Gear voornemen 2017?

Nog een jaartje GAS temmen, das mijn voornemen. Zag wel wat <e1000,- smakelijkheden voorbijkomen hier en zelfs een betaalbare mini model d dus ff doorbijten.

Goede tips en voornemens van mensen om meer te focussen op tracks en het afmaken van muziek. Dat ga ik ook doen dit jaar.

Wat gear betreft ben ik wat dingen aan het verkopen die ik te weinig of niet gebruikte, een cajon, midi apparatuur, oude geluidskaart, klein basversterkertje, dat soort dingen. En in de plaats komt een apparaat waar ik al jaren van droom, maar altijd af heb gehouden vanwege prijs en firmware die te buggy was: Dave Smith Tempest :). Nu met de nieuwe firmware en weinig klachten durf ik het aan. Dat wordt ook meteen het eerste en laatste stuk gear dit jaar.

Komend jaar tracks bouwen met dat ding zonder grenzen, zonder hokjes. Ik heb al een tof technoproject met vrienden, en voor mezelf ga ik gewoon maken wat ik wil, van de grond af.

Beste wensen ook aan iedereen, en neem de tip van Bonnefooi ter harte, ga ik ook doen :).

Ik wil ook eens kijken voor iets polyfoons. Eigenlijk wacht ik op een moderne versie van de ASR-10. Zou die in 2017 uitkomen? :)

Heb mezelf vaak die vraag gesteld. Er is toch zeker markt voor? Wie wilt dat ding nu niet hebben? Of toch zeker een geupdate versie, maar geen mini keys rotzooi. Of 75% van de echte, neenee full option en size!

Bijna al mijn gear die ik nodig had om op een gemakkelijke (benodigde) manier mijn muziek mee te maken is kapot gegaan in 2016.. Zit nu eigenlijk te werken met onnodige limitaties waar ik vanaf wil.

Wil dus vooral de spullen aankopen om mijn ultieme workflow gemaks setup te kunnen realiseren. Zoals een 24ch mengpaneel, interface met veel in en outs en een novation bass station of dergelijk makkelijke analoge bass synth met een goede triangle osc en lp filter.

Vanaf daar kijk ik wel weer verder. Zou toch ook nog wel een 808 kloon drumbak erbij willen hebben en een space echo ofzo...
We zien wel of het geld het dit keer toelaat haha :D

ik wil dit jaar buiten een nieuw main monitor systeem, en wat extra compressors (SSL buscompressor, Vertigo VSC2), eindelijk voor t eerst in 3 jaar weer ns 3 eigen platen maken. Afgelopen jaren is me dat telkens niet gelukt helaas...

Ik verkoop alles dat niet modulair is. Ik bouw nu een nieuwe grotere euorack case en wil me daar 100% op concentreren.

Juno 6 met midi modificatie.
CS-30 met midi modificatie.
Jupiter 6.
Uit voorzorg een servicevbeurt waarbij compleet laten recappen van essentieel belang voor mij is.

Laatst gewijzigd:
Ik hoop eigenlijk dat nord met iets nieuws komt.

een nord lead 5 of zelfs een lead A2, ze mogen van mij ook gerust een analoog gaan.

En ik hoop op een toffe remake van korg, een 700s of maxikorg met minikeys.
of zelfs een kingkorg black rack versie!!!!!!!

dat zijn wel 2017 wensen hoor

Een nieuwe PC of de laatste upgrade (SSD) voor mijn bestaande
Een semi-akoestische en een silent E-viool om door mijn gitaar distortions te jassen
Eindelijk mijn DAT recorder laten repareren (of weggooien)
En daarna helemaal niets gear gerelateerds meer. Ik heb al teveel (super compleet voor mijn behoefte) en geen plaats meer...

De MachineDrum masteren en als er nog tijd overblijft mss. een vriendin zoeken, analoog welteverstaan.

Mijn voornemen is om elke maand een eurorack module te kopen, om uit eindelijk mijn ultime systeem te bouwen en daar me muziek mee ga maken!

Wishlist 2017:

- TR-909
- 2x SL1200 + mengert

goei plan - al enig idee van een mengert? Mss je licht eens (koppig) opsteken bij Rodec of Rane of zo

Dateq jonge

Soundbanks kopen van m'n bestaande soft-synth's ipv van meer te kopen.

Sommige soft synth's van me zijn al virtuele stof aan het vergaren:)

Ik wil een soort effectenmodular bouwen met mijn effectpedalen en een patchbay. Inmiddels heb ik alle spullen in huis maar zit nog te kijken naar de beste manier er een mooie constructie van te maken, misschien met een oud 19" rack-kastje ozo. Daarmaast wil ik nog wel wat (analoge) dingen om geluid te slopen zoals de Analog Heat van Elektron. En misschien nog een poly, die Deepmind 12 of de Roland System-8 lijken me wel tof.

Back