[500euro!] Wie heb wat voor deze prijs! ;)

Status
Please reply by conversation.

Fatar

Drum Pad?
Ik heb volgende maand, 500 euro te beteden aan hardware en vroeg me af wie er wat leuks heef binnen deze prijsklasse. Ik ben op zoek naar synths en geen drumcomputers, samplers of effecten. Ik plaats deze thread nu al, omdat ik me op een breed vlak wil orienteren. Nou kom maar op! :D

thnx he,...

Fatar

novation k-station, waldorf pulse, roland juno60/60/106, matrix1000 etc.

Als je een beetje handig bent met solderen: PAiA

http://www.paia.com/p9700s.htm

p9700s01.jpg

[flauw]

Nieuw toetsenbord zodat je wat beter kan typen. :W

[/flauw]

Voor dat geld heb je en een Akai s2000 én een Juno of zo.

Maar een goede compressor of FX bak is ook nooit weg. :)

Origineel geplaatst door fuse
[flauw]

Nieuw toetsenbord zodat je wat beter kan typen. :W

[/flauw]

Voor dat geld heb je en een Akai s2000 én een Juno of zo.

Maar een goede compressor of FX bak is ook nooit weg. :)

[Nog Flauwer]

Zeg fuse... misschien heb jij een bril nodig???
;)

[/Nog Flauwer]

:erm: Dit Kan zo wel een thread wordem met erg veel antwoorden.....

Even een synther voor rond de 500 euro....

Dan lijkt me zoeken in een grabbelton met je ogen dicht nog eenvoudig...

Probeer eens duidelijker te formuleren.....

Origineel geplaatst door C738
[Nog Flauwer]

Zeg fuse... misschien heb jij een bril nodig???
;)

[/Nog Flauwer]

LOL
Eind van de maand bijna he. Nieuwe lenzen dan weer. ;)

Maar als hij niet weet wattie met het geld aan moet....... nou ik wel! ;)

Oke ik zal het ff wat duidelijk formuleren. Ik zoek een bak voor van die smerige vieze geluiden. Polyfonisch, natuurlijk. Ik produceer zelf psytrance en dan bedoel ik niet de jengelende bende, maar de kruising tussen: "dub, techno, club en groovy varianten. Ik heb hieronder ff wat voorbeelden gezet, maar het mag er ook op lijken qua sound of misschien kan het nog smeriger.. :D

Novation Super Nova
ALESIS QS8.1
Yamaha RM-1x of een RS-7000 (ben benieuwd wat die laatste moet kosten :D )
Waldorf XT

Beetje dus in dit genre, maar wat ik zoek is dus ranzigheid voor het gebruik in psytrance... Oke thnx alweer en ow en bedankt maar ik heb geen belang bij een Novation K-Station of Matrix 1000 ;)

alvast bedankt weer,

Fatar

Clavia MicroModular? (rond de 325 Euro's)

Heb je meteen nog wat geld over, bijvoorbeeld voor een MasterClass van Rob Papen... :eureka:

De RM1x gebruik ik zelf ook voor ranzige synths, het lijkt wel of ik er niks leuks uit kan krijgen zonder er amp-overdrive of distortion over te gooien. Alleen zijn de geluiden naar mijn mening minder geschikt voor psytrance. Ook heeft ie al snel last van geluiden die elkaar verdrukken, juist als je het geluid zo opgefokt hebt dat het net leuk begint te klinken.
Als sequencer (waar ik hem dus mainly voor gebruik) is ie wel erg geschikt.

RS7000, veel beter om hetzelfde mee te doen, zonder dat je last van verdrukking krijgt, alleen i.p.v. 300 euro moet je 2e hands toch zo'n 1200 euro neerleggen. Krijg je wel een hele zooi filters, effecten en een uitgebreidere sequencer extra.

Kleine toevoeging: ben het met Hanz eens; MicroModular; qua geluid veel geschikter voor psytrance, imo. Ook veel mooier geluid vergeleken met de RM1x.

(Zodra hier geld is komt er ook een MM) :D

de clavia microdular ken ik niet qua sound en mogelijkheden, wel veel leuke dingen over gehoord. Zelf heb ik wel een Nordrack II gehad, maat dat vond ik echt een vette zuigbak. Negatief bedoel ik dan. Verder wil ik niet meer dan 500 a 600 euro neerleggen volgende maand. en voor een Waldorf XT of een Supernova kan ik gewoon niet meer betalen dan max 600, dan heb ik het echt gehad.. :D

sorry dat ik ff een nieuw antwoord geef, maar ik kon de hierboven geplaatse reactie niet wijzigen. Ik heb misschien wel belang bij de clavia modular, dus niet de mirco, die heb maar 4 voices. Ik weet niet wat zo'n ding moet kosten, maar gaaf is ie wel. zat net ff op vintagesynth te kijken.. ben benieuwd naar de reacties :D

Probeer eens een 2e hands virus classic rack op de kop te tikken. Perfecte synth voor weinig, denk dat je daar wel over te spreken bent ;)

gr. Mario

Hey Fatar,

Voor 500 Euro heb ik een mooi pakketje voor jou :0

Yamaha DX200 : soms zeer ranzig
Waldorf Microwave Pc ( moet je enkel een DMXFire kaartje erbij kopen, en je hebt een MWXT in een doosje)
Yamaha TG77 AFM en AWM synth, met pop rock kaartje

Testen en Af te halen hier in Maastricht

Take care

EF

Status
Please reply by conversation.
Back