erover na zou ik zeggen...maar dit is wel lekker en je kan echt bijna de hele wereld ermee aan![]()
Origineel geplaatst door conso
Niet lullen nou...?
Waar komt dat geluid dan precies uit? Er zitten geen ingebouwde speakers in die MX en SX voor zover ik weet... ? Actieve monitors of passive + versterker, zelfs de zeer simpele setjes € 300 + .... ?

Origineel geplaatst door gremlin23
Sequencer is wel veel beter daarentegen.
Origineel geplaatst door cgholland
OK guys,
Ik ben er uit.
Leuke toys om een beetje muziek te maken een setup onder de 1500 euro, zonder computer, met sequencer, sampler en een paar synts...
En de keuze is geworden:
Een Yamaha RS7000 en een Alesis ION synthje !!!....
volgende week staan ze er.
Wat denken jullie ervan ????
groeten cg holland

Gaat goedkomen. Ik zou echter wel even kijken naar iets om je creaties mee op te nemen. Misschien een leuk 2ehands harddiskrecordertje? Kun je gelijk als mixer gebruiken. Owja, en zorg dat je genoeg geheugenkaarten en intern geheugen in de RS7000 hebt.Origineel geplaatst door cgholland
OK guys,
Ik ben er uit.
Leuke toys om een beetje muziek te maken een setup onder de 1500 euro, zonder computer, met sequencer, sampler en een paar synts...
En de keuze is geworden:
groeten cg holland

Ik had een 2e hands M-base 01, een paar actieve PA-boxen voor wènag en de rest aan isolatie uitgegeven..

Echter... van de 1500 euro is er nog 550 euro over.... en ik heb er nog lang geen genoeg van....
Wat staat er nog op mn verlang lijstje ???
- yamaha mg mixer voor een beter uit te balanceren mix
- een effectenmodule met mooie galmen en delays
- M-audio quattro USB box om de tracks te kunnen opnemen in mijn laptop en vsti synths te kunnen aansturen
nog wat andere synth modules
- zal ik gewoon nog een oude roland jx8p kopen voor mooie strings,
- een micrkorgje voor de gein
- of toch een nordrack2 of een waldorf
wie nog tips heeft laat het graag even horen...
wie nog tips heeft laat het graag even horen...