Waldorf Microwave 1

heeft er wellicht iemand een goede link voor mij met betreking tot sysex, ik wil mijn mw dus aansturen met een bcr2000 maar begrijp er geen sikkepit van of kan de juiste mw sysex vinden :(

Origineel geplaatst door gerrie79
heeft er wellicht iemand een goede link voor mij met betreking tot sysex, ik wil mijn mw dus aansturen met een bcr2000 maar begrijp er geen sikkepit van of kan de juiste mw sysex vinden :(

http://www.waldorfmusic.de/assets/files/products/microwave/microwave_2.0/docs/mw2sysx.txt

misschien heb je daar wat aan?!

hoe het precies werkt met een bcr zou ik niet weten, maar lijkt me gewoon een kwestie van data toewijzen via de usb ofzo en hem dan aan je microwave hangen!

geen templates op behringer site zelf / gebruikers groep ,..ff google
voor die ander cc controller bakken bestaan dr veel template voor popie jopie synths !

peavy en phat boy ,..hebben div templates online
bcr?

@ S.L.E. die had ik gevonden maar snap er geen ruk van. (maar bedankt)

@R-OND nee bij tehringer hebben ze niet zoveel templates :( en kan ook nog nix op het verdomde world wide web vinden.

... the search continues......

Ik meen me te herinneren (en ik heb zelf een Microwave nb) dat deze een sysexstring uitzendt als je een parameter verandert bv. de cutoff. Als de bcr een learnmode heeft kan het misschien lukken.

Origineel geplaatst door bronswerk
Ik meen me te herinneren (en ik heb zelf een Microwave nb) dat deze een sysexstring uitzendt als je een parameter verandert bv. de cutoff. Als de bcr een learnmode heeft kan het misschien lukken.

Dit heb ik geprobeert en is niet gelukt, ik zal het nog eens onderzoeken. bedankt.

Dit heb ik geprobeert en is niet gelukt, ik zal het nog eens onderzoeken. bedankt.

Gebruik een librarian, die zendt altijd SysEx uit :eureka:

Origineel geplaatst door bikkel
Gebruik een librarian, die zendt altijd SysEx uit :eureka:

goed idee! dat ga ik proberen!

goed idee! dat ga ik proberen!

hehe eindelijk doet de man zelf ook wat 8D ik weet een ding dat de bcr 2000 sysex aan kan
vriend van mij ,...gebruikt op jx8p/mks 50 @juno
ister verschil methoe dat werkt tov bv microwave ,..
oftewel sysex werkt dat op sommige / meerdere synth dus anders

ik begreep altyd nooit iets [niksdus] van de laatse bladzijden van die hex/decimale cyfers soms 10 bladen lang ,..
sysex dus
of ist nie soo moeilijk als ik denk ?:stupid
daar om zou t idd [voor *D gerrie] relaxed zijn als t met een template / kant en klaar iets werkt ,..sysex file importen
en hopla de [meeste ] cc stan gelinked

zelf schrijven / maken lijkt me best lastig ,..

roseveld jopie aah :geslaagd:

Origineel geplaatst door R-ond
hehe eindelijk doet de man zelf ook wat 8D

Ik ben al twee dagen bezig meneer R ;)
ik wil wel graag weten hoe het zit met die laatste bladzijde, da's altijd handig ook voor andere synths die ik met de bcr wil aansturen! :L

Wat wil je weten; hoe sysex werkt? Of hoe je sysex strings in een BCR kunt krijgen (en vooral je ze er weer uit krijgt ;))? Sysex verschilt per synth, dus R-ond, het gaat niet op om zomaar te copy-pasten.

De laatste keer dat ik sysex heb geprogrammeerd in een BCR is jaren geleden, maar ik weet nog dat dat via een soort 'learn' functie ging. Je hebt daarvoor op je computer een prog nodig waarin je de string kan maken en verzenden over midi (neem MidiOx bijv). Dit stuur je naar de midi-in van de BCR terwijl die in die learnmodus staat. Dan slaat de BCR het op en kan je het daarna weer uitzenden vanaf de BCR.
Wellicht dat de BCR editor het ondertussen ook kan, maar een tijdje terug was bovenstaande methode de enige manier om sysex in en uit je BCR te krijgen.

Origineel geplaatst door SpaceAgentSpiff

De laatste keer dat ik sysex heb geprogrammeerd in een BCR is jaren geleden, maar ik weet nog dat dat via een soort 'learn' functie ging. Je hebt daarvoor op je computer een prog nodig waarin je de string kan maken en verzenden over midi (neem MidiOx bijv). Dit stuur je naar de midi-in van de BCR terwijl die in die learnmodus staat. Dan slaat de BCR het op en kan je het daarna weer uitzenden vanaf de BCR.
Wellicht dat de BCR editor het ondertussen ook kan, maar een tijdje terug was bovenstaande methode de enige manier om sysex in en uit je BCR te krijgen.

Het problem is dat vik zo'n sysex list niet kan ontcijferen en dus niet weet wat ik in moet voeren per parrameter. ik heb dit documentje gevonden maar kan er niets van maken. waarschijnelijk is het relatief simpel waneer ik het eenmaal weet toe te passen..... =)

Nou meende ik toch echt dat je parameters kon editen via zg "Parameter Change" messages, dit zijn korte messages om een enkele parameter te editen. Na bovenstaande link dit doorgelezen te hebben, lijkt dit toch niet mogelijk, dwz Parameter Changes worden niet ondersteund door de Microwave. Als je een parameter edit, moet je waarschijnlijk een complete sounddump doen. Normaal gesproken niet zo'n punt voor een editorprogramma, maar waarschijnlijk iets teveel voor de bcr, we praten over ongeveer 180 bytes voor een sounddump voor de Microwave .

Inderdaad, Bronswerk, ik zie het nu ook. Ik heb zelf wel een uitgebreide MWXT editor-patch gemaakt op mijn clavia G2 waarbij MidiOX CC's omzet in de juiste parameter change sysex strings, en ik was ervan uitgegaan dat de MW1 een soortgelijke sysex implementatie zou hebben, maar het lijkt er niet op. Jammerdebammer. Hoewel, de access programmer stuurt ws toch ook gewoon sysex; wie weet is er toch een mogelijkheid.

Wellicht is het onderstaande van nut; maar ws alleen met OS 2.0 (geen idee of dat overeenkomt met een MWII). Ws kun je voor de checksum de waarde 7F gebruiken; dit is bij waldorf meestal de waarde die 'altijd goed' betekent.

[User-forum] Microwave I hardware editing
Dr. Georg Müller georg.mueller
Sat Oct 23 18:32:26 CEST 2004
--------------------------------------------------
Taken from the SysEx Documentation. Don?t get worried
about the checksum, you get set it so the MW will ignore
it. I can look it up later, if needed.

RTBP
--------------------------------------------------
IDM: 60h (Real Time BPR Edit)

Will be issued if the MicroWave is set to Overflow-Link mode and a BPR
parameter has been changed via the MicroWave's user interface.

When receiving a RTBP dump the sound program (BPR) used by the specified
instrument no. will be loaded into an edit buffer. If there's no free buffer,
a currently unused one will be overwritten.

Be aware that by identifying each BPR with it's instrument no. you can edit
each and every parameter of every BPR of the entire Multi program concurrently
without loosing any data.

This message has been changed accordingly to the BPRD message in V2.0. See
BPRD for a description.

In Poly mode the instrument no. will be ignored.

Byte # Value

0 F0h (EXC)
1 IDW
2 IDE
3 DEV
4 IDM

Data:
5 Instrument No. (0...7)
6,7 BPR parameter no. (0...179) in format BYTE
Unused parameters shouldn't be changed.
A change of the valid-flag will be ignored.
See BPRD for reference of parameters to
parameter numbers.
8 Parameter value (0...127). See BPRD for reference.

9 CHKSUM over databytes 5...8
10 F7h (EOX)

Hè hè, ik dacht al ik word gek, maar het kan dus wel, het editen van een enkele parameter, MITS je software versie 2.0 hebt voor de Microwave 1. Als je parameter "Midi Overflow" op "lnk" (link) zet, transmit de MW de sysexstring uit als je een parameter verandert. Dus BCR in learnmode zetten aub. Dan een parameter, bv cutoff veranderen en de sysxstring gaat de deur uit. De boodschap ziet er als volgt uit, voor cutoff:

F0 3E 00 7F 60 00 03 0C VAL CHK F7.

Voor VAL de gewenste waarde invullen. Voor CHK (checksum) is het waarschijnlijk voldoende om de waarde 00 of 7F in te vullen volgens bovenstaande bericht.

@SpaceAgentSpiff: bedankt voor de info.

Origineel geplaatst door bronswerk
Hè hè, ik dacht al ik word gek, maar het kan dus wel, het editen van een enkele parameter, MITS je software versie 2.0 hebt voor de Microwave 1.

moet ik toch eens gaan updaten, maar dit is goed nieuws! thanx

Back