Oren filteren ??

dione

hardkoor
Dit las ik net op Partyflock....misschien wel interressant voor live-optredens en dj's....:

Ken je dat? Ben je lekker wezen stappen: goede muziek en lekker gedanst de hele nacht. Moe, maar voldaan kom je thuis. En starend naar het plafond lig je op bed en overdenk je de hele avond nog een keer. En dan ineens hoor je hem weer: die oorverdovende piep in je oren. Probeer hem dan nog maar eens weg te denken!
De irritante piep na het stappen is bekend bij iedereen. Het is zo normaal; het hoort er gewoon bij. Maar wist je dat iedere keer wanneer je die piep hoort, je gehoor onherstelbaar beschadigd is? Geen goed nieuws. Maar gelukkig is er wat aan te doen.

Twee jonge Hagenaars - die zelf ook zeer regelmatig stappen – startten een initiatief om de piep te bestrijden. Ze ontwikkelden een gloednieuw concept: Filterz*.
Filterz* zijn persoonlijke, op maat gemaakte oordoppen. Ze zijn klein, transparant en nauwelijks zichtbaar bij het dragen. Filterz* sluiten het oor volledig af en filteren het geluid tot 80db. Op dit geluidsniveau beschadigen je oren namelijk niet. Je oren zijn beschermd terwijl je de muziek perfect blijft horen. Het geluid wordt namelijk niet gedempt, maar gefilterd. De muziek wordt zuiverder, terwijl het omgevingslawaai wegvalt. Je verstaat mensen zelfs beter! Het allerbelangrijkste is dat je geen beschadiging aan je gehoor oploopt én dat je nooit meer een piep of suis hebt na het stappen!

De twee initiatiefnemers uit Den Haag bieden Filterz* aan op feesten en festivals. Het techno evenement Integrate dat op 1 november in het Paard van Troje in Den Haag plaatsvindt, heeft de absolute primeur. Filterz* is daar aanwezig met een stand en alle apparatuur die nodig is om een paar Filterz* aan te meten. Een professioneel en gediplomeerd team meet de oordoppen aan. Dit duurt ongeveer 10 minuten en betalen is mogelijk via een pinautomaat in de stand.

Meer informatie over Filterz*: www.filterz.net

en o ja : ze schijnen 112 euro te kosten.....

Over filteren met oren gesproken...

Als je in bad ligt kun je vet coole phaser-effecten creëren door met je oren vlak boven het water te gaan liggen, vervolgens handen tegen je oren te houden en deze dan langzaam heen en weer te bewegen van en naar je oor toe.
Let wel dat de maximale afstand niet meer dan enkele centimeters bedraagt.
Vereiste is ook dat je, net als ik, over muziek in je badkamer beschikt (papa was zo lief om boxen in het plafond te monteren!).

Dus: tweaken met LUCHT! Vèèèèèt.....
En twee handen betekent: Stereo-effecten! Helaas niet MIDI-syncable...

Origineel geplaatst door Sly Dog
Over filteren met oren gesproken...

Als je in bad ligt kun je vet coole phaser-effecten creëren door met je oren vlak boven het water te gaan liggen, vervolgens handen tegen je oren te houden en deze dan langzaam heen en weer te bewegen van en naar je oor toe.
Let wel dat de maximale afstand niet meer dan enkele centimeters bedraagt.
Vereiste is ook dat je, net als ik, over muziek in je badkamer beschikt (papa was zo lief om boxen in het plafond te monteren!).

Dus: tweaken met LUCHT! Vèèèèèt.....
En twee handen betekent: Stereo-effecten! Helaas niet MIDI-syncable...

:dubbel: :dubbel:

LOL, helaas heb ik thuis geen bad (alleen douche) maar als ik ooit eens in een bad lig met muziek dan zal ik dit uitproberen :D

Hehehe ja dat doe ik ook wel eens, kun je echt geinige dingen mee doen. Overigens hoef je hier niet perse voor in bad te zitten (voor de douchers onder ons).

Keukentafel en emmer. :D

Maar filters zijn handig. Want die muziek die tegenwoordig zo hard staat. Ik wil nog lang mee gaan en dan zijn die oren ook wel handig. Kun je je achterkleinkinderen nog uitleggen wat een analoge synth is. ;)

ook een aardig effect....
midden in de kamer gaan staan met aan elk oor een deel van de stofzuigerstang..... :D
het mooist zijn dan geluiden van buiten...verkeer etc...

groet

Tom

A-Gewogen Filters ?

A-Gewogen Filters ?

Erm.. tja.. naar aanleiding van dit onderwerp toch even een iets ander vraagje.

Ik ben geluidstechnicus.. en sta gemiddeld twee keer per week een band te mixen. Hoewel ik voor mijn eigen mixen de regel aanhoud dat het voor mij hard genoeg.. maar nooit te hard moet klinken, worden mij oren toch erg vaak aan zeer hard (110 en meer) geluid blootgesteld.

Ik wil hier een oplossing voor.. en ik weet dat er speciale gehoorbeschermers bestaan voor geluidsmensen. Deze worden zelfs in studio-omgevingen gebruikt. De truc is dat de filtering/demping geheel of vrijwel geheel volgens je gehoor-gevoeligheids-curve loopt.. en het dus geen invloed heeft op hetgeen je hoort.. behalve dan dat het 10 dB (of zoiets) zachter wordt.

Weet iemand hier meer over ? de Max van 80dB in het hierboven beschreven filtergedoe is me te weinig..

Het nut van die 'filterz' snap ik wel, maar ik zie niet waarom ik er gebruik van zou moeten maken. Je gaat toch naar een feest om harde muziek te horen. Er zijn genoeg feesten geweest die kritiek kregen omdat het geluid niet hard genoeg stond. Hetzelfde geld voor een disco.

En wil ik naar wat zachtere muziek luisteren, dan ga ik wel met wat vrienden naar de kroeg. Staat de muziek wat zachter en wordt er ook meer gepraat.

Het stukje lijkt geschreven te zijn voor mensen die regelmatig gaan stappen, maar het lijk me meer iets voor mensen die vaak via hun beroep in contact komen met harde muziek.

Leuk initiatief maar als ik echt zoiets zou willen zou ik het wel willen laten aanmeten bij een professionele zaak in de stad.. Kost meer, maar dan is het wel iets professioneler (beter).. maar ook duurder

Arv

Veel mensen die in de bouw werken hebben ook soortgelijke filterdopjes...

Ja die dingen doen het rete goed op feesten, bij mij dan iig.

Het is misschien erg ver doorgedacht maar volgens mij heb je er als dj ook wel veel aan als je monitoors kut staan afgesteld/ of te hard moet zetten. Je geluid blijft nl. gewoon het zelfde alleen is het ff wat prettiger voor je ooren.:)

Re: A-Gewogen Filters ?

Origineel geplaatst door CraZ

Ik ben geluidstechnicus.. en sta gemiddeld twee keer per week een band te mixen. Hoewel ik voor mijn eigen mixen de regel aanhoud dat het voor mij hard genoeg.. maar nooit te hard moet klinken, worden mij oren toch erg vaak aan zeer hard (110 en meer) geluid blootgesteld.

Ik wil hier een oplossing voor.. en ik weet dat er speciale gehoorbeschermers bestaan voor geluidsmensen. Deze worden zelfs in studio-omgevingen gebruikt. De truc is dat de filtering/demping geheel of vrijwel geheel volgens je gehoor-gevoeligheids-curve loopt.. en het dus geen invloed heeft op hetgeen je hoort.. behalve dan dat het 10 dB (of zoiets) zachter wordt.

Weet iemand hier meer over ? de Max van 80dB in het hierboven beschreven filtergedoe is me te weinig..

Ernst, ga naar een winkel die gehoortoestellen verkopen, die kunnen je omtrent dit ook meer vertellen.
Ik heb zelf ook oorpluggen laten aan meten omdat ik veel in oefenruimtes ed kwam.

Ze zijn niet echt goedkoop, rond de 200 euro, maar ja...200 euro om je gehoor te beschermen is natuurlijk een goede inverstering.
Je kunt kiezen uit div modellen, voor div frequenties en dB's

Ach niks nieuws. Er zijn al zat fabrikanten die prima doppen verkopen.
Ik snap alleen dus niet waarom er niet eens een overheids campange komt tegen te hard geluid.
Dan zijn al die oordoppen niet nodig. Ik zelf draag ze wel. Heb dan ook al jaren piepende oren.
Als ik de overheid was zou ik al die feesten aanpakken.

Wil je goedkope en goede doppen hebben, kijk dan eens naar die van Alpine
http://www.alpine.nl/.
Ik heb de music save ooit voor een guldentje of 55 aangeschaft.
Deze zijn niet op maatgemaakt (kan wel), maar zitten prima en je ziet ze ook niet.
Ik moet altijd zeggen dat ik oordoppen in heb.

Oja en ga maar lekker voor de speakers staan. Das echt stoer! :stupid

bambam heeft gelijk

bambam heeft gelijk

Origineel geplaatst door sander
Ach niks nieuws. Er zijn al zat fabrikanten die prima doppen verkopen.
Ik snap alleen dus niet waarom er niet eens een overheids campange komt tegen te hard geluid.
Dan zijn al die oordoppen niet nodig. Ik zelf draag ze wel. Heb dan ook al jaren piepende oren.
Als ik de overheid was zou ik al die feesten aanpakken.

Wil je goedkope en goede doppen hebben, kijk dan eens naar die van Alpine
http://www.alpine.nl/.
Ik heb de music save ooit voor een guldentje of 55 aangeschaft.
Deze zijn niet op maatgemaakt (kan wel), maar zitten prima en je ziet ze ook niet.
Ik moet altijd zeggen dat ik oordoppen in heb.

Oja en ga maar lekker voor de speakers staan. Das echt stoer! :stupid

Wat bambam bedoeld is dat ze bij een gehoorwinkel je oor opmeten en daardoor heb je
altijd het meest optimale filter voor je oren.
Kost inderdaad wat meer maar net zoals die zegt, het gaat wel om je oren.

Ik heb wat specs gevraagt over de oordoppen:

Attachments

• filterz.jpg
    filterz.jpg
    41,6 KB · Bekeken: 110

Origineel geplaatst door CraZ

80 dB is ook wel wat overdreven ja...

maar die op maat gemaakte oordoppen zijn al langer op de markt.
daar kunnen filters ingezet worden van 10 dB, 15 dB, 20 dB zodat je per situatie andere doppen hebt.

pb anders da goose even, die heeft ze aan me laten zien op de venlo-meeting.

mooi spul, maar je moet geloof ik wel je oren uit laten spuiten door een dokter en daar een certificaat (of ander bewijs) van krijgen voordat ze die dingen voor jouw oren gaan maken.
tis dak er geen geld voor heb... voorlopig maar met die onhandige Alpines

Hee Bam Bam das grappig, had ik ook gedaan. Kreeg datzelfde overzichtje vanochtend in m'n mailbox.
Ik had ze die link van Alpine gegeven, zeg maar hoe het daar vermeld stond en dat het wel handig zou zijn als
ze dat ook op hun site vermelden. Dat zit er nu wel aan te komen geloof ik.

Back