Waldorf Microwave 1

Origineel geplaatst door dekzster
Nog even over die hardware programmer. Het "probleem" is dat je geen toegang hebt tot alle parameters. Maar in de praktijk gebruik ik hem toch heel veel omdat het zo snel werkt en je in real-time met twee handen en veel knoppen heel wat meer kan dat met 1 rode knop ook al mis je dan mogelijkheden. Het is trouwens ook een betrouwbaar apparaat en goed gebouwd zoals bijvoorbeeld de Access Virus die er erg op lijkt.

Mocht je hem willen gebruiken in een ingewikkelde midi-setup dan is dat misschien weer niet zo handig omdat de Sysex-midi signalen die de knoppen aansturen nu eenmaal niet bedoeld zijn voor betrouwbaar druk midi-verkeer. Hij is echt het beste in real-time (langzaam) gebruik.

Je kunt 4 vrije MIDI CC's toewijzen aan parameters, dat lijkt me op zich dan wel weer ruim voldoende voor on the parameters wijzigen.

Kan het zo gauw niet vinden op et net maar ik heb net de blauwe (gladde) versie opgehaald en vraag mij af welke versie dit dan is de 1e of de 2e. de ander die ik ook eens heb gehad was grijs (ruw)
Ik vermoed dat de blauwe de nieuwere verdie is met de CEM3389 ipv de CEM3387 chips.

bvd

Origineel geplaatst door gerrie79
Kan het zo gauw niet vinden op et net maar ik heb net de blauwe (gladde) versie opgehaald en vraag mij af welke versie dit dan is de 1e of de 2e. de ander die ik ook eens heb gehad was grijs (ruw)
Ik vermoed dat de blauwe de nieuwere verdie is met de CEM3389 ipv de CEM3387 chips.

bvd

Zie: http://faq.waldorfian.info/mw1-inside.html, opgesteld door forumlid SCD.

De gladde (metallic) is blijkbaar versie A, de ruwe (Nextel) is blijkbaar versie B.
Versie A: CEM 3389, versie B: CEM 3387. Andersom dan je zou verwachten dus!

Ik heb zelf trouwens weer een versie A terug, gelukkig wel met de laatste firmware 2.0nogwat... :)

Origineel geplaatst door Hanz
Zie: Versie A: CEM 3389, versie B: CEM ...ij opstaat ( :confused: ) Dank je :doei:

Ik heb 'm direct van de 'bron' van bovenstaande link, uit het machinepark van SCD.
Updated en wel... maar ik begrijp dat Boemtsjak die evt. wel voor je kan doen.

Tip: Alle individuele outputs zijn monofoon en hardwired naar een vaste stem. Maar als je in een multi een poly patch links patched, en de ander helemaal rechts, dan heb je twee polyfone individuele uitgangen.

Vraag; Het voice stealing algoritme reserveert echter de monofone stem niet, dus het kan zo zijn dat deze gespeeld wordt door een polyfone patch en dan afgekapt doordat er een noot gespeeld wordt door een patch op die monofone output.

Hoe is dat te voorkomen?

Als je sysex kunt programmeren op de BCR wel ja :)

Voor wie van de super Microwave 1 een SUPER Microwave 1 wil maken: koop een tiendehands Novation Remote25 of meer en download the templates die ik er voor heb gemaakt en tweak er op los! Ik blijf erbij dat met een knoppendoos deze synthesizer veranderd in iets *geweldigs*. (dat geldt ook voor de Pulse trouwens).

Dat geldt ook voor de Waldorf Edition set die ik net heb gekocht: KOLERE!!!! DAT is nog eens waar voor je geld!
:luv:

Origineel geplaatst door gerrie79
iemand? 8D

blijkbaar niet, moet ik toch maar eens in dat sysex geleuter duiken... nu ontkom ik er echt niet meer aan.

Mijn microwave heeft trouwens een interne voeding, ben ik zeer blij mee. mooi app. blijft verlopig toch maar even hier. ;)

ik heb en 2 gehad nu begrijp aan de pics te zien dat er twee modellen microwave 1 zijn met verschillende cems,..veel verschillen ,..?
zal wel niet echt
die 3389/87 cem zijn cem die ook in ,..??? zitten
juups ofso
iig analoge filter en te over sturen hoorde iig ku je t volumme van wave outs in filter apart aanpassen

ik ziter ipv een ander dsi evolver echt sterk aan te denken ,..om weer voor een microwave te gaan ,..ik was tsunned van de mogelijkheden die ,..bv de mwave 2 allen al had 15 + filters en helmal niet eg digi klinkend heb eg rollende mooie bassjes gemaakt kille brede resonerede pads ,..
en toch wel de multi mode spreekt me erg aan ,..

na bcr 2000 eraan ,..
wacht ff tot gerrie ...klaar is met zn template maken ,...hihi:D ohh shit hij heeft een microwave 1

ff voor de dubbel kenners
ister behalve de filters veel verschil nog met de digi microwave en de microwave 1 [ongeacht welk model cem]

de waarde vd de microwave ligt nie soo hoog ,..gelukkig ,..
300rondom
:geslaagd:
hoort graag ofk voor die van klasiiiitoo moet gaan of een digi scoren ,..scd iemand ?
:halleluja

Ik heb als eens eerdr de 1, 2 en xt gehad.
Persoonelijk gaat de voorkeur uit naar de 1e versie omdat ie imho beter / warmer klinkt.
de 2 en xt hebben veeeel meer opties qua filters enz.. maar ik vind de 1 lekkerder klinken.

En tja... die template.... ik hoop er toch een deze dagen een in elkaar gefixed te hebben :)

de een en twee
cem en digi versie ,...hebben dus wel veeeel modulatie verschillen
daarvoor vondt ik m juist soo intressant
heb eigen lijk mn klank palet wel compleet mbt warm dik ,..wil eg en programmeer bak ,..
matrix 6 ist ook net net niet
en en een egt uitgebreidt modulatie synth kost meestal wel dik centjes
ik heb een ax80 ook al een cem synth [zelfde chips ? as mwave 1 iig poly cems
wordt denk te veel cems geweld in mn control towert

Origineel geplaatst door R-ond

wordt denk te veel cems geweld in mn control towert

Daar kan je toch nooit genoeg van krijgen ;)
Je moet ze gewoon beide beluisteren dan weet je precies wat je wilt of niet.
Ik verkies de 1 boven de 2/xt maar dat is natuurlijk persoonelijk.

beide ff gaan beluisteren dus 8~

vindt je t lijken asje een kale patch hebt bv ; 1 osc env filter vca out ,....
op een bv pro-one cem achtige synth
ik herken m bv aan beetje schreewerig filter ,..met reso open volume bass weg

bv ik vondt de dsi evolver ergok klinken maar niet op een cem lijken ...ist t dus ook niet

kan wel zijn dat de ene tov de ander microwave wel lekkerder verschillen ,..

en toch ook weer heel anders klinken dan ander synth met cem erim ,...crumar/akai ofso door t signaal pad ervoor

maar k ga zeker checken ,..

:engel:

vindt je t lijken asje een kale patch hebt bv ; 1 osc env filter vca out ,....
op een bv pro-one cem achtige synth
ik herken m bv aan beetje schreewerig filter ,..met reso open volume bass weg

bv ik vondt de dsi evolver ergok klinken maar niet op een cem lijken ...ist t dus ook niet

kan wel zijn dat de ene tov de ander microwave wel lekkerder verschillen ,..

en toch ook weer heel anders klinken dan ander synth met cem erim ,...crumar/akai ofso door t signaal pad ervoor

maar k ga zeker checken ,..[ asjeje template af heb ,...hihi]

Origineel geplaatst door R-ond
[ asjeje template af heb ,...hihi]

Die zal ik zeker posten als ik hem heb, maar ik ben nog geen stap verder.
ik snap er nog geen sikkepit van dus tips zijn zeer welkom ;)

Back