Waar komt hij vandaan??

DX7: 3 jaar gespaard, bijlessen tekstverwerking en informatica gegeven, vakantiewerk gedaan ... genoeg bij mekaar voor een nieuwe DX7

3 jaar maar ?! ;)

ik heb wel 5-6 jaar moeten krantenlopen om mijn gloednieuwe DX7 te kunnen bekostigen (na inruil van de analoge piano van mijn ouders)

die kerel van de piano-zaak wilde de DX eerst voor de adviesprijs van Hfl.5995,- slijten, :stupid
gelukkig kon ik 'em dat snel uit z'n hoofd praten, omdat een DX7 op dat moment (1986) 'slechts' Hfl.4995,- kostte....:L

de DX heb ik overigens nog steeds...:)

Toen ik nog in Liverpool woonde wist ik een Simmons SDS-6 te koop te staan in Londen voor het luttele bedrag van 50,- pond. Er zijn maar 100 van die krengen gemaakt en leveren toch al gauw het 10 voudige op. Die beste man had hem via via gekregen en wist niet wat hij er mee an moest, mede omdat hij (een makelijk te reparen) licht defect had. Probleem was dat mijn vriendin Zondags moest werken (lang leve de verpleging) en ik dus geen auto had. Dan maar met de bus naar London. Dat betekend dus om 6 uur 's morgens vertrekken en vervolgens bijna 5 uur in de bus zitten. Kom ik in Londen aan blijkt dat daar de halve metro plat ligt i.v.m. onderhoud. Ik dus via een aantal bussen en metros en een fijne voettocht naar de verkoper. Dat ding gekocht en toen weer dezelfde lijdensweg terug naar het bussattion. Daar een uur op de bus zitten wachten en toen bleek dat ik me eerst in had moeten boeken en dat de bus dus al vol was. De volgende was ook vol en die daarna kwam was nog wel vrij. Moest ik me dus mooi 3 uur zien te vermaken in dat vieze smerige stinkende londen waar het 30 graden heet was met een loodzware te grote doos met een SDS-6 onder mijn armen. Afzien dus. Vervolgens weer een uurtje of 5 in de bus terug naar Liverpool waar ik 's nachts om een uur of een weer aan kwam. De volgende dag heb ik me maar ziek gemeld voor werk.

een paar weken geleden liep ik de deur uit en daar stak de hals van mijn fraaiste bezit, een yamaha shs-10 (shit, de naam alleen al...) uit de vuilniszak van de buren. Picobello, alleen deed ie het niet op batterijen, dus weggooien natuurlijk! rare mensen, die buren.

Attachments

• shs10.gif
    shs10.gif
    3,2 KB · Bekeken: 75
vorig jaar zou Alan Davey van Hawkwind bij me op bezoek komen.Een maat van me kende em nog van een paar jaar geleden, en tijdens concerten van Alan davey solo waren we overal bij. Op het Hawkfest 2002 kwamen we em weer tegen en ie ging in Nederland op vakantie en wilde dan langskomen. dus we hebben meteen alles in de stal bij mijn ouders gezet om met em te kunnen jammen. Omdat mijn toenmalige vriendin ook speelde gingen we naar de muziekzaak in Veghel een keyboard kopen, want ze had nog een tegoedbon en t was een moment om dat ding te kopen. maar ik zag daar de MS2000 staan en was helemaal gek op dat ding. meteen gekocht. Ik kon toen kiezen tussen de OB12(bij feedback in het foldertje) en de MS2000 die kant en klaar in de winkel stond en die twijfel is altijd gebleven en nu heb ik ze allebei. van t jammen is niks van gekomen, we hebben alleen gegeten en gedronken, maar Mr Davey heeft wel een uurtje op t ding gezeten, en was wel gecharmeerd, sowieso van korg. Zelf heeft ie alle versies van de wavestation.

De eg-101 voor cs1x experience.

De eg-101 voor cs1x experience.

Ja, nu weer een verhaal van ome Astro in de tijd dat ik nog duidelijk zoekende was naar de voor mij leukste spullekes. (I.d. crisis genaamd).

Zoals vele heb ik ook met synthesizers wat afgehandeld, gekocht en verkocht. Zo had ik op een dag een Roland eg-101 op de kop getikt voor 275 euro. Leek me wel een leuk ding dus ik in de auto van een vriend van mij naar Schiedam. Daar aangekomen kwam ik bij een man terecht die al zijn synthesizers e.d. aan had verkopen was en het laatste dat was overgebleven jawel, deze eg-101. Hij had namelijk net een technics kn7000 alles kunner gekocht (waar ik persoonlijk echt dus geen ene reet aan vind). Dit vertelde de man mij trots en ik liet niet blijken dat ik hier eigenlijk helemaal geen interesse in had. Maar goed. Ik nam de eg-101 mee en thuis aangekomen heb ik er wat mee geklooit en een week of 2 later verkocht aan een jonge van een band de Bumble Bees genaamd (of zoiets :confused: ). Waarom zult U misschien vragen. Ik had al snel mijn oog laten vallen op een Yamaha Cs1x. Een jongen in Den Bosch had er een te koop voor 300 euro (in goede staat). Maar ja, mijn geld was al uitgegeven aan die eg-101. Ik besloot in een kamikaze poging mijn eg-101 op marktplaats te zetten. En jawel, direct diezelfde dag raak. Aan de telefoon met deze jongen (de Bumble Bee) en hij vertelde me dat hij in Amsterdam woonde maar dat hij tijdens de 4 daagse feesten (2 dagen later) moest optreden. Ik een deal gesloten en meteen naar de jongen gebeld die de Cs1x te koop had. Een afspraak gemaakt. Op hoop van zegen dat dit verhaal over dat optreden geen kul was.

Die 2 dagen later met mijn eg-101 onder de Arm door de drukke stad (lees; tijdens vierdaagsefeesten honderd duizende mensen) naar de Waalkade (=in Nijmegen) het grote podium. Daar aangekomen bleek de jongen er te zijn. Ik verkocht mijn eg-101 voor 350 euro (ja, handel is handel). De jongen was van plan om het apparaat direct in te zetten. Ik had geen tijd om naar het optreden te gaan kijken want ik wilde die dag nog naar Den Bosch. En ging ik dus dezelfde dag naar Den Bosch om die Cs1x op te halen. Met een andere vriend in een halfgare Renault. De persoon waar ik de CS1x van kocht had ook nog een octave Cat staan maar die deed hij jammer genoeg niet weg. Kortom die dag de Cs1x mee naar huis genomen en 75 euro winst. Voor dit geld heb ik een mixertje van Behringer gekocht de mx802a.

Die Cs1x is overigens niet lang in mijn bezig geweest (I.d. Crisis weet je nog?). Kwam er snel achter dat mijn voorliefde ging naar;

Origineel geplaatst door Blinx
Veel van mijn synths zijn met het openbaarvervoer opgehaald, met de kleine apparaatjes (er-1/ mam MB33MKII) geen probleem. Met mijn OB12/cs1x was het wel ff slepen maar ik heb ze heelhuids thuis kunnen krijgen :D.

Maar ik heb ook vaak gewoon met mijn pa mee kunnen rijden dit was vooral met mijn mixer een hele opluchtig (die kwam uit verweggiestan (weet niet meer precies waar het was of hellevoetsluis of bij purmerend ofzo)

Maar niet echt spectaculair dus....

HAHA, dat was bij mij, dus in OOSTHUIZEN (dus je was warm, idd bij P'end)8)

Ik zie dat je er nog met volle tevredenheid mee werkt, vind ik leuk om te zien/horen.

Michael.

Oke doe ook mee,

heb heel wat apparaten door mijn handen zien gaan,
van een SH-101 tot een TR-727 en van een MC-202,JX8p,S-3000i tot mijn eerste TR-909.

Maar wat ik zelf wel een grappig verhaal vind, is van mijn vrij recent aangeschafte TR-707 (m'n 3e, maar deze blijft;) -)
Ik was al een tijdje op zoek naar een TR-707, ook via "marktplaats" op dit forum, maar vond niets geschiks.
Of te duur of in een rotte staat.

Zag op een gegeven moment een advertentie staan, voor €150,-, de beste man mailde dat hij in Den Haag woont.
Hij vertelde me dat de staat wel ok was.
Ik zit in de buitendiens, heb meteen mijn afspraken voor Den Haag/Scheveningen gepland voor de volgende dag.

De volgende dag daar aangekomen, ontmoet ik een hele aardige man, we raken aan de praat (hij heeft een hoge funcie bij Shell)
en vertelde dat hij voor zijn werk zo'n 15 jaar geleden in Engeland heeft gewoond, en om voor zijn kinderen de taal
wat makkelijker op te pikken had hij een TR-707 voor ze gekocht:confused:

Waarschijnlijk hebben die kinderen er nooit naar op of omgekeken, want hij zat in orginele doos met de zak er nog
omheen, de manual nog in het plastic met het tapeje nog dichtgeplakt, adapter nog keurig in z'n kartonnen doosje,
kortom alsof hij zo nieuw uit de winkel kwam, hij had zeker meer dan 10 jaar op zolders gelegen.
En dat was te ruiken ook...hij rook van muffe zolder:D

Enfin hij ratelde nog even door, en vertelde dat zijn oudste zoon nog steeds in Engeland woont en als Dj zijn geld verdiend, waarop ik vervolgens aan hem vraag: wilt uw zoon m dan niet hebben, waarop hij mij vertelde: nee, hij wilt alleen
een drumcomputer hebben waar hij Housemuziek mee kan maken:confused:

Samen met mijn 909,303, 606...ACIEEEEEEED:kroon:

Origineel geplaatst door bob303vs909
Ik heb ooit een 101 en een tg77 van een van de mannen van Holy Noise gekocht.

Hmm daar heb ik mijn 707 ook vandaan. Heb ik toen voor m'n broertje uit R'dam opgehaald (ik had OV :D ), maar staat nu inmiddels bij mij en hij heb er later toch maar weer een gekocht.

303 van een kerel uit Almere (300 gulden vaste prijs!!), jaren geleden: "Je gaat er zeker mee housen?"

Nog heel wat dingen voor mezelf of broertje met OV opgehaald en zo nu en dan ruil ik wel eens wat met hem :D

ben naar maagdenburg gereden om mijn multimoog op te halen . tegenlijk maar eens een weekendje berlijn eraan vast gekoppeld.kwam bij een stel oostduitse punks terecht, vol ruhnetekens, nogal een zwart sfeertje, maar de synth is oke.
ander verhaal: werkte in engeland, hier was de w30 toen 1000 gulden goedkoper dan in nederland (4300,i.p.v. 5300,-).
dus daar gekocht, maar ja hoe mee te nemen? oplossing : in de rugzak, want ik had nog geen auto. hij stak er ca 25 cm bovenuit. enigszins gemaskeerd door de flap van de rugzak los te maken en eroverheen te trekken.
toen zonder op te vallen langs de douane (is nu toch verjaard hoop ik) .hiertoe net voor de grens contact gelegd met een leuk meisje en zo als onopvallend koppel, druk pratend ( en zwetend) erlangs

Bedevaart naar antwerpen

Bedevaart naar antwerpen

Nog niet zo lang geleden ben ik naar Antwerpen geweest voor een leuk ruildealtje.

's ochtends vroeg de korg prophecy in een plaid gepakt en de novation A-station in doos onder de arm.
Laptop mee, want ik moest natuurlijk mijn nieuwe aanwinst uitvoerig kunnen testen alvorens ik tot de ruil over wilde gaan.
Op naar mijn cliootje! de spullen in gepakt en gaan met die banaan.

Onderweg vanuit winschoten (oost-groningen) heb ik voor mezelf het hele verhaal nog eens doorgenomen.
Hoe ik vorig jaar de prophecy uit amsterdam had gehaald. Ik zag het zilveren beessie op 2ehands.nl te koop staan en ik heb met mijn botte kop 250 euro geboden terwijl ik wist dat ze 350 a 400 waren. Ik krijg een mailtje terug dat dat wel okay was. Dus hop hop hop 's zaterdags richting amsterdam. Ik kom thuis bij een gozer, Mike, ergens aan de rand van amsterdam. Gezellige lui, leuk gepraat en ook deze jongen was in het bezit van de nodige knopjes, schuifjes en lampjes.
De prophecy zag er goed uit, OS 1.7 en dat is op zich wel okay, als je maar niet teveel met arpeggiators werkt (YECH! ik haat die dingen!) Er bleek 1 output te kraken van de prophecy dus dat verklaarde ook waarom ie wat goedkoper weg ging dan gangbaar was. Maakt niet uit. Ik gebruik het ding toch mono.

De terugrit, of liever terugrace, wil ik jullie besparen. Ik moest om 3 uur weer in Sodom (nicknaam voor winschoten) zijn omdat er dan een vriezer bij me bezorgd werd. En ja hoor. Bij Joure een file van 4 kilometer. Afijn. Ik heb joure winschoten gejakkerd als een gek, met snelheden tot 175 per uur. Bij groningen alle stoplichten op groen! Happiness!
Helaas was ik om 3 minuten over 3 (3:03 ?!?!) in winschoten. SHIT! Ik naar de scheer en foppen en maar bakkelijen in die hitte. Ik wilde mijn bezorgcash terug omdat ze het niet bezorgd hadden. Een lichtjes geirriteerde verkoper dr tegenin, en uiteindelijk heb ik maar gezegd dat ie van het geld maar ijs moest gaan halen, omdat het ook zo warm was.
Alles klaar, alles geregeld en ik had een Prophecy en een ijskast. Verdorie! Heb ik het toch verteld!

Glimlachend neem ik bij hoogeveen de afslag zwolle en streel ik de prophecy toch even.
Na een haat-liefde verhouding van een jaar met de prophecy heb ik alsnog besloten te scheiden van het ding.
*zucht*

Mijn hand glijdt richting de A-station, in doos, als nieuw. Via het synthforum gekocht. Alleen, ik moest het apparaat wel ophalen uit tiel. Geen nood, in nijmegen woont een vriendin van me die ik al heel lang niet had gezien, dus ik kon 's middags koffie drinken. Na een lange rit op een net zo warme dag als toen ik de prophecy kocht raak ik verzeild op de grebbeberg. Met snoeiharde techno (pounding grooves in the mix (het britse label, niet van de darkforce feesten)) beklim ik de heuvel met mijn vaalrode cliootje. Ineens militairen op de weg! Shit! Zouden ze weten van mijn missie? Zouden ze? ow shit... offeh... wacht es?! Ondertussen heb ik de radio van pijnlijk hard op helemaal stil gezet en rij ik stapvoets half door de berm braaf achter de andere auto's aan.
In de verte komt een stoet veelal oudere mensen plechtig aangelopen. Kransen in de handen van de voorsten.
Ik kijk vol verwondering naar de stoetterwijl ik zachtjes voorbij glij in de tweede versnelling. Als het einde van de stoet zichtbaar is in mijn binnenspiegel besluit ik wat meer gas te geven. Op een respectvolle 500 meter draai ik de stereo weer open en trap ik het gas helemaal in. C738 is op gearjacht!

Na toch wel enigszins verleid te zijn om kersen te kopen bij een van de stalletjes aan de weg (helaas niet gedaan) passeer ik dodewaard en kom ik uiteindelijk in Tiel.
Bij medeforumlid Technicalsounds als ik het niet mis heb de novation even gechecked met de demotoets en wat knopjes gedraaid. Alles koek en ei en nadat we alles afgehandeld had met smokende bandjes richting nijmegen.

"Hallo Jet!" -"Hallo Robin" tijd om effe lekker koffie te gaan drinken in het mooie centrum van Nijmegen.
De A-station in de kofferbak (wie zoekt dr nou iets van waarde in een verlopen vaalrode clio???) en terwijl we op een terrasje neerploffen bij wat vrienden van haar ratel ik honderduit over mijn nieuwe aanwinst.
mijn kabbelende gedachten worden wreed verstoord als ik ineens bij zwolle vol in de ankers moet. Afslag staphorst! Hier staan ze altijd stil en waarom?! Nou ja, net die auto voor me niet geraakt.
Nonchalant volg ik braaf de kudde autos.

Eindelijk, Breda! Ik maak me nu toch wel enige zorgen want ik moet zo de grens over belgie in en ik kom dr net achter dat ik niet alle papieren bij me heb. SHIT! nou ja, gewoon gaan met die banaan.

Inmiddels ben ik zonder problemen op de ringweg van antwerpen beland. Afslag 5a moest ik hebben en na een hoop gewissel van rijstroken kom ik uiteindelijk in Antwerpen. straatje links, 2e rechts en ik ben dr.
Bepakt en bezakt met laptop, prophecy en A-station moet ik nog 200 meter lopen naar het pand van de verkoper.
De meeste mensen die wel eens op 2ehands.nl kijken hebben ongetwijfeld de advertenties van SX uit antwerpen wel eens gezien. Ik bel aan en een jongen van begin 30 doet open. Bruine trainingsbroek, strak zwart adidas shirt en slippers. In engels met een duits accent praat hij met me. Ik praat terug in mijn beste duits en betrap mezelf keer op keer dat ik nederlandse woorden op zijn duits uitspreek (abspraak enzo).

Terwijl we de 'merchandise' uitstallen op een grote tafel met daarop een naaimachine en andere couturiers-spullen roept zijn vriendin iets in het duits. De jongen antwoordt in het duits en vraagt mij iets in het engels.
Totaal in de war antwoord ik in het duits. Ik krijg een verbaasde blik en de opmerking "you alzo zpeak zjerman?"
Inderdaad... I zpeak zjerman.

Terwijl Stephan mijn apparatuur checked doe ik een routine check op de nord modular rack. Damn. OS 2.01.
Gelukkig had ik alle software bij me om het apparaat meteen te updaten naar versie 3.03.
Zo gezegd zo gedaan. Na het updaten patchje laden en testen maar. Goedgekeurd!

Slurpend van aan groene thee hebben we het nog over muziek maken, apparatuur kopen en verkopen en andere dingen.
Tijd om te gaan. Bij de auto aangeland bel ik even met waveglider. Die woont toch vlakbij en we hadden afgesproken dat ik zou komen. Ondertussen nog snel een macdrive meegepakt en me verbaasd over de hoge prijs van een Big Mac. Desalniettemin smaakte hij me goed. Aangeland bij wave effe gebabbeld. Hij me vol trots de Quasimid Raven demonstreren en ik niet minder trots de Nord uitleggen. Na een hoop geklets over synths en stuff een echt belgisch frietje gescored en daarna weer terug naar zijn huis.

Och, ik kwam toch bijna langs den bosch dus hey, ik neem die PC wel even mee. Zo kwam ik bij Redje terecht diezelfde avond nog. Een beetje verdwaald kom ik langs de heineken brouwerij. Ik sla rechtsaf en zie op dat kruispunt een kroeg. Alles was afgezet met linten en dr waren agenten in witte pakken met pincetten aan het wroeten tussen de tegels.
Hmm. typisch. Maar goed. Uiteindelijk bleek ik al een kwartier eerder langs redje zijn huis gereden te zijn. Dus weer zwarte spoortjes trekkend richting redje.

Bij redje aangekomen de nord wederom uit de rugzak gehaald en vol trots geshowed. Red had wel even tijd om mij wat over de MPC2000xl te vertellen dus daar ben ik nu ook voor warmgelopen.
Na wat praten moet ik toch gaan. Om de hoek bij de shell getanked, zowel mijn trouwe clio als ik.
Als ik richting het noorden scheur giet ik een red bull naar binnen. mijn ogen worden zwaar.
Tijd om eens een CD te wisselen. Shit, heb ik ze nu allemaal al gehoord. Dan maar lowlands luisteren.

Het is middernacht, ik ben weer in winschoten. Na de nord en de clio weg te hebben gebracht ga ik toch nog effe stappen. Lichtjes onder invloed kom ik uiteindelijk om 5:00 thuis. Ik streel de Nord en ga dan naar mijn bedje.

-C-

Inderderderdaad. Maar ik ga nu weer verder, want ik moet nog twee kettingen maken van paperclips. Daar kan ik de ophaalbrug mee afmaken van mijn enveloppenkasteel.

-C-

@c738

jij hebt dus die nord modular van stefan gekocht? had er ook over nagedacht.

mijn airbase komt van bij hem, maar dat verhaal past niet in het rijtje van enorme inspanningen om een synth te halen aangezien het maar 5 min fietsen was ;)

Het was 2 synths tegen de nord modular rack, no cash involved.
En aangezien ik de prophecy voor 250 euro had en de A-station voor 225 heb ik dr geen verkeerde deal aan.
Inclusief diesel had ik um voor 525 denk ik.
Maar waveglider woont vlakbij hem en ik denk meteen een paar bezoekjes combineren. In totaal heb ik 800 kilometer gereden die dag denk ik.

Zo, de brug is ook af. Nu begin ik aan het valhek. Altijd handig, een soldeerbout in je la.

-C-

[offtopic] Winschoter, dacht dat ik de enigste was hier, wie moet dat nou zijn dan die c738, ineens zag ik het, het was urf, hahaha, ander OUD bekende hier [/offtopic]

Origineel geplaatst door agressor
[offtopic] Winschoter, dacht dat ik de enigste was hier, wie moet dat nou zijn dan die c738, ineens zag ik het, het was urf, hahaha, ander OUD bekende hier [/offtopic]

zo goed ken je me niet denk ik. je kan mijn achternaam niet eens spellen. Maar genoeg gespeeld!

Wie is dit?

-C-

ah joh. zo goed ken ik je ook weer niet niet. Alex Berkenbosch. hier, ken jou uit castel/nightfever/j&f, ook weer via andre pothof enzo!

of ik moet al een verkeerde URFF voor mij hebben, maar dat lijkt mij niet. jij vertelde mij ooit eens dat je weken bij de Synergon hebt gewerkt om een terratec (dacht ik) kaart te kunnen kopen. in ieder geval om een lang verhaal kort te maken, grappig zo'n synthforum!

hey hoi!

Lang geleden inderdaad. Man man je wilt niet weten waar ik overal al apparaten weg heb gescharreld. Zelfs een kaoss pad uit een verkoop hal ergens in drenthe.
Maar goed. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Heb je ook synths 'n stuff?

-C-

had een aantal dingetjes, vroeger al, mc505,303 en 808 farfisa superboard als midi sturing, klein brandje gehad thuis, tijdens een verhuizing e.d. alles stuk. evenals mijn draaitafels. 3 jaar lang niets met muziek gedaan, sinds kort (eindelij het gedoe met de verzekering geregeld) weer back, heb nu een mc909 staan. meer om een beetje te spielen. ben bezig met een goeie home studio. ben er nog niet uit wat ik allemaal ga kopen, een virus, een motif es8 zowiezo al, maar wat nog meer...pffff,

oh om toch enigszins ON TOPIC te blijven..

mijn farisa superboard 88, stond bij een muziekant "beschimmeld" in de meterkast, hij wist zelf ook niet meer waar ie vandaan kwam, en voor 25 GULDEN mocht ik hem wel hebben, ondanks het een bokkie wokkie machine is, ben ik er nog altijd blij mee. hij doet het goed..

(het is trouwens een huis-tuin-keuken keyboard, et een simpele, maar dan ook erg simpele synth, waar toch grappige sounds uit komen)

Back