Een studio voor 1500 euro.. Wat zou je kopen ???

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Nou nou, relax een beetje. Hoe krijg je geluid uit je Triton zonder een setje monitoren een een mengpaneeltje? De beste man vergeet eens wat. Overigens heeft 90 procent van de huishouding wel een pc staan ;)

Ik ben zeer relaxed, ik ben zo'n domme friese boer en druk mij meestal wat groft uit, soms komt het ook omdat ik fries denk en nederlands schrijf, vandaar ook mijn vele spellingsfouten. Probeer het nog eens vanuit een Youp van het Hek hoek te lezen, dan lees je het ineens anders.

Om op jou onderwerp terug te komen, het is natuurlijk de vraag of die computers dat aankunnen, 70%, niet 90% (alsdus een radio publikatie van een onderzoeksburo) heeft inderdaad een computer in huis, maar een groot gedeelte daarvan is toch budget spul en wil je echt muziek maken, dan heb je een zware geluidskaart nodig met een pc die dat aankan. De meeste huishoud pc-tjes kunnen dat niet ben ik bang. Dus op zijn minst moet het ding worden aangepast.

Je hebt in je eentje niet een mixer en een versterker/luidspreker nodig om met een workstation of synthesizer aan de gang te gaan, fabriekanten hebben daar iets op uitgevonden: een koptelefoonaansluiting (9 keer de woordwaarde en 2 keer de letterwaarde)

Heb ik ergens koptelefoon gelezen bij jou? :smeris:

Jaja, ben in een bijdehand buitje. Overigens is het wel zonde om bijv. een Triton (heb er zelf een gehad) met een koptelefoon te gebruiken. Op je huis, tuin en keuken Sony stereo aansluiten is ook niet altijd alles. Er ging klanktechnisch een wereld voor me open toen ik eindelijk een degelijke set monitoren had aangeschaft.

Waar je vroeger erg diep in de buidel moet tasten voor een pc die nogsteeds te kort kwam hoeft het niet meer vandaag de dag. Een gemiddelde pc is al voldoende om een scope kaart draaiende te houden. Immers pakt dat ding zelf nog altijd het grootste werk voor zijn rekening.

Als laatste wil ik opmerken dat m'n opmerking niet van een geïriteerd persoon was. Kan op het forum wellicht verkeerd overkomen ;)

Over monitors spelen is wel fijner/rustiger voor je oren dan over een koptelefoon. Als ik de boel opnieuw zou moeten opbouwen hier, had ik veel eerder monitors gekocht.

Als je voor de rest van je leven in de jaren 80 wilt blijven plakken :D

* Sequenser / HD recorder
* Sampler
* VA-synth
* Mixertje

Daarmee doe en kan je alles. Ongeacht de stijl.
Niet het merk of type synth bepaald het resultaat.
Wel je talent en kunde.

* Sequenser / HD recorder
* Sampler
* VA-synth
* Mixertje

Daarmee doe en kan je alles. Ongeacht de stijl.
Niet het merk of type synth bepaald het resultaat.
Wel je talent en kunde.

Ik denk dat de TS na 10 jaar bedenktijd inmiddels al iets heeft aangeschaft....

Lachen dit :) hierboven nog een die meteen zn mening geeft, nu kan je meteen zien wie er wel eerst lezen voordat ze posten en wie niet :smeris:

Hehe Ik heb overwogen een slotje te zetten maar dat is ook niet grappig verder. :D

Op zich is het wel leuk om te zien wat je nu met 1500 euro kunt doen ten opzichte van toen..

ligt ook een beetje aan wat je wilt maken.
ESQ
EPS16+
mixer monitors geluidskaartje

Ik zou gaan voor een Yamaha TYROS2 of Tyros3 occasion.

Als je voor de rest van je leven in de jaren 80 wilt blijven plakken :D

Als je alleen standaard acidlijntjes kan proggen wel ja. Probeer maar een stuk te componeren en dan bepaalde elementen vervolgens door de 303 sequencer laten doen. :D

Back