Waldorf Microwave 1

Ik heb zelf een Kenton Control Freak Original en die importeert geen Profiles van de Control Freak Studio Edition. En laat er voor de Microwave alleen een profile zijn voor de Studio Edition... Balen! Kan iemand me verder helpen? Weet iemand een conversieprogrammaatje?

Ik heb een van de eerste Control Freaks. Met de nieuwe firmware upgrade zou het moeten kunnen, maar Kenton weet echt overal geld voor te vragen. En ik ben er nog niet uit of het de investering wel waard is...

Ik heb een van de eerste Control Freaks. Met de nieuwe firmware upgrade zou het moeten kunnen, maar Kenton weet echt overal geld voor te vragen. En ik ben er nog niet uit of het de investering wel waard is...

Ik denk overigens dat die 18 pond zeker de investering waard is.
Supersnel nieuwe patches maken en realtime tweaken tijdens het spelen maken deze synth alleen maar interessanter.

Je bent altijd welkom om het een keer uit te komen proberen, maar ik ben erg blij met deze combi.

Wat is de MW1 duur tegenwoordig! Ik ben redelijk fanatiek op zoek, maar zie de prijzen gewoon voor m'n ogen stijgen. Zit dan in dubio of ik gewoon de portemonnee moet trekken of wachten of die zeepbel eventueel voorbij gaat...

Edit: of toch maar voor de II gaan, is een mogelijkheid, maar eigenlijk niet. Heb dan wel voor zowat dezelfde prijs een II XT.

Laatst gewijzigd:
Een Microwave I kostte een hele tijd 350 euro, hij is met de komst van de Evolvers gezakt naar 300, dus als ze nu weer 350 euro kosten is dat nog steeds niet zo heel erg duur. Microwave II zou ik niet zo snel doen, een XT heeft in ieder geval knoppen, maar qua sound kunnen ze gewoon niet tippen aan de I. De analoge oversturing, filter en supersnelle VCA doen echt veel voor het geluid.

Een Microwave I kostte een hele tijd 350 euro, hij is met de komst van de Evolvers gezakt naar 300, dus als ze nu weer 350 euro kosten is dat nog steeds niet zo heel erg duur..

Dat bedoel ik, ik zie ze voor 400-450 gaan...

heb deze week m'n kenton er aan hangen. zoooo benieuwd wat dat voor een dimensie geeft aan de bak. kan niet wachten realtime de waves te tweaken :D

Kan iemand mij de exacte SysEx string geven van bijvoorbeeld de Cutoff zoals hij in de Control Freak Profile zit? Ik heb hem met de hand ingevoerd, maar ergens gaat er iets mis. De Microwave reageert één keer heel vaag en dan niet meer. Misschien doe ik iets fout.

Hee, het is weer druk in deze thread.
Mag ik misschien nog een keertje het hoofdstuk 'soundbanks' aansnijden?
Ik zou het erg leuk vinden om nog eens de verzameling soundbanks/soundcards die voor de Microwave I zijn verschenen compleet te kunnen maken.
Die van de Waldorf site heb ik natuurlijk al. Er was een keer een grapjas die alle (inmiddels stokoude) commerciele cards van Waldorf als sysex op 1 cd aanbod, voor een waanzinnig bedrag... maar ja.
Kortom, is er hier iemand die mij (ons allemaal?) blij zou kunnen maken? :)

Kan iemand mij de exacte SysEx string geven van bijvoorbeeld de Cutoff zoals hij in de Control Freak Profile zit? Ik heb hem met de hand ingevoerd, maar ergens gaat er iets mis. De Microwave reageert één keer heel vaag en dan niet meer. Misschien doe ik iets fout.

Tip: download de virtual controlfreak (als je dat nog niet gedaan hebt) laad de profile van de MW in.
Je kunt dan alle sysexstrings bekijken.

Rob Papen.. Tijdje geleden met hem gemaild.. Hij zou die banks te koop aanbieden op zijn site..
Echter nog niets gezien.

Vroeg om voorbeelden maar die heb ik niet gehad.

Wellicht dat als we even doorpushen we meer actie krijgen.

heb de kenton er aan hangen maar krijg geen respons op de microwave...
doe ik iets verkeerd met instellingen.
daw uit gat op de in van de kenton naar de microwave. out naar microwave in. gewone midi signaal komt binnen maar tweaks op de kenton niet. hij staat op het programma via de draaiknop (tis een studio edition).
moet ik op de kenton nog iets specifieks confirmen of een setting aanzetten op de mw?
alles staat op channel 1. device par 000. en die midi overflow begrijp ik niet.
alvast bedankt.
groet,
b

Back