AC power adapters

cuba7000

Ouwe rot
waar kan je AC power adapters kopen ?

zit me suf te googlen, maar vindt alleen AC >DC

het is voor een Alesis microverb II

Kringloop zoeken in de adapterbak naar een voeding voor een halogeenlamp oid. Dikke voedingen zijn dat!

als de alesis 9 volt nodig heeft zou dat moeten werken. Heb het voor mijn xoxbox ook gedaan

Je hebt van Velleman de hq psu10, daar kun je het voltage van instellen en hij is max 1000mA, wat redelijk ruim is voor vanalles en nog wat. Velleman heeft ook een kleinere, 9volt psu die ook 1A is, die neem ik live mee omdat die psu10 behoorlijk groot en zwaar is. Ik heb er ooit een paar besteld via Boris electronics in Waalwijk (voor mij de dichtstbijzijnde electronica winkel).

je lust hem all het ware direct na de trafo direct door naar de uitgangskabel 9 volt,

bypassed het printplaatje wat erin zit

correct ?

Klopt helemaal, de achterliggende gedachte weet ik ook niet , maar het werkt.

De behringer tube ultragain mic 100 en mic 200 worden geleverd met een 9v ac adapter van 1.3A.

Die vind je 2dehands vaak goedkoper dan een nieuwe adapter.

Heel simpel

Heel simpel

Klopt helemaal, de achterliggende gedachte weet ik ook niet , maar het werkt.

De logica is omgekeerd. Als je van wisselstroom ( dat uit die ronde gaatjes uit je muur komt ) alleen maar van 230 V naar 9 V wil dan is een transformator genoeg. Dat is dat metalen ding met die gekke koperdraadjes die opgewonden zijn.

Als je gelijkstroom wil moet na de transformator nog een aantal componenten geplaatst worden en die zitten op dat printje dat je niet gebruikt omdat je wisselstroom wil hebben.:geslaagd:

Als je dit soort dingen niet snapt zou ik er af blijven, je hangt zo aan het verkeerde eind van de kabel en dat doet op zijn minst pijn, of erger.

Laatst gewijzigd:
Back