Hoe merkenvast ben jij?

fuse

Gepokt en gemazeld
Eigenlijk valt het me steeds weer op dat menige gebruiker hier toch wel gecharmeerd is van een bepaald merk. Korg, Yamaha, Roland, Novation, Kurzweil, Emu, Akai of een andere.

Zelf wordt ik regelmatig voor Yamaha tuig uitgemaakt maar om nou te zeggen dat ik merkenvast ben niet echt. Ze maken leuke dingen da's waar maar er zijn ook zat dingen waarbij concurrenten veel interessanter zijn.

Maar hoe zit het met jouw? Koop je toch het liefst dat ene merk of maakt je dat weinig uit?

Kwa auto's was, is en blijft het waarschijnlijk bmw zolang ik leef (in de hoop op weer wat normaler gelijnde modellen dan de laatste paar gedrochten) maar verder niet.

Wat muziek betreft is het een heel ander verhaal uiteraard. Daar heb ik liever zoveel mogelijk variatie in verband met karakterverschillen. Ik zou daar gaan voor veel verschillende merken. De aanschaf van een Virus rack, desktop, indigo en een kb lijkt me een beetje gekkenwerk om maar een voorbeeld te noemen.
Het karakter van de Nord schijnt te verschillen maar ook daar heb ik m'n twijfels. Waarom over een NR2, NR3 en een Modular beschikken? Lijkt me niet zo'n handige investering. Alhoewel, ik moet wel zeggen dat ik lang heb overwogen een tweede NR3 op de kop te tikken.
Uiteindelijk komt het er op neer dat je imho beter een Pulse en een Moog kunt hebben dan 2 Moogs, om maar een voorbeeld te noemen. Houdt je nog een bak geld over ook ;)

..maakt me bijzonder weinig uit. als ik er maar iets vets mee kan. behringer misschien omdat 't zo goedkoop is en naar verhouding echt niet slecht (vind ik dan), maar dat is randapparatuur dus ik vind eigenlijk dat dat niet telt. dan misschien doepfer om dat 't zo'n makkelijke controllers zijn. maar ik heb eigenlijk van de merken die ik heb steeds maar maximaal 2 dingen staan zie ik nu.

Ik ben niet echt merkenvast, heb veel merken gehad (en weggedaan). Vroeger was ik wel redelijk Yamaha fan, maar daar ben ik toch een beetje vanaf gestapt.
Om de een of andere reden heb ik nu wel bijna een complete Roland setup.:confused: Zal wel aan de directheid van de controle liggen denk ik. Vooral bij die oude beessies. :)

Laatst gewijzigd:
Ik koop juist verschillende merken om zo weer nieuwe klanken aan mijn setup toe te voegen. Al mijn synths zijn ook van andere merken. Maar ik vindt Clavia en Novation wel erg fijne spullen maken.

Hoewel ik ook het liefst meerdere merken gebruik (en ook tot m'n beschikking heb) i.v.m. verschillende geluids-karakters, heb ik toch 'n voorkeur voor Roland. De sound is gewoon errug fijn, en de bediening is helemaal een genot !

Er is eigenlijk maar 1 merk waaraan ik vastkleef: NATIVE INSTRUMENTS :)

Steinberg is een goede 2e.

8~

Als ik in mijn keuken kijk vind ik vooral Korgsynth wat de klok slaat; dus dat zal het wel zijn :)

Wat mixers betreft ben ik Soundcraft-freak, voor de rest boeit het me niet zo.

Ik ben merkvast in de zin dat bepaalde merken me NIET aanspreken. Roland bijvoorbeeld, dat doet me niet zo veel. Ook de oude synths niet. Uitzonderingen daargelaten. Ik heb echter wel weer een VP9000.

Vroeger was ik 'n echte Roland-man.
Dat gaat 'r zo langzamerhand toch wel een beetje uit (al zijn er natuurlijk altijd wel Rolands die ik nog hebben wil... ;)), ik vind producten van niche-producenten toch vaak cooler (in termen van originaliteit / eigen karakter).

Ik ben bijvoorbeeld laaiend enthousiast over m'n MicroWave. Om in de Waldorf-stal te blijven, een Pulse lijkt me echt leuk (of een 'echte' wave :W). Jammer alleen dat die nieuwere Waldorfs me wat minder aanspreken.
En de Clavia NordModular vind ik ook fantastisch. Eigenlijk alles van Clavia wel: 'n eigen geluid, uiterlijk, bedieningsconcept...

Eigenlijk vind ik Korg wel een heel sympathiek merk (zie ook laatst de enthousiaste reacties op de Korg verjaardag thread).
En Yamaha (ik realiseer me steeds vaker "zeer onterecht") associeer ik met plastic PSR keyboardjes en DX-achtigen die 't voor mij gewoon niet doen. Maar ja... dan zie je zo'n 'Vangelis demonstreert de CS-80' en dan denk je.... :{ )

Kortom: er is gewoon te veel leuks te koop om merkentrouw te zijn! :D

Laatst gewijzigd:
Het oude spul van Roland is gewoon erg bruikbaar, daarom hebben mensen vaak zoveel Roland spul. Een Junootje, een 909, een 808, een Jupiter, 303 of een 101 dat zijn allemaal fijne bakken met "de" klank.

Ik denk zelfs dat het beter is om zo verschillend mogelijke producten te hebben qua klankgeneratie en sound, dus ook flink wat merkenspreiding.

Al mijn synths zijn van verschillende merken. Wel merk ik dat ik erg gecharmeerd ben van sommige jaren 80 bakken. Mijn Matrix 6 vind ik erg fijn klinken, en daar rommel ik erg veel mee, maar ik ben ook zeer te spreken over mijn Roland JP8080 en Nordlead2. Merken kunnen me eigenlijk weinig schelen. Ik kijk voornamelijk naar karakter en klankleur. Volgende aankoop zal waarschijnlijk een Kawai uit de K serie worden omdat ik daar gave verhalen over hoor. Maar eerst maar eens geld daarvoor krijgen. Dat kan nog wel even duren. Een Juno 106 staat ook nog op de verlanglijst.

Als ik een merk moet opnoemen denk zelf aan Studio electronics....altijd kwaliteit....heb zelf de atc-x en de se-1x wereld bakken....
Ook op me verlanglijstje staat nog steeds de omega:)

Oja en met effecten gaat mij voorkeur naar tc-electronics....heb zelf de d-2 en de fireworx....en in de toekomst een reverb4000 ...maarja$$$

Maar voor de rest heb ik echt bijna alleen maar andere merken......

Ik ben niet merkvast. Als een ding me bevalt maakt 't me niet uit wat voor een merk 't is.
Maar er zijn nu eenmaal een paar merken die veel leuk spul maken/hebben, en andere merken totaal niet.

tja...ik kom ook uit bij TC Electronics...( Fireworx,M-one en Voiceworx...)...staat bij mij hoog aangeschreven..

maar de meeste spullen heb ik van Alesis...( waarschijnlijk omdat ik zo dicht bij de importeur woon :confused: )..
Andromeda,Quadraverb,Masterlink,Monitor One en versterker...

maar ik heb m'n laatste sampler wel bewust van E-Mu gekocht,omdat ik hiervoor ook al E-Mu samplers had...

Meestal mix ik zoveel mogelijk door elkaar, dat vult elkaar mooi aan.
Maar wel veel korg...
en verder yamaha, clavia en ensoniq. Roland is bij mij vertrokken, maar komt misschien wel weer eens terug.
Dus zeker niet merkvast!

Back