Waldorf Microwave 1

dit werkt ook met een ax 80 soo ,...
warschijnlijk gewoon parameters invoern ,..in de bcr
eerst maars online manuel scoren ,..daar heb ik eiegn lijk mn bcr voor gekocht

pff tyd en zin ,..
:Z

Aangezien ik nog geen 2.0 in mijne micro-oven heb...
heeft er al iemand een bcr template-juh gemaakt en deze zou
wllen delen?

Origineel geplaatst door R-ond
dit werkt ook met een ax 80 soo ,...

Kan wel zijn, maar omdat een ax80 van een andere fabrikant is zijn de eerste hex-getallen altijd anders bij een ax80 tov een MW1. Dus ja, het principe is hetzelfde, maar je zult het programmeren toch echt apart moeten doen voor de ax80, of een bestaand template aanpassen. Wat werkt bij de ene, werkt zeker niet zomaar bij de andere. Daarom: system exclusive :geslaagd:

iemand een bcr template-juh gemaakt, wellicht? en voor niks gaat de zon op ;)

Origineel geplaatst door SpaceAgentSpiff
Kan wel zijn, maar omdat een ax80 van een andere fabrikant is zijn de eerste hex-getallen altijd anders bij een ax80 tov een MW1. Dus ja, het principe is hetzelfde, maar je zult het programmeren toch echt apart moeten doen voor de ax80, of een bestaand template aanpassen. Wat werkt bij de ene, werkt zeker niet zomaar bij de andere. Daarom: system exclusive :geslaagd:

nou dat jet zegt spiffff
system very XCLUSIVE [ ksnap de naam elke synth zn eiegbn adres / structuur van sysex strings ]

kwil dus een microwave 1 kopen heb denk net genoeg centjez
bv die van boele
maar een knoppen bak eraan hangen sysex ,...
ik ben eg een noob in programmeren met getallen ,..
zag net nog een draad over de mirage en hexidecimalen pfffff....
iig boele heeft een template voor de novation remote 25 ,..dat ding koste 2nd hand 200.- eu voor 15 knobbies ????
bcr kan meer dan
tochmaar programmeren leren =( :Z :Z :Z :engel:

@ gerrie
iemand een bcr template-juh gemaakt, wellicht? en voor niks gaat de zon ________________
woonruimte gezocht, omgeving utrecht.

asje t heb hoork t graag andersom ook ,..ben byna instaat om voor een xt te gaan ,..erg easy handling

oja woonruimte asje voor mij een template regelt mag je een kamertje huren in waik!
20 min....utregt:D

okdan ik ga maar [weers lijk leo wel ] voor de mwave 2 ikga voor opties en deze klinkt ook rete goed ,..beter dan eengemiddelde va / wave kan ik niet over beslissen
hybride kan je t niet noemen ...
wel lekker
mega

Is hier iemand op het SF forum die voor mij een BCR2000 template kan maken voor het ansturen van een microwave 1, ik heb niet de os2 dus kan ik het niet vanaf de microwave doen (schijnt en functie te zijn binnen os 2) Je zou mij er een groot plezier voor doen en wil ook uiteraard betalen voor de onkosten. mijn bcr2000 staat stof te happen en mijn microwave wilt graag aangestuurd worden :luv:

bvd :doei:

wie heeft er een OS 2 (de laatste dus) rom voor mij te koop.
pb mij aub . . . . .

bvd

:doei:

Plaatje van de ingewanden van een microwave (2.0 rom) versie, er zitten 27c512 eprom in. Ik weet niet of de twee patches draden bij de microprocessor (68000) standaard zijn, vervangede batterij is een cr2032.

Attachments

• mw2000i.jpg
    mw2000i.jpg
    75,7 KB · Bekeken: 95
hier is mijn "inside" Synclavier..... (zonder draadjes dus)

Attachments

• mw 1.jpg
    mw 1.jpg
    72,8 KB · Bekeken: 102
Nu nog op zoek naar een andere Microwave 1 (versie 2.0), zonder draadjes. Het kan zijn dat er voor de 2.0 patch draadjes nodig zijn, om bepaalde signalen via midi aan de processor door te geven. Je kan natuurlijk de eprom's erin stoppen, veel kwaad kan het waarschijnlijk niet...

Origineel geplaatst door Synclavier
Het kan zijn dat er voor de 2.0 patch draadjes nodig zijn, om bepaalde signalen via midi aan de processor door te geven.

Geen idee, hopelijk heeft iemand hier een atwoord op. ben benieuwd.... kom maar op met die foto's mensen :) 8) :L 8~

Eindelijk de oplossing, hieronder een link naar plaatjes van de microwave met en zonder 2.0 eprom. Je kan de eproms die ik gebrand heb gewoon gebruiken:

http://faq.waldorfian.info/mw1-inside.html

De commerciele soundset:

Martin Stehl Techno Card
Tobias Menguser Techno Card
Dave Gould Techno Card
Rob Papen Techno Card
Uwe G. Hoenig "Doorknob"
Rob Papen I
Rob Papen Double Red
Geoffrey Ryle
Dirk Fabrizius
Mike Rosen
Moebus Analog Legend
Wolfram Franke
Claudius Brüse
Claudius Brüse Drum Card

:) :)

of ter copy beschikbaar stelling mogelijk>>ik hebtre niks aan kheb een mwave2=(

Origineel geplaatst door R-ond
of ter copy beschikbaar stelling mogelijk>>ik hebtre niks aan kheb een mwave2=(

Die zijn SysEx compatible voor een groot deel volgens mij. Alleen de uWave 2 heeft wat meer opties die je eventueel aan of uit moet zetten.

From left to right:

* microWave in the hardware revision A
o frontpanel dark metalic blue, not painted, anodized metal
o rotary encoder has 52 ticks per revolution, has rippled, metal shaft with slot
o uses Curtis CEM 3389 (Voltage Controlled Signal Processor)
"Included on-chip are a wide-range four-pole lowpass VCF with voltage controlled resonance, and three high quality VCAs, two of which pan the output signal of the third between two outputs."
o LCD has black characters on green background
o case is black
* microWave in the hardware revision B
o frontpanel is made from Nextel, gray-blue, silkscreening blurry, rubs off
o high quality red dial
o rotary encoder has 24 ticks per revolution, has even, flattened plastic shaft
o uses Curtis CEM 3387 (low noise VC signal processor)
Was used also on the Waldorf WAVE.
"The CEM 3387 is a general purpose audio signal processor intended for applications requiring high audio quality. Vontained on-chip is a 3-pole low pass voltage controlled filter, cascaded to a 4-pole low pass VC filter with voltage controlled feedback path for Q enhancement (resonance): also included is a final voltage controlled amplifier which drives two additional VCAs for voltage controlled pan into left and right outputs."
o LCD has green characters on black background
o case is grey
* waveSlave (microWave 8 voice expander)

aaaaah duidelijk de verschillen...
de mwave b versie heeft duidelijk; iets andere chip...
citaat
with voltage controlled feedback path for Q enhancement (resonance):
wat is enhencement ook al weer ..je enhencers ,...????
wat dat doet ???
:confused:

Back