Hoe merkenvast ben jij?

Ik zou nooit iets kopen omdat het nu toevallig van een bepaald merk is. Ik heb zelf vrij veel Roland, maar dat is meer 'toeval', omdat ik een paar dingetjes goedkoop op de kop kon tikken en ze ook zeker wel kewl waren. Over de Roland MC09 ben ik daarentegen totaal niet tevreden. Misschien wel een reden om juist GEEN Roland te kopen (behalve een V-synth dan...:). Ook zou ik nu geen Novation er bij willen hebben, aangezien er al een K-station staat. Die sound is zo typerend, daar hoef ik er geen twee van in m'n setup. Maar misschien, als Roland of Novation met een totaal nieuw apparaat komt, met een kwele nieuwe sound, waarom niet.

anyway:
merk maakt niet uit!

Ik heb eigenlijk van diverse merken apparatuur, het haalt mij in eerste instantie dus niet veel uit. Wat ik wel heb is als ik echt mega tevreden ben over een product dat ik automatisch geintreseerd raak in de grotere versies :D (a-station, Ea-1 Cs1x)of andere producten van dat merk (door aanschaf van de Ea-1 heb ik ook later een Er-1 gekocht, en MAM gear intereseert me ook).

Dus ik ben niet 100% merkvast maar een goede ervaring met een product maakt me zeker nieuwschierig naar andere producten van het merk.

... en oh ja ... op non-synth gebied koop ik dus *nix* meer Hewlett Packard (dus eigenlijk ook geen Compaq, maarja).
Vooral op printergebied ben ik gewoon genaaid door die lui, en dat komt nooit meer goed! :(

Tja,

Roland: 7 apparaten (3 synths, mixer, MIDI-separator, 2 sequencers) (als je Boss meetelt zijn er dat zelfs 11 )
Yamaha: 3 toestellen.

Ondanks de meerderheid van Roland 'val' ik eerder voor Yamaha.

Van Korg staat er niets ondanks ik het toch een erg goed merk vind (vooral de Wavestation EX of AD heeft m'n interesse).

:doei:

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Kwa auto's was, is en blijft het waarschijnlijk bmw zolang ik leef (in de hoop op weer wat normaler gelijnde modellen dan de laatste paar gedrochten) maar verder niet.

Ik vind het absoluut de mooiste modellen die ze tot nu toe hebben gemaakt, die nieuwe 7 is echt schitterend:D

Anyway,

Ik ben niet erg merkenvast en wil ook zoveel mogelijk diversiteit hebben. Ik ben wel erg gecharmeerd van Korg spullen en dan met name dingen zoals de Triton en de D1600 hd recorder. Die touchscreens werken gewoon super en het ziet er allemaal erg mooi uit.

Hmmm tja ik heb een JP8000 en JV1080...

zolang er maar veel knopjes opzitten vind ik het lekker...in mijn geval is dat mijn Mackie SR24-4 maar dat is geen synth...

ik vindt alles van sequential nogal geil.

de 3 andere bekende merken
korg vindt ik de oude dingen erg leuk
yamaha voornamelijk het hi-end digitale gebeuren is erg interresant.
roland alles ouder als de juno 60 daarboven is eigenlijk alles in mijn ogen kut.

Al heel lang het oude Roland spul.Maar over Waldorf ben ik ook erg te spreken.Sinds m,n 2 de Korg synth vind ik oude Korg,s ook zwaar oke.M,n volgende aan koop word denk een Korg ;) Ook Yamaha X 3 en Novation X 2 en is ook niet verkeerd ;) Maar Yamaha freak zal ik nooit worden.

Iedereen vergeet Casio :D

tja als ik bekijk wat me wanted list bevat staat er aardig wat korg en roland op :) maar ben niet echt merkenvast hoor. kies gewoon bakken die ik kan gebruiken. dat roland en korg veel hebben (en vooral korg veel) voor mijn muziek is gewoon toeval... yamaha wil ik ook hoor en alesis en emu/akai ook dus ;)

(en doepfer en wie weet wat de toekomst brengt :) edirol enzo ;))

Vroeger was ik nogal Roland-minded...

Mijn allereerste synth was een Roland D-20 (kleine broertje van de D-50, ondertussen al een tijdje terug verkocht).
Mijn allereerste vintage analoge synth was een Roland TB-303.
Mijn allereerste virtual anlog synth was een Roland JP-8080.
Mijn allereerste drummachine een Roland TR-808.

Maar ondertussen heb ik geleerd dat zowat bijna alle vintage Roland synths goed zijn, wat - uitgezonderd van de JP-80x0 - NIET kan gezegd worden van de recente Roland stuff, niewaar !?

En nu heb ik meer interesse voor de MOOG, ARP, Oberheim e.a. vintage synths - en dat zal tot ergernis van mijn vrouwtje soms - nooit meer weggaan vrees ik. :stupid

ik heb inmiddels al vanalles in mijn handen gehad: Yamaha, Clavia, Korg, Roland, Access, en nu ook al een kratje Audio Units, waarvan ik Gforce MiniMonsta en Oddity wel dagelijks gebruik...

Maar merkenvast? ja als ik zou moeten kiezen wat neem je mee als de boel in de fik staat, dan neem ik m'n MacBook en m'n Nord Electro mee (makkelijkst/lichts)

Vroeger dacht ik er wel aan om een 100% Clavia setup (ja plus een Motif XS rack verstopt onder m'n MacBook ofzo) te gaan halen: NL3 plus Nord C1 hmmm I would seriously shock the audience heh heh

nog even de loterij winnen en dan laat ik wel weer van me horen;)

Ik loop enkel op Nikes. En al mn sokken zijn van de Hema. Maar die hebben mn vaste model vernieuwd wat me nu in de problemen brengt. Ja, ik ben erg merkvast.

Wat merken betreft, Ik heb niet echt een favoriet. Ik heb een beetje van alles. Creamware/Sonic Core, Roland, EMU, TC Electronic, Novation... Maar ik loop wel met een grote boog om Behringer heen. Behalve mijn BCR2000, maar daar gaat toch geen audio doorheen dus dat vind ik niet erg. ;)

Ook ik was ooit een echte Roland-fan. Korg en yamaha vond ik maar niets.

Juno 60
S10
D50
JV880
AX1
A90
XV5050

Nu heb ik een mix van Yamaha, Korg en Roland. Helaas vind ik de laatste Roland synths het net niet meer hebben. De Fantom G heb ik maar omgeruild voor een Yammie XS.

Back