Gear voornemen 2017?

klinkske

boeketje voor de vrouw
Wat is jou goed euh ik bedoel gear voornemen voor 2017?
Als er nog eens 10% korting te pakken valt (vermoedelijk tussen maart en mei als ik de geschiedenis bekijk vd kortingen in 2016) plan ik een minimoog te scoren. Om die dan weer er donkerder te laten uitzien want ik vind dat nieuw hout niet mooi qua kleur en enkelen hier weten al dat looks do matter.
Verder me blijven overtuigen dat de alpha juno 2 genoeg is en ik geen juno6(0/6) nodig heb.

Nog een andere desk voor de dj related stuff naast de computer (droom om te scratchen in mijn zelfgemaakte tracks, al dan niet eigen geluiden en zelfs eigen vocals te scratchen en te samplen)

Nog een stelletje mooie speakers heb ik ook wel zin in. Extra.
Iets dat passief kan dienen voor het platendraaien. We dromen groot - iets fraais van b&w (looks do matter, remember)

Zo. Dat volstaat alweer en overtreft ruimschoots 't voornemen om te sparen in 2017 8o)

Wat een droom zal blijven: een Chesterfield in de studio (living dus) of een Eames Lounge Chair. Geen plek voor...

Setje nieuwe monitors, misschien een subwoofer
Acoustische behandeling van mijn ruimte
Synthi A

Sorry geen gear maar tracks afwerken is mijn voornemen voor 2017.
En als er dan toch gear gekocht wordt zal het zijn om de basissetup te optimaliseren (AD Converter, headphone).
Verder wil ik vooral investeren in mijn eigen kunnen.

Laatst gewijzigd:
ik wil een nieuwe computer.
kosten iets minder dan 170000 1 eurocent muntjes.
want mijn oude computer begint aan vervanging toe te komen.

Meer muziek maken met wat ik al heb en minder te focussen op gear... Tip voor veel mensen.

Ik beb de feestdagen alleen met mijn gear gevierd en heb 4 jaar 4/5e aangevraagd aan de baas. Je raadt waarom?
Als ik t krijg, is t de vraag of ik ga jammen en spelen, of ga leren keys spelen... Geen idee.
Whatever makes me happy.

Wat hierboven al genoemd werd: meer muziek maken en ook echt afmaken, doelgerichter werken, doorzetten en mezelf minder richten op de apparatuur.

Beste wensen, trouwens!

ik wil een nieuwe computer.
kosten iets minder dan 170000 1 eurocent muntjes.
want mijn oude computer begint aan vervanging toe te komen.

ik verander de prijs ff naar 1600 :D bleek nog wel ergens op
te kunnen bezuinigen.

OP-1
0 Coast
Ultranova

En misschien een tweede Circuit omdat het zo'n fijne sequencer is..

Ik ben van plan om circuitbent dingen te maken van kringloopspeelgoed en oude keyboardjes. En ik wil van Monotrons soort noisebox dingen maken.

En zoals boven gezegd, meer op tracks/spelen/oefenen richten dan op gear. Verhoudingen gaan makkelijk scheef staan.

Afgelopen zomer een paar synths gekocht dus me maar 'ns goed verdiepen erin en dus ook pas afgelopen jaar een beetje met keyboards bezig gehouden dus beter piano spelen is ook iets om op te oefenen.
Volledige tracks maken in m'n daw want tot nu toe maakte ik alleen maar wat beginnetjes maar nooit echt afgemaakte tracks.
Zo'n daw is toch ook al een cursus op zich voor je echt goed kan lezen en schrijven ermee.
En wellicht als m'n hobby echt uit de hand loopt nog iets leuks erbij kopen.

Als ik zo de eerste berichten lees over de Deepmind die nu bij verschillende leden binnen is dan kan dit jaar wellicht een nieuwe Behringer in huis komen.

Voornemen om niet boven de 2 19"eurorackkasten te gaan
Is wel een uitdaging...

Ik heb eind vorig jaar een OP-1 gekocht, die heeft me uit een creatief block gehaald waar ik al een paar jaar in vast zat, nu ben ik weer lekker muziek aan 't produceren met de spullen die ik heb :)

Volgens mij kan ik met alles wat ik heb - als het eenmaal bij elkaar staat en werkt - meer dan fatsoenlijk muziek maken. Dus qua synths ga ik niks meer halen. Misschien FX en een audio interface. Meer er voor zorgen dat alles werkt en op een fijne manier klaar staat om te werken.

Maar vooral: er weer wat meer tijd in steken

Ik heb geen nood aan tracks afwerken. Ik vind dat geneuzel in ableton niet zo fijn en ik was tevreden en nu krijg ik een boel comments dat de track niet ok is in de mix. Dus ik ga weer lekker focussen op mijn favo deel. Experiment en een boel jams opnemen op 2 sporen om de beste te voorzien van compr en limiting en verder lekker niks mee te doen behalve op sc zetten.
En dan: repeat.
Hoe minder scherm kijken hoe meer pret, wat betreft mijn projectjes.

Het afgelopen jaar is mijn setup redelijk ingrijpend veranderd.
Een hoop dingen eruit, een aantal nieuwe dingen erin en begonnen met Eurorack modular.
Met de System-8, TB-03 en Deepmind 12 als laatste toevoegingen is mijn setup qua instrumenten wel 'af'.

Het komende jaar wil ik eigenlijk geen nieuwe instrumenten meer toevoegen, maar me echt verdiepen in de mogelijkheden van de spullen die ik nu heb. In betrekkelijk korte tijd is er een hoop veranderd in mijn instrumentarium en tot nu toe nog niet echt de tijd en rust gehad alles op mijn gemak te leren kennen.
Tezamen met dit hoop ik verder te komen met mijn 'albumproject'.

Qua aanschaf wil ik komende jaar wel mijn modular wat uitbreiden en ik ben tevens toe aan een nieuwe (digitale) mixer. Aangezien de keuze en mogelijkheden daarin ook steeds groter worden, zal ik daar ook de handen aan vol hebben.

Back