MIDI-mogelijkheden Juno-106

Sly Dog

Tweak, Sample, Loop.
Ik wil misschien een Roland Juno-106 gaan aanschaffen maar vraag mij af wat de mogelijkheden met MIDI zijn bij deze bak.
Is alles via MIDI volledig door een sequencer als CuBase aan te sturen of is er maar een beperkt aantal functies aan te sturen?
In geval van het laatste, welke functies zijn dat?

Bij voorbaat dank.

van de sequencer naar de juno is 'bijna' alles aan te sturen, bijna omdat sommige parameters zijn ge-shared. dit houd in dat bij de buttons voor octavering, waveforms en chorus onder 1 byte vallen...

andersom, dus alle bewegingen/standen van schuifen en knoppen op de juno-106 zijn volledig op te nemen in je seq.

deze parameter changes worden als sysex verstuurd/ontvangen (helaas dus geen CC's). houd er rekening mee dat dat je dus niet meer dan 2 a 3 parameters moet gaan tweaken anders gaat de midi flow binnen de kortste keer over z'n nek...

Valt in pricipe helemaal aan te sturen met een sequencer, daar alle parameters sysex verzenden en ontvangen kunnen.

Dus om duidelijk ja alles is aan te sturen, alles wat je op de Juno handmatig doet zou in principe dus ook via midi / sysex kunnen.

Ik heb zelf een Juno te koop...:L

Origineel geplaatst door NewStyleSascha

Ik heb zelf een Juno te koop...:L

Bedankt voor de stille hint, maar ik heb al een adresje gevonden waar er een staat. :D

Bedankt voor de tips, heren!

Maar Sysex, kan dat ook via Cubase? Of moet je dan zelf gaan programmeren?

Ik neem de sysex altijd "live" op, oftewel, draaien aan de knoppen en dat opnemen.
Volgens mij is dit ook het makkelijkste.

Let er wel op dat de Juno106 niet reageerd op velocity, zag ik nog niet voorbijkomen, maar is zeker belangrijk IMO

Ik werk zelf altijd precies andersom. Ik teken van die mooie berglandschappen in CuBase die dan door de apparaten worden afgespeeld (ik ben lui, weet het:gaap: ).

In Logic heb je MIDI filters bijvoorbeeld. Kun je CC's omzetten naar sysex en vice versa. Kun je allemaal mooi bergjes en heuveltjes tekenen, met glooiing zelfs.

Back