Waar komt hij vandaan??

Okay dan. Zonde dat alles opgefikt is :(. Maar hey! Je vindt hier advies zat!
't is bedtijd voor mij nu dus tot laterrrrrs..

-C-

Origineel geplaatst door Jena_mu6
MS20 voor 20 euro gekocht op de rommelmarkt

Octave Cat, geruild voor een fles whiskey

Hoe lang is dat geleden? En vertel wat meer over die ms-20. Niet normaal man 20 euro. Oud mannetje?
:okdan:

Toen ik een jaar terug mijn RS7K ging halen bij feedback rotterdam was t nog lekker weer en lukte t nog mooi!
Met wat plakkerdeband een handvat gemaakt en op naar treinstation, eerst nog ff langs een goede vriendin en dan s avonds netjes naar huis. Viel allemaal nog mee! Tot ik in mijn woonplaats aankwam, mijn plakkerdeplakband al had begeven en het donker en vies weer was geworden, de laatste bus net vertrokken was en dus nog 3 kilometer te lopen had (immers niemand was thuis om me ff op te halen die dag!)

Dus eerste kilometer met de RS onder de arm gelopen door de drup. dat voelt na een kilometer al aardig zwaar aan.
tweede kilometer begon het lekker te mieseren en begon al lekker auw te doen onder de armen, om de 5 stappen ff wisselen om niets te overbelasten. de derde kilometer werd zwaar... erg zwaar.... onder een viadurkje gewacht tot de grootste regen voorbij was, maar hoe lang zou t duren voor de regen ophield ! immers regende t nu toch wel lekker door.
vervolgens zo'n mooie rood/witte lint voor werkzaamheden zien hangen langs de weg. eraf gerukt en de RS ingepakt als een kadootje met de kerst met een mooie strik als handvat ! dat hield een paar hondermeter vol want dat snijdt toch wel een beetje in de handen. dus onderweg nog van een tuinhekje dat er niet helemaal stevig meer bijstond/lag heb ik een spijl afgesloopt en als klosje gebruikt als handvat immers dit was glad en rond dus goed te dragen. met de RS op de rug in de regen naar huis en thuis maar hopen dat de doos van binnen nog netjes droog was. Thuis aangekomen eerst omgekleed (alles was echt kleddernat van de regen) en de doos open gemaakt. warempel alles was nog droog in de doos. ik heb t apparaat grondig geinspecteerd en aangesloten. HIJ werkte :D ikke blij en ziek maar dat geeft niet.
Volgende keer toch maar weer met de auto haha....

Even wat verhaaltjes ...

Roland R8 mkII + korg 05r/w
Ik was 16 (1995) en kwam vaak bij feedback rotterdam, toen nog op de admiral de ruiterweg.
Ik zocht iets houzigs met 909 geluiden, ala Boss dr 660, helaas was alles te duur.
Toen ik naar buiten liep kwam er een jongen achter mij aan die ook in de winkel wat aan het rondneuzen was, hij had wel wat spul over en maakte ook hardcore. Hij zei een kennis van synthforumlid Faab te zijn, dus contact voor labels zou al in the pocket zijn.

Ik bij hem op bezoek, en mocht een korg 05r/w meenemen en een Roland R8 mkII om te testen thuis, verder al gelijk afspraken gemakt om samn t produceren, hij had de gear (rijke ouders, asr 10, juno's, mx8000, bergen effect, alesis monitors) ik de talent. Samenwerking is uiteindelijk op niks uitgelopen, maar de korg heb ik voor fl 400 en de R8 voor 500 ofzo kunnen kopen. De R8 mkII heb ik een jaar later weer verkocht voor fl 1100 aan iemand die zich liet inpalmen door m'n brute 909/808 demo die ik grondig had voorbereid met 't apparaat. Uiteindelijk dus zelfs fl 200 + korg 05r/w winst gemaakt. De Korg 05r/w gebruik ik nog steeds met veel plezier :) De R8 koop ik zondag weer terug na jaren zonder ....

juno 106 van Dione/enoiD op parkeerplaats bij macdonalds hoogvliet, paar weken later zelfde geintje maar dan voor 'n midi expander.

Microkorg van Leo die ik weer betaalde door m'n dubbele cd spelers te verkopen aan Synthiaks (koele synthcollectie :okdan: ) .

Heb al wat studiokilometers erop zitten, met als hoogteount een Tascam, M3500 mixer uit Bremen, even 11 uur op en neer rijden .... Komende zondag een ritje Tilburg en Enschede .......

Origineel geplaatst door Niel

juno 106 van Dione/enoiD op parkeerplaats bij macdonalds hoogvliet, paar weken later zelfde geintje maar dan voor 'n midi expander.

Ik was afgelopen Vrijdag alweer naar die Mac gereden ( moest weer in Spijkenisse draaien..) pas op het laatste moment dacht ik :"shit,ik hoef helemaal niks aan Niel te verkopen" :D

Maar weer on-topic : m'n 909 gekocht van Miss Djax.....m'n DP/4 van forumlid Digimod en m'n Ghost van forumlid The Q...
M'n MS-10 'gewoon' gekocht bij Music House...

Re: Waar komt hij vandaan??

Origineel geplaatst door astronaut
Hallo Mensen,

Onder het mom. Alles is al eens keer gedaan, maar ja, ik vond dit wel een leuk gedenksel het volgende;

"Waar komt je meest favoriete instrument vandaan"

Met andere woorden wat heb je er allemaal voor over gehad om je synthesizer te gemachtigen. Welke reis, welke pijn en welk genot je hebt gehad toen hij dan eindelijk op de plek was beland waar je hem zo graag had willen zien.
?

Astronaut hier zie ik wel de ironie van in. Ha h a.
Er was eens iemand in nijmegen....

Vorig jaar een SuperNova2-rek overgekocht van 'n forumlid in de buurt van Amsterdam. Zaterdags met de trein erheen, rekje getest en in een dichtgeplakte vuilniszak(!) meegenomen terug in de trein. In Veldhoven bij een maat van me ff langs geweest en de volgende dag terug met de bus naar Limboland.
'k Had goeie zin: keimooi weer, een vrijwel lege bus: dus geen oude dames die hun levensverhaal aan je vertellen waar je beleefd naar luisteren moet, een 'nieuwe' synth en nog een hele middag en avond om te pielen met m'n aanwinst!
Alleen 10 min. voordat ik thuis zou zijn, rijdt er een personenwagen frontaal tegen de bus waar ik inzat..
1 Meisje dood, 1 gast zwaargewond en 1tje 'gewoon' gewond.
Dat was wel minder..

Verder wel een mooie synth.. :erm:

heavy synth, die supernova !:frons:

tja...misschien niet echt spannend...maar voor mij wel :

hoorde jaren geleden een demootje van de toen verse Virus (a) bij een Duits muziekblad...ik dacht : die is vet,die moet ik hebben !
snel naar de winkel ( Dijkman ) getreind en aldaar met moeite besteld ( dat ding was toen echt nog nergens te krijgen...)...volgens Access zou het hooguit 14 dagen duren...jaja...
na enkele weken bleek dat ik niet de enige was,Access kon de vraag niet aan....Dijkman en Access en ikzelf hebben toen vervolgens maandenlang contact gehad....weken werden maanden en uiteindelijk na enkele maanden kon ik 'm ophalen....voor 3095 gulden dacht ik...maar ik was er wel heeeeel erg blij mee ; m'n eerste 'echte' synth...en ik geloof dat ik ook nog 1 van de eerste in Nederland was met dat ding....

maar ik had het goed gehoord op de demo ; het is nu toch best wel een klassieker geworden...;)

Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

...wil ik jullie oproepen hier nog eens een mooi verhaal te posten!

Mijn allereerste midi-interface was er eentje uit de States, de MIDIator101. (van een eenmansbedrijfje uit een gat in Texas, hoe ik het gevonden heb weet ik niet meer) Een onooglijk klein bakje met midi in en out + rs232 voor de computer. Een Echte Roland MPU401 was te duur vond ik.
Betalen was niet gemakkelijk, de bank was heel argwanend. Veel faxen over en weer om toch maar iedereen te overtuigen. Ik was toen net beginnen te werken bij een internationaal transportbedrijf en kon aldus gemakkelijk de verzending regelen. En de invoerrechten en btw ontduiken... want ik behandelde toch zelf mijn eigen verzending. Wel een beetje spannend want als dat uit zou komen was ik zeker ontslagen. Fraude heet dat... :engel:
Alles bij elkaar heb ik zo'n 80 euro betaald voor de interface EN er zat een Dos-sequencer programmaatje (K16) bij waar ik toch nog heel lang mee gewerkt heb. Lekker straight forward 16 sporen sequencer zonder franjes.
Hoe vaak gebeurt het niet dat een hele take om zeep is omdat er 1 noot net iets te vroeg of te laat valt? Quantiseren was toen uiteraard iets om van te dromen en het dateert dus van die tijd dat ik heb geleerd om rechtstreeks in de events te editeren om tijd uit te sparen.
Ik heb er wat voor moeten doen, voor die eerste interface, maar heb veel geleerd ervan.

In 1995 zag ik in de Music Maker een Novation Bass-station keyboard staan voor maar 700 gulden...:)
Toen ben ik met mn vaders Golf helemaal naar Heesch gereden (zonder routeplanner of GPS) want ik vond het een koopje en moest hem hebben...

Back