Hoe merkenvast ben jij?

Heel erg eigenlijk. Qua stagebakken kan alleen Nord mij bekoren. Ik sta 100% achter de filosofie van hun instrumenten.

Qua studio ben ik erg gebonden aan Universal Audio.

Ik ben niet heel erg merkvast, ik heb allerlei merken / synth gehad en sluit in principe niks uit. Hangt er maar net vanaf waar ik naar op zoek ben en wat daar het best bij past. De afgelopen jaren heb ik wel veel Yamaha en Dave Smith spul gehad en is er qua Roland en Korg bijvoorbeeld niets dat me kan bekoren (van het moderne spul dan).

Yamaha gehad (DX), Korg gehad (M1), van Roland alleen drumcomputert, en nu weer terug bij Yamaha. Niet veel spullen, wel blij mee.
Enige andere merken die ik nu in overweging zou nemen zijn Clavia en Kurzweil (oh en Hammond).
Vind het moderne spul van Korg en Roland niet zo leuk (behalve VK8) en oudere werk sluit niet meer aan bij mijn wensen.

mijn charme ligt toch wel bij synths van amerikaanse makelij..
in iedergeval een stuk minder vind ik die japanse plastic doosjes...hoewel sommigen inmiddels wel karakterestiek te noemen zijn

ik draag alleen maar moog.. dat staat me ook t beste

De meeste van m'n hardware synths en effecten zijn hier van Korg.
Ik heb ook softversies van sommige.

Uitzonderingen zijn 1 extra midi-interface (Steinberg) en een effectendoos van Viscount.

Voor softsynths ga ik wel eens vreemd. Jongste tijd ben ik de plugs van Meesha aan het
uitproberen en de VST's van De La Mancha. ;)

Mijn eerste keyboard-synth was een Casio HT-700 en de 2e (in 1993) een Roland SH-101.
Die laatste gebruikte ik tot een jaar of 2 geleden enkel samen met de Viscount fx.

:mexico:

Ik heb van vrijwel ieder merk wel wat. Wat meer van Roland en Boss, maar de kans is gezien het (historische) marktaandeel ook wel erg groot. D&R heb ik ook een aantal dingen van, maar ja dat is dan weer een Nederlands merk. Twee keer Casio. En de rest geloof ik maar een keer.

Yamaha en Korg ontbreken een beetje, Korg zelfs helemaal. Op zich zijn er wel een aantal Korgs die ik zou willen hebben, en Yamaha's ook maar ze vallen altijd weer net buiten wat ik nodig heb en uit wil geven.

ik draag alleen maar moog.. dat staat me ook t beste

Laat de Alesis t maar niet horen hehe....

Ik ben gewoon een gebruiker van alle merken, alhoewel ik van Yamaha wel t meeste spul heb staan (Rm1x, A5000 en FS1r) :yamaha:

Ik vind het zelf prettig (ook beetje verzamelen denk ik) om van alles wat te hebben. Geeft ook mijn inziens het beste van verschillende werelden. Maar moet zeggen dat ik wel het meeste van Yamaha heb.

Ik probeer veel uit, maar blijf erbij dat Clavia wel hele dikke bakken maakt en heeft gemaakt. Oud Roland-spul kan me ook wel bekoren.

mijn favorieten; spuug & knetter attax 100 versterker, dreun & ruis 8000 mengtafel..
synths van ;droog, altzheim , knarp, gedrog, yama h, ha ha ha ha, de kalverstraat, en de 303 computer troll.
efect apparaten de allejesus quadraverb

132601.jpg

roland en korg zijn tog wel n beetje mn dingen

van yamaha wilk alleen mixers , want de apparaten vinnik niet lekker te bedienen

en voor de rest hebk der geen verstand van

dat hoor je vaker he... nutella fans vinden al het andere vaak ook echt vies... grappig :P
Klopt, ik heb weleens die van de aldi geprobeerd, niet slecht en wat goedkoper maar Nutella is lekkerder.

Back