Omschrijf saaie muziek.

Saaie techno is saai
Saaie lelijke techno is lelijk en saai tegelijkertijd

Free jazz daarentegen is helemaal niet saai.
Maar wel verschrikkelijk

Kortom: ELLENDE ALLEMAAL

deze thread is saai.

alleen maar saaie reacties van saaie mensen (mezelf incluis :mega: )

dit forum is saai. ik butaal hier NIE MEER VOOR

IK BETAAL NERGUS MEER VOOR.

-C-

rare soundtracks zoals deze: saai

dit daarentegen is afwisselend. Maar irritant :)

Muziek vind ik saai als het NIETS met je doet. En dat is voor iedereen anders. Jazz, deprimerende muziek en irritante muziek, dat niet saai hoeft te zijn, zet ik GELIJK uit.

Het lijkt me onmogelijk om muziek te maken dat IEDEREEN saai vind.

Ha, die hebben waarschijnlijk meer geluidsdragers verkocht dan heel synthforum bij elkaar.

Ik vind sommige muziek niet fijn luisteren zoals geïmproviseerde muziek of free jazz, kan er niets mee maar het is geen saaie muziek.
Sommigen vinden ambiënt saai maar als je lifeforms van FSOL neemt dan vind ik dat een geweldige plaat.
Saai vind ik sommige van die new age achtige cd's en in de jaren 60 en 70 had je zoals de hierboven genoemde James Lastig en andere orkesten die dan nummers van de Beatles en zo deden, dat vind ik echt saai.
En voor de rest muziek die door menen wordt gemaakt met behulp van de computer maar waarin voorspelbaarheid troef is.
Wat zonder enige fantasie gemaakt is en ook geen spanning in zit.
Vroeger bij Chiel Montagne op losse groeven dat vond ik vroeger echt saai, hier een goed voorbeeld;

Ik kreeg het niet voor elkaar om nog aan te passen?
Maar met geïmproviseerde muziek bedoel ik moderne geïmproviseerde muziek (kan er geen touw aan vastknopen) want een lekker stuk jazz waarin goed gesoleerd wordt hou ik juist wel van.

Haha, maar het kan nog saaier...

Ik heb over het algemeen liever simpel klinkende muziek dan drukke ingewikkelde muziek. Gitaristen en pianisten vind ik bijvoorbeeld vaak veel te veel noten spelen.

En orgelmuziek is saai natuurlijk en vervelend.

Als wat er gebeurt maar op het juiste moment gebeurt dan hoeft het niet saai te zijn. Ook als het weinig is. Daarom vind ik het volgende niet saai (wil niet beweren dat het 90 min brilliant is).

Wat Scrape zegt: saai is voor mij een synoniem van niet boeiend, d.w.z. iets waarmee ik geen raakvlak hebt, waarmee ik me niet kan identificeren.
Het is echt iets gevoelsmatig, maar als het niets triggert, dan is het 'liever niet voor mij'.

Ik ben het overigens oneens dat saai per definitie een gebrek aan variatie betekent. Monotonie kan een bepaalde verwachting van verandering oproepen die wel prikkelend kan werken. Puur persoonlijk.

Mooi omschreven. Hier sluit ik me graag bij aan.

Wat Scrape zegt: saai is voor mij een synoniem van niet boeiend, d.w.z. iets waarmee ik geen raakvlak hebt, waarmee ik me niet kan identificeren.
Het is echt iets gevoelsmatig, maar als het niets triggert, dan is het 'liever niet voor mij'.

Ik ben het overigens oneens dat saai per definitie een gebrek aan variatie betekent. Monotonie kan een bepaalde verwachting van verandering oproepen die wel prikkelend kan werken. Puur persoonlijk.

Alles wat niet mijn smaak is, is saai. :P

Muziek is saai als het niets oproept of in je losmaakt. Van muziek kun je vrolijk worden, zin krijgen om te dansen, te zwelgen in je verdriet, keihard te headbangen, met je vuist in de te lucht pompen, weg te dromen met een mok kamillethee enzovoort. Muziek kan je daarnaast verwonderen. Als dergelijke emoties uitblijven, dan is muziek saai, vooral als dat in combinatie is met clichés, veel herhaling en/of slechte muzikanten.

Dat vind ik heel mooi geschreven en hier wil ik me zeker bij aansluiten.

Back