Waldorf Microwave 1

dextah

Ouwe rot
Heb sinds een week een Waldorf MicroWave !
Te gekke bak !
Beetje complex alleen .
Zijn hier nog Microwave bezitters of ex bezitters die tips&tricks hebben ?
Of een link voor goede MicroWave site ofzo .. Geen ...Google ?.. antwoord aub .

thnx !

http://www.waldorfian.info/ vond ik wel goed.

Euhh je kunt de oscillatoren distorten op de filter door in de mixer de oscillatoren allebei op 8 of iets lager te zetten. Je kunt de arpeggiator door een multi heen laten stappen.

ftp://ftp.waldorf-gmbh.de/ voor tooltjes, patches etcetera.

Verder ben ik nog druk aan het experimenteren met het ding.

Oh je hebt ook nog wat artikelen op de SoS site, MicroWave masterclass en de Microwave I review, allebei ook heel interessant. Verder kan ik je de programming manual aanraden die de dudes van Waldorf op gaan sturen (ja echt! :))

Oh ja het RAM kaartje functioneert nog steeds niet goed :(

Iemand al meer succes gehad?

Mijn tip: ga naar de waldorf ftp site!
Download daar alle banks (elders is er maar weinig te vinden!) & software tools.

Enne... gebruik een software editor.
De edit-matrix is op zich wel mee te werken ('t is geen Roland U-220, zal ik maar zeggen... :D) maar software is altijd beter. Bijv. met Sounddiver kan je ook je eigen wavetables makkelijk uploaden (beter dan met UPAW).

Oh en even zoeken, want die manuals (progamming & performance & OS revision) zijn tegenwoordig allemaal gewoon te downloaden in PDF. Als ik tijd heb plak ik nog even de URLs.

Aha Thnx .

Ik had al wat van de Waldorf server gedownload maar die tools is allemaal OS9 .
Mischien er toch maar weer op zetten dan .
Manual heb ik beide btw .
Heb er 2 kaatjes bij zitten met sounds van Rob P en nog 1 .
Kan je die wissen ? (sorry Rob)

Origineel geplaatst door dextah
Aha Thnx .

Ik had al wat van de Waldorf server gedownload maar die tools is allemaal OS9 .
Mischien er toch maar weer op zetten dan .
Manual heb ik beide btw .
Heb er 2 kaatjes bij zitten met sounds van Rob P en nog 1 .
Kan je die wissen ? (sorry Rob)

Wissen kan niet want dat zin ROM kaartjes

Korg memorycards (MCR-03) zijn volgens mij ook geschikt voor een Waldorf Microwave...:eureka:
is misschien makkelijker aan te komen.

Vins.

Kan iemand me uitleggen hoe ik die PPG soundbank in de MicroWave krijg ......
Ik gebruik Sysex liberian voor OSX .
Na 1 patch zegt hij data bulk error . Ik heb sysex speed slow en fast geprobeerd .
Ik word niet echt wijzer van de manual .

Dextah,

Proficiat met je mooie cult synth!
Ben zelf een zeer grote MW-I fan :L

Dynamiek is gigantisch!

Groetjes,
Rob

Maar in de sound on sound review zijn ze niet zo enthousiast over die programmer .
Vraagje voor Rob .
Hoe heb jij die sounds geprogrammeerd ? met een programmer of gewoon hardcore met de rode knop ;)

Origineel geplaatst door dextah
Maar in de sound on sound review zijn ze niet zo enthousiast over die programmer .
Vraagje voor Rob .
Hoe heb jij die sounds geprogrammeerd ? met een programmer of gewoon hardcore met de rode knop ;)

De 1e en 2e soundset heb ik geprogrameerd met de Geerdes Atari editor (vorige eeuw).
De 3e set (de mooiste) heb ik geprogrameerd in combinatie met de Access programmer.

SoundDiver heeft ook een goede editor.

De Access programmer is echt prima hoor.

Groeten,
Rob

Nog even over die hardware programmer. Het "probleem" is dat je geen toegang hebt tot alle parameters. Maar in de praktijk gebruik ik hem toch heel veel omdat het zo snel werkt en je in real-time met twee handen en veel knoppen heel wat meer kan dat met 1 rode knop ook al mis je dan mogelijkheden. Het is trouwens ook een betrouwbaar apparaat en goed gebouwd zoals bijvoorbeeld de Access Virus die er erg op lijkt.

Mocht je hem willen gebruiken in een ingewikkelde midi-setup dan is dat misschien weer niet zo handig omdat de Sysex-midi signalen die de knoppen aansturen nu eenmaal niet bedoeld zijn voor betrouwbaar druk midi-verkeer. Hij is echt het beste in real-time (langzaam) gebruik.

Back